wow ..you know so much about Iran
...May be it is time to look into your own country..in 2022 your country had $110 billion dollars trade deficit ( meaning you live on borrowed money from others every year)..this is on top of your $450 billion dollars foreign debt..in contrast Iran last year had a trade surplus and a mere $6 billion dollars foreign debt...
Your economy is now on life support (you made it to international default risk list!!) You need Saudi and UAE and Qatar donations...$5 billion donation from saudi alone. I suggest you keep your mental sparks for your own side..
Iranian Auto industry is fine ..do not worry about us..
حضور دو خودروساز ایرانی در بازار روسیه/ سایپا 45 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر می کند
راشاتودی اعلام کرد: سایپا قرار است طی قرارداد سه ساله 45 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کند و ایران خودرو هم در حال گذراندن مراحل صادرات است.
Translation: News by RT
Iran SAIPA in a 3 year contract is exporting 45,000 vehicles to Russia worth $450 million dollars.
IKCO is also in negociations to exports autos to Russia
full report:
حضور دو خودروساز ایرانی در بازار روسیه/ سایپا 45 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر می کند
راشاتودی اعلام کرد: سایپا قرار است طی قرارداد سه ساله 45 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کند و ایران خودرو هم در حال گذراندن مراحل صادرات است.
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی خروج خودروسازان جهانی از روسیه فرصت مناسبی را برای ورود خودروسازان ایران و چین فراهم کرده است.
بر اساس این گزارش ، قرار است خوردوسازی سایپای ایران عرضه خودردهای خود را به این کشور از ماه ژوئن آغاز کند. بر اساس گزارش ها، سایپا قرار است طی سه سال آینده 45 هزار خودرو به ارزش 450 میلیون دلار به روسیه تحویل دهد. دیگر خودروساز«ایران خودرو» هم در حال حاضر در حال گذراندن مراحل خود برای صادرات به روسیه است.
روزنامه ایروستیا روز پنجشنبه اعلام کرد: نمایندگی های خودرو در سراسر روسیه کمبود موجودی خودرو با قیمت متوسط دارند.
بر ا ساس این گزارش نمانیدگی های روسی فولکس واگن، کیا، اشکودا، ستروئن، اوپل ، رنو و هیوندای در حال حاضر بیش از 300 خودرو را در وب سایت خود عرضه می کنند اما به گفته کارشناسان این برای تامین نیاز مردم کافی نیست.
نایب رئیس اتحادیه ملی خودرو در ورسیه گفته است: سازوکار واردات که توسط مسکو پس از خروج برندهای غربی از این کشور اجرا می شود می تواند انبارهای روسیه را پر کند و قیمت را متعادل کند اما در عین حال از هزینه لجستیک و ترخیص گمرک گلایه کرده که به گفته آنها می تواند هزینه واردات را پر هزینه کند.
تنها خودروسازان ایرانی نیست که در بازار روسیه حضور می یابند بلکه خودروسازان چینی هم توسعه بزرگی را در بازار روسیه آغاز کرده اند و انتظار می رود در سال جاری به سهم 60 درصدی از کل فروش در این کشور برسند، چین در سال گذشته بیش از 160 هزار خودرو به روسیه صادر کرد و سهم خود را در این بازار دو برابر کرد.