What's new

TF-X Turkish Fighter & Trainer Aircraft Projects

I wouldn't call this TFX cockpit, or even a simulator... it's more a approximate idea how the cockpit will look like.
 
. . .
Montage.
This is the original picture.
4702934_X-59_aerodynamic.jpg
 
. . . .
DYjBZ3.jpg



Dear Friends we will must make a this hürjet with 19200 nato standart and licenced version of rd-33 kid engine and +2 light pylon for aselpod and spews pod and with helmet mounted display (oficcial he will have) , aesa radar who used on F-16 ÖZGÜR Project (unofficall), and all national weapons usable with aselpod and spews pod.

Why

Because Hürjet not very important for us because we r&d 5 th. gen stealth fighter and stealth ucavs but a aircraft cost around 25-30 m euro with have aesa, bvr air to air, anti ship and cruise missile capability also long range hgk, kgk capability with 19200 ib thrust (more than jas-39A Gripen) will be great for most of Third world countries. And thrust me most of them still use alpha jet, hawk's like hürjet his own times.

I think we are more be luck in this market. We must do it for export without we use him.
 
.
teknik_ozellikler.jpg



Turkish ;

Biliyorsunuz F-35'in gelmemesi ülkemizde bir çok şeyi değiştirdi. En son Fransa'da MMU'nun maksimum hız ve irtifasının düşürüldüğünü gördük. Herkes buna dedi ki F-35 gelmeyeceği için taşıma kapasitesi arttırıldı hız düştü vs. Alakası yok gövde içi taşıma kapasitesi vs. arttırılması için tasarımda ciddi değişikliklere gidilmesi lazım .
Kanıt ;

J-31 Tfx ile aynı fiziksel yapıda nerdeyse aynı maksimum ağırlık değerlerine sahip ve aynı hız (1.8)'a 19200 lük rd-33 ile çıkabiliyor. Ancak MMU 27.000 ib lik motorlarla nasıl bu performansı veriyor ? Saçmalık. Bence burada şöyle bir olay var. F-35 sonrası mevcut Rd-33 (hürjete'de aynı itki de güncelleme geldi.), ws-13 veya ej-2000 motorlardan birisi mevcut mmu gövdesine takılacak ve eldeki özgür ve hürjette kullanılan alt sistemler ve radarla çift motorlu f-16 ÖZGÜR ve F-16 viper teknolojik seviyesinde stealth bir blok 1 modeli geliştirilecek.

Bunun sebebi Türkiyenin F-35 verilmemesi ve mevcut rakiplerin temin ihtimali sonrası acil Stealth uçak ihtiyacını karşılamak için böyle bir blok-1 modeli yapmak acil çıkış noktası olmuş olabilir. Daha sonrada 27.000 ib motorlara sahip çok daha güçlü aesa radara sahip daha güçlü bir avcı MMU Blok 2'yi zamanı daha güzel kullanarak yapacağımızı düşünüyorum.

Ben blok-1'de kullanılacak motorun rd-33 olacağını düşünüyorum. Çünkü Hürjete de 19.200 ib lik bir aynı motorun güncellemesi geldi. Şimdi uçak motora göre tasarlanır . Rd-33 büyük bir motor tasarım değişmesi lazım vs. diyen arkadaşlar olabilir. Tfx'in nihai halinde olacak 27.000 ib motorlar biliyoruz ki R&R'ın Ej-200 e yapmayı planladığı stage 1 ve stage 2 geliştirmelerinden olan 27.000 ibf lik stage 2 modunun yerli hali olacak. E ej-200 'de bu yolda büyüyerek Rd-33 ile aynı çap ve uzunluğa yakın olacaktır.
Böylece fazla kurcalamadan Blok 2'de istenilen motorda kullanılmış olacaktır.

English ;

We will See a Downgrade of the Specs of the MMU after the F-35 Ban . Most of defence experts say that downgrade for incrase of the max take off weight for f-35 like missions. But there is bigest wrong in the specs.

Tf-x is a J-31 like aircraft. They have same weight they have same speed. But J-31 reach him wit Rd-33 engines. So why Tfx reach the same more powerfull 27.000 ib engines ? As you can remeber after the f-35 ban we change HÜRJET engine and incrase thrust to 19200 ib same with Rd-33 thrust.

I think after the F-35 Ban air forces wants a aircraft behalf of F-35 and againts israel, greek , egypt F-35's . This early TFX will can use licenced rd-33, F-16 Özgür Aesa radar and avionics , and early MMU body. He have of course more low thrust, low radar range, little more rcs than Final Tfx but we have more early period Viper/özgür level twin engined stealth aircraft againts enemy f-35 and behalf of F-35's.

İf we do that thrust me we can produce Tfx Blok-2 with 27.000 ibf engines, More powerfull aesa radar, More stealth with low pressure.

And last if you think 27.000 ibf engine and rd-33 not fit well one hull. Our 27.000 ibf national jet engine will be is the similar of the R&R Ej-200 27.000 ibf stage 2 concept. Current Ej-200 more thin than Rd-33 but possible R&R Ej-200 27.000 ibf stage 2 will more bigger than Ej-200 and almost same with rd-33 and fit well to MMU .
 
. . .
teknik_ozellikler.jpg



Turkish ;

Biliyorsunuz F-35'in gelmemesi ülkemizde bir çok şeyi değiştirdi. En son Fransa'da MMU'nun maksimum hız ve irtifasının düşürüldüğünü gördük. Herkes buna dedi ki F-35 gelmeyeceği için taşıma kapasitesi arttırıldı hız düştü vs. Alakası yok gövde içi taşıma kapasitesi vs. arttırılması için tasarımda ciddi değişikliklere gidilmesi lazım .
Kanıt ;

J-31 Tfx ile aynı fiziksel yapıda nerdeyse aynı maksimum ağırlık değerlerine sahip ve aynı hız (1.8)'a 19200 lük rd-33 ile çıkabiliyor. Ancak MMU 27.000 ib lik motorlarla nasıl bu performansı veriyor ? Saçmalık. Bence burada şöyle bir olay var. F-35 sonrası mevcut Rd-33 (hürjete'de aynı itki de güncelleme geldi.), ws-13 veya ej-2000 motorlardan birisi mevcut mmu gövdesine takılacak ve eldeki özgür ve hürjette kullanılan alt sistemler ve radarla çift motorlu f-16 ÖZGÜR ve F-16 viper teknolojik seviyesinde stealth bir blok 1 modeli geliştirilecek.

Bunun sebebi Türkiyenin F-35 verilmemesi ve mevcut rakiplerin temin ihtimali sonrası acil Stealth uçak ihtiyacını karşılamak için böyle bir blok-1 modeli yapmak acil çıkış noktası olmuş olabilir. Daha sonrada 27.000 ib motorlara sahip çok daha güçlü aesa radara sahip daha güçlü bir avcı MMU Blok 2'yi zamanı daha güzel kullanarak yapacağımızı düşünüyorum.

Ben blok-1'de kullanılacak motorun rd-33 olacağını düşünüyorum. Çünkü Hürjete de 19.200 ib lik bir aynı motorun güncellemesi geldi. Şimdi uçak motora göre tasarlanır . Rd-33 büyük bir motor tasarım değişmesi lazım vs. diyen arkadaşlar olabilir. Tfx'in nihai halinde olacak 27.000 ib motorlar biliyoruz ki R&R'ın Ej-200 e yapmayı planladığı stage 1 ve stage 2 geliştirmelerinden olan 27.000 ibf lik stage 2 modunun yerli hali olacak. E ej-200 'de bu yolda büyüyerek Rd-33 ile aynı çap ve uzunluğa yakın olacaktır.
Böylece fazla kurcalamadan Blok 2'de istenilen motorda kullanılmış olacaktır.

English ;

We will See a Downgrade of the Specs of the MMU after the F-35 Ban . Most of defence experts say that downgrade for incrase of the max take off weight for f-35 like missions. But there is bigest wrong in the specs.

Tf-x is a J-31 like aircraft. They have same weight they have same speed. But J-31 reach him wit Rd-33 engines. So why Tfx reach the same more powerfull 27.000 ib engines ? As you can remeber after the f-35 ban we change HÜRJET engine and incrase thrust to 19200 ib same with Rd-33 thrust.

I think after the F-35 Ban air forces wants a aircraft behalf of F-35 and againts israel, greek , egypt F-35's . This early TFX will can use licenced rd-33, F-16 Özgür Aesa radar and avionics , and early MMU body. He have of course more low thrust, low radar range, little more rcs than Final Tfx but we have more early period Viper/özgür level twin engined stealth aircraft againts enemy f-35 and behalf of F-35's.

İf we do that thrust me we can produce Tfx Blok-2 with 27.000 ibf engines, More powerfull aesa radar, More stealth with low pressure.

And last if you think 27.000 ibf engine and rd-33 not fit well one hull. Our 27.000 ibf national jet engine will be is the similar of the R&R Ej-200 27.000 ibf stage 2 concept. Current Ej-200 more thin than Rd-33 but possible R&R Ej-200 27.000 ibf stage 2 will more bigger than Ej-200 and almost same with rd-33 and fit well to MMU .
Hurjetde EJ-200 motoru sechilmedi mi? Zaten onceleri f16 motoru kullanilacaq TFXde, sonrasinda da TRmotorun yeni motoru.. RUs motorlari siyah duman burakir... bence zor onlarla 5ci nesil uchak uretmek
 
. .
2018021618461719_cq20fkk2som2nit20c17anp0r01.jpg




Hürjet will be most powered training aircraft because he will fly with 1x licenced ej-200 engine (with tvc capability if us wish)



Source ; http://en.c4defence.com/Agenda/typhoon-engine-to-hurjet/8265/1 Deal signed in paris air show 2019.



http://www.c4defence.com/Dergi/76-sayi/88/28-29 in the this source chief engineer says he 's will same cockpit design like mmu and he have aesa radar. Also he'is most strong engined training aircraft will.



Opera-Anl-k-G-r-nt-2019-09-27-103039-savunmasanayist-com.png




You can see Hürjet have almost all 4 th gen specifications



Also he is say Hürjet designed for Training, Acrobatic, Fighter roles. For information who that sources says, hürjet figter faz 3 version will be :



Speed : Minimum Mach 1.8 ( Same thrust engined tejas have this speed.)

Altitude : 50.000 feet

Specs : Aesa Radar, aselpod, spews pod, and other emt pods. and other 4 th gen specs .

Weapons :

20 mm gun ,

Kgk, lgk, hgk series guided bombs

Demet cluster bombs

Neb bunker buster bomb

som cruise missiles

akbaba sead missiles

Gökdoğan Short range iir missile

Bozdoğan Long range radar guided bvr missile





May expectaiton he will Gripen Ng Aircraft. İt will be good support for F-16's. And 4 of 1 keys of the solution of the F-35 crisis in my mind .



Step 1 : Replace the older 2 f-4 fleets with 2 fleet f-16 who have almost same weapon and targeting capacity.

Step 2 : Recruit the 2 fleet hürjet fighters be half of f-16's who replaced old f-4's

Step 3 : Make a basic tfx stealth body with all power install him f-16 özgür project aesa radar, mission computer , flight computer and other avionics with internal stealth weapon capacity and own early MMU agints israel and possible greek f-35's

Step 4 : Resarch and develope with a very easy real advanced tfx block 2 who equal the f-22 and pakfa.
 
.
2018021618461719_cq20fkk2som2nit20c17anp0r01.jpg




Hürjet will be most powered training aircraft because he will fly with 1x licenced ej-200 engine (with tvc capability if us wish)



Source ; http://en.c4defence.com/Agenda/typhoon-engine-to-hurjet/8265/1 Deal signed in paris air show 2019.



http://www.c4defence.com/Dergi/76-sayi/88/28-29 in the this source chief engineer says he 's will same cockpit design like mmu and he have aesa radar. Also he'is most strong engined training aircraft will.



Opera-Anl-k-G-r-nt-2019-09-27-103039-savunmasanayist-com.png




You can see Hürjet have almost all 4 th gen specifications



Also he is say Hürjet designed for Training, Acrobatic, Fighter roles. For information who that sources says, hürjet figter faz 3 version will be :



Speed : Minimum Mach 1.8 ( Same thrust engined tejas have this speed.)

Altitude : 50.000 feet

Specs : Aesa Radar, aselpod, spews pod, and other emt pods. and other 4 th gen specs .

Weapons :

20 mm gun ,

Kgk, lgk, hgk series guided bombs

Demet cluster bombs

Neb bunker buster bomb

som cruise missiles

akbaba sead missiles

Gökdoğan Short range iir missile

Bozdoğan Long range radar guided bvr missile





May expectaiton he will Gripen Ng Aircraft. İt will be good support for F-16's. And 4 of 1 keys of the solution of the F-35 crisis in my mind .



Step 1 : Replace the older 2 f-4 fleets with 2 fleet f-16 who have almost same weapon and targeting capacity.

Step 2 : Recruit the 2 fleet hürjet fighters be half of f-16's who replaced old f-4's

Step 3 : Make a basic tfx stealth body with all power install him f-16 özgür project aesa radar, mission computer , flight computer and other avionics with internal stealth weapon capacity and own early MMU agints israel and possible greek f-35's

Step 4 : Resarch and develope with a very easy real advanced tfx block 2 who equal the f-22 and pakfa.
most of Muslim countries would love to purchase it with its high class technologies. Azerbaijan is one of them as nobody really sell jets to Azerbaijan
 
.

Latest posts

Back
Top Bottom