aryobarzan
SENIOR MEMBER
- Joined
- Feb 17, 2019
- Messages
- 4,586
- Reaction score
- 1
- Country
- Location
Iranian made portable defibrillators by IEI.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heres a pdf [73pgs] of iranian companies producing and exporting medical products.
have they already decided which engine model to install?Iranian Passenger plane ProjectNote: I will make a dedicated thread for this project when more data becomes available.
Progress report
Note: They also talk about a Mega project for a 150 seat passenger plane that has started the same time..!
72 passenger civilian jet airplane- High level design done.
- Preliminary design (PDR) done
- Computer modelings and simulation completed.
- physical modeling (various sizes) and Wind tunnel tests to establish aerodynamics Characteristics are in-progress for the critical design (CDR)
Prototype build to commence next year (Iranian calendar year) 120 people are working on the project Estimated 5 year to completion.
آخرین وضعیت طرح کلان ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره
یکی از محققان تیم طرح کلان ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی گفت: در صورت موفقیت در تستها ساخت قطعات پروژه از سال ۱۴۰۱ آغاز می شود.
سعید حسینی یکی از محققان هواپیمای مسافربری جت ۷۲ نفره به خبرنگار مهر گفت: این پروژه اکنون در مراحل انتهایی فاز دوم و نهایی طراحی مقدماتی است.
وی با بیان اینکه طراحی جزییات هواپیمای ۷۲ نفره در حال انجام بوده و بخشهایی از طراحی جزییات به اتمام رسیده است، ادامه داد: مدلهایی در ابعاد مختلف برای تست تونل باد طراحی و برنامهریزی شده و برخی از آنان در حال ساخت است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تستها و شبیهسازیهای نرم افزاری هواپیما طی پنج الی شش سال گذشته به اتمام رسیده، اکنون در وضعیتی هستیم که بتوانیم آیرودینامیک، پایداری، و مهارپذیری آن را در تونل باد تست کنیم تا در ادامه اصلاحات لازم قبل از اتمام طراحی جزییات اعمال شود.
وی ادامه داد: پس از دریافت نتایج تستهای تونل باد و کسب اطمینان از صحت و انطباق آن با نتایج نرم افزار، برای توسعه و اتمام طراحی جزییات و ساخت قطعی قطعات هواپیما در مقیاس اصلی گام بر میداریم.
حسینی با بیان اینکه به احتمال زیاد و در صورت مناسب بودن نتایج تستها میتوان گفت که ساخت قطعات هواپیمای پروتوتایپ جت ۷۲ نفره از سال ۱۴۰۱ آغاز میشود، افزود: مجموعهای از شرکتهای دانشبنیان با همکاریهای دانشگاههای کشور زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت و راه شهرسازی روی این پروژه مشغول به کار هستند، و تقریباً ۱۲۰ نفر روی این پروژه کار میکنند.
این محقق با تاکید بر اینکه بعد از تستهای تونل، نتایج و اسناد طراحی به سازمان هواپیمایی کشوری برای اخذ گواهی ایمنی ارسال خواهد شد، عنوان کرد: اما گام اول و اصلی در این پروژه توسعه فناوریهای هواپیما جت بوده و در ادامه کسب گواهی از سازمان هواپیمای کشوری است.
به گفته وی، بعد از آن دوسال دیگر زمان میبرد تا تستهای ایمنی و اعتمادپذیری هواپیمای جت ۷۲ نفره کسب شود. در این زمان کارایی و کارآمدی هواپیما مشخص میشود.
حسینی افزود: پیش بینی میشود که تا ۱۴۰۵ پروژه به نتایج قابل قبولی برسد.
به گزارش مهر، توسعه فناوریهای کلیدی طراحی هواپیمای مسافربری جت ۱۵۰ نفره، به عنوان بزرگترین طرح کلان ملی مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۹۱ به تصویب رسید.
این طرح با همکاری دانشگاههای صنعتی امیر کبیر، علم و صنعتی، صنعتی اصفهان و صنعتی شریف و حمایت معاونت علمی و فناوری و مشارکت وزارت دفاع، از همان سال آغاز به کار کرد.
I was going to ask the same about engines; hoping it will either be built or assembled in house with TOT.have they already decided which engine model to install?
also because I think it is important to know the power needed in the design phase of the aircraft and the future availability of this engine
I guess we all have the same question..what engine...have no info on that but ..I keep my radar open for it..lol...I am slo wondering the relationship this plane to that Ir-140. @WudangMasterhave they already decided which engine model to install?
also because I think it is important to know the power needed in the design phase of the aircraft and the future availability of this engine
It might be a derivative of the IRan 140, after having looking up the aircraft specs. The specs for the 140 according to wikipedia can carry 52 passengers, so it might be a slightly larger airframe but with the same profile or maybe it is an IRan 140 design made with lighter materials allowing for more passengers?I guess we all have the same question..what engine...have no info on that but ..I keep my radar open for it..lol...I am slo wondering the relationship this plane to that Ir-140. @WudangMaster
Just a year ago, the design of a 100-seat aircraft was announcedProgetto aereo passeggeri iranianoNota: creerò un thread dedicato per questo progetto quando saranno disponibili più dati.
Rapporto sullo stato di avanzamento
Nota: parlano anche di un mega progetto per un aereo passeggeri da 150 posti che è iniziato nello stesso periodo..!
Aereo a reazione civile da 72 passeggeri- Design di alto livello fatto.
- Progettazione preliminare (PDR) eseguita
- Modellazione e simulazione al computer completate.
- modellazione fisica (varie dimensioni) e prove in galleria del vento per stabilire l'aerodinamica Caratteristiche in corso per il progetto critico (CDR)
La costruzione del prototipo inizierà il prossimo anno (anno civile iraniano) 120 persone stanno lavorando al progetto Stimato 5 anni per il completamento.
آخرین وضعیت طرح کلان ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره
یکی از محققان تیم طرح کلان ساخت هواپیمای جت 72 نفره ایرانی گفت: در صورت موفقیت در تستها ساخت قطعات پروژه از سال 1401 آغاز می شود.
سعید حسینی یکی از محققان هواپیمای مسافربری جت 72 نفره به خبرنگار مهر گفت: این پروژه اکنون در مراحل انتهایی فاز دوم و نهایی طراحی مقدماتی است.
وی با بیان اینکه طراحی جزییات هواپیمای 72 نفره در حال انجام بوده و بخشهایی از طراحی جزییات به اتمام رسیده است, ادامه داد: مدلهایی در ابعاد مختلف برای تست تونل باد طراحی و برنامهریزی شده و برخی از آنان در حال ساخت است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تستها و شبیهسازیهای نرم افزاری هواپیما طی پنج الی شش سال گذشته به اتمام رسیده, اکنون در وضعیتی هستیم که بتوانیم آیرودینامیک, پایداری, و مهارپذیری آن را در تونل باد تست کنیم تا در ادامه اصلاحات لازم قبل از اتمام طراحی جزییات اعمال شود.
وی ادامه داد: پس از دریافت نتایج تستهای تونل باد و کسب اطمینان از صحت و انطباق آن با نتایج نرم افزار, برای توسعه و اتمام طراحی جزییات و ساخت قطعی قطعات هواپیما در مقیاس اصلی گام بر میداریم.
حسینی با بیان اینکه به احتمال زیاد و در صورت مناسب بودن نتایج تستها میتوان گفت که ساخت قطعات هواپیمای پروتوتایپ جت 72 نفره از سال 1401 آغاز میشود, افزود: مجموعهای از شرکتهای دانشبنیان با همکاریهای دانشگاههای کشور زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت و راه شهرسازی روی این پروژه مشغول به کار هستند, و تقریبا 120 نفر روی این پروژه کار میکنند.
این محقق با تاکید بر اینکه بعد از تستهای تونل, نتایج و اسناد طراحی به سازمان هواپیمایی کشوری برای اخذ گواهی ایمنی ارسال خواهد شد, عنوان کرد: اما گام اول و اصلی در این پروژه توسعه فناوریهای هواپیما جت بوده و در ادامه کسب گواهی از سازمان هواپیمای کشوری است.
به گفته وی, بعد از آن دوسال دیگر زمان میبرد تا تستهای ایمنی و اعتمادپپیری هواپیمای جت 72 نفره کسب شود. در این زمان کارایی و کارآمدی هواپیما مشخص میشود.
حسینی افزود: پیش بینی میشود که تا ۱۴۰۵ پروژه به نتایج قابل قبولی برسد.
به گزارش مهر، توسعه فناوریهای کلیدی طراحی هواپیمای مسافربری جت ۱۵۰ نفره، به عنوان بزرگترین طرح کلان ملی مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۹۱ به تصویب رسید.
این طرح با همکاری دانشگاههای صنعتی امیر کبیر، علم و صنعتی، صنعتی اصفهان و صنعتی شریف و حمایت معاونت علمی و فناوری و مشارکت وزارت دفاع، از همان سال آغاز به کار کرد.
Ah the shitty M1A1 copy!my love ....
Very plausible explanation which ties the three projects together...What ever it is according to the article it took them 5 to 6 years to arrive where they are now..also the design process appears to be much more formal...Just a year ago, the design of a 100-seat aircraft was announced
https://parstoday.com/en/news/iran-...h_production_line_of_100_seat_passenger_plane
today it seems that the original development plan to build a 100-seat commercial aircraft, in the design phase, led to the evaluation of two separate projects, the first will be the one with 72 seats and another perhaps to be built later with 150 seats .
This is probably due to the complexity of making a passenger plane, therefore perhaps they prefer to start with an aircraft on which they can pour part of the knowledge acquired by the IRIAN-140, as indicated by the user WundangMaster, but also by the engine model to be used.
It would be interesting to know if it will be high-wing or low-wing.
If it had a high wing it could look like an enlarged version of the AN-140, a kind of AN-148;
If it were low-wing it could resemble the DC-9 / MD-80-82, as the Chinese did with the ARJ-21, they could take the Boeing available in Iran as a starting point, and from this make the two versions, first with 72 seats, then the 150 seat one. starting from a common project for both versions, as done by the Dutch Fokker with the Fokker-100 and Fokker-70, but unlike them who made the 70 from the 100 version, inversely in Iran they could first make 72 seats and then extrapolate a 150-seat version from this.
Ah the shitty M1A1 copy!
New Recruit
Maybe Iran could incorporate a Zulfiqar style hull with the Karrar's turretThat was just Iran messing around with designs back in the early 2010s. I liked the rugged look of the hull, the turret still needs work but in any case Iran has just decided to lean towards the Soviet format, domestically producing it's own T-90 equivalent/copy called Karrar.
View attachment 817145
View attachment 817147
View attachment 817146
Maybe Iran could incorporate a Zulfiqar style hull with the Karrar's turret
New Recruit
No its actually the exact opposite lmao. Karrar has an older slightly modernized T-72S hull but a new turret. A new hull (like the Altay has) would go a long wayThey could but it would be pointless. LOL Kind of reminds me of how the Turks are now incorporating Altay turrets with old LEO 2 hulls.