What's new

Iranian Chill Thread

امنیت واقعا خوب چیزیه, الان من چند روزه جرات نمیکنم سوار مترو بشم. کلی از کارام لنگ مونده
@rmi5

من دوست دارم ایملمو بذارم ولی میترسم بذارم سوئ استفاده بهش ازش. هو موقع آنلاین بودی ندا بده بهت بدم و سریع پاک کنم..

راستی شب قدر دعات کردم همیشه موفق و تندرست باشی خخخخخخخ
 
.
امنیت واقعا خوب چیزیه, الان من چند روزه جرات نمیکنم سوار مترو بشم. کلی از کارام لنگ مونده
جانم چرا ترس حداکثر شهید میشی و از درب اختصاصی وارد بهشت میشوی.
 
.
جانم چرا ترس حداکثر شهید میشی و از درب اختصاصی وارد بهشت میشوی.
یه روز یه دیوار کهنه ای در حال فرو ریزی بود. حضرت علی ( ع) از نزدیک اون دیوار رفت و جای دیگه ای که امن تر بود نشست. ازش پرسیدن یا علی داری از قضای الهی فرار میکنی؟ حضرت فرمود دارم از قضای الهی به قدر الهی پناه میبرم.

شهادت یعنی اینکه برو از حرم دفاع کن و بمیر.
 
.
یه روز یه دیوار کهنه ای در حال فرو ریزی بود. حضرت علی ( ع) از نزدیک اون دیوار رفت و جای دیگه ای که امن تر بود نشست. ازش پرسیدن یا علی داری از قضای الهی فرار میکنی؟ حضرت فرمود دارم از قضای الهی به قدر الهی پناه میبرم.

شهادت یعنی اینکه برو از حرم دفاع کن و بمیر.
شهادت فقط دفاع از حرم نیست مگر نه کسی که به نیت کسب روزی حلال برای زن و بچه از خانه خارج بشه و در این را ه بمیره صواب شهید را داره ؟
 
.
شهادت فقط دفاع از حرم نیست مگر نه کسی که به نیت کسب روزی حلال برای زن و بچه از خانه خارج بشه و در این را ه بمیره صواب شهید را داره ؟
اونم درسته
 
.
امنیت واقعا خوب چیزیه, الان من چند روزه جرات نمیکنم سوار مترو بشم. کلی از کارام لنگ مونده
@rmi5

من دوست دارم ایملمو بذارم ولی میترسم بذارم سوئ استفاده بهش ازش. هو موقع آنلاین بودی ندا بده بهت بدم و سریع پاک کنم..

راستی شب قدر دعات کردم همیشه موفق و تندرست باشی خخخخخخخ

آخه اینجوری از خیابونم نباید رد شی ممکنه ماشین زیرت کنه یا خدای نکرده شهاب سنگ بخوره تو سرت ..
 
.
بی خیال شو، اگه بونسای هم بود بعد از 36 سال دیگه شده بود یک درخت تنومند.
نهال در بعد بین المللی هست، وگرنه سایه شاخه هاش بر سر کل خاورمیانه هست عزیزم

امنیت واقعا خوب چیزیه, الان من چند روزه جرات نمیکنم سوار مترو بشم. کلی از کارام لنگ مونده
به خشکی شانس! خونت طبق برآورد من پراز مواد مقوی واسه این نهالمونه
 
.
آخه اینجوری از خیابونم نباید رد شی ممکنه ماشین زیرت کنه یا خدای نکرده شهاب سنگ بخوره تو سرت ..
داستان شهاب سنگ با اینکه احتمال بمب گذاری تو مترو هست فرق میکنه
نهال در بعد بین المللی هست، وگرنه سایه شاخه هاش بر سر کل خاورمیانه هست عزیزم


به خشکی شانس! خونت طبق برآورد من پراز مواد مقوی واسه این نهالمونه
من هنوز دل دارم نمیخام لت و پار بشم د:ی
 
.
رفسنجانی و روحانی دو مرد بزرگ تاریخ ایران:
من فقط نمیدونم کدومشون از اون یکی کثیف تره
این بوزینه ها لابد این کارو کردن دست دوستی به سوی وهابی های نجس خون آشام دراز کنن.

حذف حدیث پیامبر ،خلیج
فارس و نماد انرژی هسته ای از اسکناس های ایران + تصاویر


رزاقی تصریح کرد: امروز این اقدام در شرایطی صورت گرفته که مضمون حدیث پیامبر می توانست پاسخی به کشورهایی باشد که ما را مسلمان نمی دانند. نقل قول چنین احادیث و روایت هایی تاثیر بسیار بیشتری نسبت به شعر فردوسی دارد. خداکند ک

به گزارش گروه اجتماعی “ره به ری” :ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درخصوص طرح جدید اسکناس های ۵ هزار تومانی می گوید: باعث تاسف است که دولت تا این حد نگاه سیاسی به مسائل دارد که رنگ بنفش را که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در اسکناس های جدید ۵ هزار تومانی مورد استفاده قرار می دهد.



این کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: از ابتدا بهتر بود تصاویری از ایثار و شهادت و استقامت ملت ایران در برابر تجاوزهای دشمنان در اسکناس ها چاپ می شد، چراکه همین حالا هم در شرایط تحریم ها این گونه تصاویر می توانست نمادی از ایستادگی و استقامت اقتصادی مردم ایران قلمداد شود. از طرفی دیگر اگر بنا بر تغییر بود دولت می توانست تصاویری از اقتصاد مقاومتی یا شعارهایی در خصوص کم مصرف کردن و بهینه مصرف کردن را مورد استفاده قرار دهد.



وی همچنین در خصوص حذف حدیث پیامبر از این اسکناس ها گفت: حدیث پیامبر اکرم(ص) یکی از غنی ترین مطالبی بود که در اسکناس های ایران به کار رفته بود. حذف حدیث پیامبر، خلیج فارس و نماد انرژی هسته ای و استفاده از نماد دانشگاه و شعر فردوسی رنگ و بوی ملی گرایی دارد.



رزاقی تصریح کرد: امروز این اقدام در شرایطی صورت گرفته که مضمون حدیث پیامبر می توانست پاسخی به کشورهایی باشد که ما را مسلمان نمی دانند. نقل قول چنین احادیث و روایت هایی تاثیر بسیار بیشتری نسبت به شعر فردوسی دارد. خداکند که کسی در کشورهای اطراف این موضوع را مورد توجه قرار ندهد.



وی در ادامه عنوان کرد: حذف این تصاویر نشان می دهد که وجود آنها برای دولت اهمیتی ندارد. اگر از قبل این تصاویر وجود نداشت اشکالی نداشت اما حالا که ایجاد شده و اسکناس ها در دست مردم است، حذف آنها کار درستی نیست.



5000.jpg


رزاقی همچنین خاطر نشان کرد: دولت توضیح دهد حذف تصویر خلیج فارس و نماد انرژی هسته ای به چه معناست. آیا سیاست های ما در مسئله هسته ای یا در خصوص خلیج فارس تغییر کرده که امروز تصاویر آن را از روی اسکناس ها حذف کرده ایم.



این کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان یادآور شد: هر کس این اقدام را انجام داده یا نمی داند یا نمی خواهد که بداند چه تصاویر ارزشمندی را حذف کرده است. امیدواریم این اقدام از روی نادانی انجام شده باشد و مسائل پشت پرده در میان نباشد.



رزاقی در بخش پایانی اظهارات خود در خصوص صرف هزینه برای چاپ اسکناس های جدید نیز گفت: در این برهه که ما باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرار دهیم چه لزومی داشت که تصاویر اسکناس های ۵ هزار تومانی را تغییر دهیم. به نظر می رسد دولت حاضر شده این هزینه را پرداخت کند تا عمدا تصاویر قبلی و شعارها را حذف کند. یعنی حذف آنها به قدری اهمیت داشته که برایش هزینه کنند.
 
.
رفسنجانی و روحانی دو مرد بزرگ تاریخ ایران:
من فقط نمیدونم کدومشون از اون یکی کثیف تره
این بوزینه ها لابد این کارو کردن دست دوستی به سوی وهابی های نجس خون آشام دراز کنن.

حذف حدیث پیامبر ،خلیج
فارس و نماد انرژی هسته ای از اسکناس های ایران + تصاویر


رزاقی تصریح کرد: امروز این اقدام در شرایطی صورت گرفته که مضمون حدیث پیامبر می توانست پاسخی به کشورهایی باشد که ما را مسلمان نمی دانند. نقل قول چنین احادیث و روایت هایی تاثیر بسیار بیشتری نسبت به شعر فردوسی دارد. خداکند ک

به گزارش گروه اجتماعی “ره به ری” :ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درخصوص طرح جدید اسکناس های ۵ هزار تومانی می گوید: باعث تاسف است که دولت تا این حد نگاه سیاسی به مسائل دارد که رنگ بنفش را که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در اسکناس های جدید ۵ هزار تومانی مورد استفاده قرار می دهد.



این کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: از ابتدا بهتر بود تصاویری از ایثار و شهادت و استقامت ملت ایران در برابر تجاوزهای دشمنان در اسکناس ها چاپ می شد، چراکه همین حالا هم در شرایط تحریم ها این گونه تصاویر می توانست نمادی از ایستادگی و استقامت اقتصادی مردم ایران قلمداد شود. از طرفی دیگر اگر بنا بر تغییر بود دولت می توانست تصاویری از اقتصاد مقاومتی یا شعارهایی در خصوص کم مصرف کردن و بهینه مصرف کردن را مورد استفاده قرار دهد.



وی همچنین در خصوص حذف حدیث پیامبر از این اسکناس ها گفت: حدیث پیامبر اکرم(ص) یکی از غنی ترین مطالبی بود که در اسکناس های ایران به کار رفته بود. حذف حدیث پیامبر، خلیج فارس و نماد انرژی هسته ای و استفاده از نماد دانشگاه و شعر فردوسی رنگ و بوی ملی گرایی دارد.



رزاقی تصریح کرد: امروز این اقدام در شرایطی صورت گرفته که مضمون حدیث پیامبر می توانست پاسخی به کشورهایی باشد که ما را مسلمان نمی دانند. نقل قول چنین احادیث و روایت هایی تاثیر بسیار بیشتری نسبت به شعر فردوسی دارد. خداکند که کسی در کشورهای اطراف این موضوع را مورد توجه قرار ندهد.



وی در ادامه عنوان کرد: حذف این تصاویر نشان می دهد که وجود آنها برای دولت اهمیتی ندارد. اگر از قبل این تصاویر وجود نداشت اشکالی نداشت اما حالا که ایجاد شده و اسکناس ها در دست مردم است، حذف آنها کار درستی نیست.



5000.jpg


رزاقی همچنین خاطر نشان کرد: دولت توضیح دهد حذف تصویر خلیج فارس و نماد انرژی هسته ای به چه معناست. آیا سیاست های ما در مسئله هسته ای یا در خصوص خلیج فارس تغییر کرده که امروز تصاویر آن را از روی اسکناس ها حذف کرده ایم.



این کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان یادآور شد: هر کس این اقدام را انجام داده یا نمی داند یا نمی خواهد که بداند چه تصاویر ارزشمندی را حذف کرده است. امیدواریم این اقدام از روی نادانی انجام شده باشد و مسائل پشت پرده در میان نباشد.



رزاقی در بخش پایانی اظهارات خود در خصوص صرف هزینه برای چاپ اسکناس های جدید نیز گفت: در این برهه که ما باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرار دهیم چه لزومی داشت که تصاویر اسکناس های ۵ هزار تومانی را تغییر دهیم. به نظر می رسد دولت حاضر شده این هزینه را پرداخت کند تا عمدا تصاویر قبلی و شعارها را حذف کند. یعنی حذف آنها به قدری اهمیت داشته که برایش هزینه کنند.
Well they put a DNA there that as a doctor I totally and completely approve.
also the Saturn have become more prominent .so it seems the space program become more serious.
also there is some molecule there that look like sort of polymers.
also that tree is something we must care a lot more about.

by the way why post this now ? I think its 1 years old news
 
.
Well they put a DNA there that as a doctor I totally and completely approve.
also the Saturn have become more prominent .so it seems the space program become more serious.
also there is some molecule there that look like sort of polymers.
also that tree is something we must care a lot more about.

by the way why post this now ? I think its 1 years old news

Why did they put Saturn there?
 
.
My email: comodore1100@yahoo.com



Why did they put Saturn there?
خیلی معذرت میخام ولی کثیف تر از رفسنجانی و روحانی وجود ندارن. اگر ملت ایران میدونستن اینا چه عقب نشینی هایی در زمینه ی هسته ای و موشکی کردن..... من چیزهایی از اینا میدونم که ازشون متنفرم.
 
.
Why did they put Saturn there?
They put signs to represent chemistry , Medicine , Mathematics and Physics there .
guess Saturn is supposed to represent Astronomy and in extension to that Physics.

by the way they published that money for Tehran University 80th years Anniversary
 
.
They put signs to represent chemistry , Medicine , Mathematics and Physics there .
guess Saturn is supposed to represent Astronomy and in extension to that Physics.

by the way they published that money for Tehran University 80th years Anniversary

I think they remove the hadith due to ethnic disputes it might cause ... besides as far as 500 rials papers with Tehran university entrance gate picture on them have lost their values ( once upon time and as my dusty memories recall I could buy a ball with it , oh boy those were days ...) they wanted to have it back again and 80th years anniversary made it happen ... and I think they opted Saturn because it is the only planet that you can distinguish easily on a paper and not mistake it with a stain otherwise there are plenty of space objects fit in for such a purpose ....
 
.
@SALMAN AL-FARSI

La yojibo ala alatrak atfal alkalb. daohom yonbehun. hom kana mogholiyun men maghadehem baada soghuto al emberaturiat arromiah.

Turkification (Turkish: Türkleştirme) is the assimilation of individuals, entities, or cultures into the various historical Turkic states and cultures, such as the Ottoman Empire. As the Turkic states developed and grew, there were many instances of this assimilation, voluntary and involuntary, including the Anatolian, Balkan, Caucasianand Middle Eastern peoples from differentethnic origins, such as the Albanians,Arabs, Armenians, Assyrians, Circassians,Greeks, Jews, Romani, South Slavic peoples and East Slavic Ukrainians, Iranic peoples such as Kurds, as well as Lazsfrom all the regions of the Ottoman Empire and Iran. An early form of Turkification occurred in the time of the Seljuk Empireamong the indigenous peoples of Anatolia, involving religious conversion, cultural andlinguistic assimilation, and interethnic relationships, reflected in the indigenous Anatolian background of most modern Turkish people.

Etymology

The term is used in the Greek language since the 1300s or late-Byzantine era as "εκτουρκισμός", or "τούρκεμα". It literally means "becoming Muslim or Turk". For example: "Είχε τουρκέψει κάτω από βία, τον καιρό της άτυχης εκείνης επανάστασης του 1770, τούρκεμακανονικό με "σουνέτι" (περιτομή) από Τούρκο παπά (Χότζα)", i.e. "He had been turkified by force, at the time of the unfortunate revolution of 1770. A real turkification, with circumcision by a Turkish priest (Hoja)".[1] Apart from persons, it may refer also to cities that were conquered by Turks or churches that were converted to mosques. It is more frequently used in the form of the verb "τουρκεύω" (turkify, become Muslim or Turk)[2][3][4]

In Serbian and other South Slavic languages the verb is turčiti (imperfective) or poturčiti (perfective),[5] however this verb does not imply adopting the Turkish language. Rather, it usually signifies the conversion of Slavic people to Islam during Ottoman rule of the Balkans.

Andrew Mango describes the diversity of phenotypes amongst the Turkish people as follows:[6]

The Turkish nation took shape in the centuries of Seljuk and Ottoman power. The nomadic Turkish conquerors did not displace the original local inhabitants: Hellenized Anatolians (or simply Greeks), Armenians, people of Caucasian origins, Kurds, Assyrians and – in the Balkans – Slavs, Albanians and others. They intermarried with them, while many local people converted to Islam and 'turned Turk'. They were joined by Muslims from the lands north of the Black Sea and the Caucasus, by Persian craftsmen and Arab scholars, and by European adventurers and converts, known in the West as renegades. As a result, the Turks today exhibit a wide variety of ethnic types. Some have delicate Far Eastern, others heavy local Anatolian features, some, who are descended from Slavs, Albanians or Circassians, have light complexions, others are dark-skinned, many look Mediterranean, others Central Asian, many appear Persian. A numerically small, but commercially and intellectually important, group is descended from converts from Judaism. One can hear Turks describe some of their fellow countrymen as 'hatchet-nosed Lazes' (a people on the Black Sea coast), 'dark Arabs' (a term which includes descendants of black slaves), or even 'fellahs'. But they are all Turks.

"Devshirme" (book illustration fromTopkapı Palace Museum.)
Anatolia was home to many different peoples in ancient times who were either natives or settlers and invaders. These different people included the Hittites,Persians, Luwians, Hurrians, Armenians,Greeks, Cimmerians, Galatians, Colchians,Iberians, Carians, Lydians, Lycians,Phrygians, Arameans, Assyrians,Corduenes, Cappadocians, Cilicians, Kurdsand scores of others. The presence of many Greeks, and the process ofHellenization, gradually caused many of these peoples to abandon their own languages in favor of Greek, especially in cities and along the western and southern coasts, a process reinforced byRomanization. Nevertheless, in the north and east, especially in rural areas, many of the native languages continued to survive, including both many extinct and a few extant languages such as Armenian andAssyrian Aramaic.[7] Byzantine authorities routinely conducted large-scale population transfers in an effort to impose religious uniformity and the Greek language. After the subordination of the First Bulgarian Empire in 1018, for instance, much of its army was resettled in Eastern Anatolia. The Byzantines were particularly keen to assimilate the large Armenian population. To that end, in the eleventh century, the Armenian nobility were removed from their lands and resettled throughout western Anatolia. An unintended consequence of this resettlement was the loss of local military leadership along the eastern frontier, opening the path for the inroads of Turkish invaders.[8] Beginning in the eleventh century, war with Turks led to the deaths of many in the native population, while others were enslaved and removed.[9]As areas became depopulated, Turkic nomads moved in with their herds.[10]

Once an area had been conquered, and hostilities had ceased, agricultural villagers may have felt little inconvenience with the arrival of these pastoralists, since they occupied different ecological zones within the same territory.[11] Turkic pastoralists remained only a small minority, however, and the gradual Turkification of Anatolia was due less to in-migration than to the conversion of many Christians to Islam, and their adoption of the Turkish language. The reasons for this conversion were first, the weak hold Greek culture had on much of the population, and second, the desire by the conquered population to "retain its property or else to avoid being at a disadvantage in other ways."[12] One mark of the progress of Turkification was that by the 1330s, place names in Anatolia had changed from Greek to Turkish.[13]

Devşirme[edit]
Main article: Devşirme
Devşirme[a] (literally "collecting" inTurkish), also known as the blood tax, was chiefly the annual practice by which theOttoman Empire sent military to press second or third sons of their Christian subjects (Rum millet) in the villages of the Balkans into military training as janissaries.[14] They were then converted toIslam[15] with the primary objective of selecting and training the ablest children for the military or civil service of the Empire, notably into the Janissaries.[16]Started by Murad I as a means to counteract the growing power of the Turkish nobility, the practice itself violated Islamic law.[17] Yet by 1648, the practice was slowly drawing to an end. An attempt to re-institute it in 1703 was resisted by its Ottoman members who coveted its military and civilian posts. Finally in the early part of Ahmet III's reign, the practice of devşirme was abolished.

Late Ottoman era[edit]

Djemal Pasha, Nusret Bey, andCerkez Hasan inspecting Armenianorphans of the Armenian Genocide. The Turkish orphanages held Armenian orphans in order to Turkify them.[18]
During the 19th century and early 20th century, the Ottoman Empire was composed of ethnically diverse populations such as Turks,Persians, Arabs, Albanians, Greeks,Bulgarians, Serbs, Muslim Bulgarians (Pomaks), Armenians, Kurds, Zazas,Circassians, Assyrians, Jews, and Laz people.

With the rise of Turkish nationalism, an ideal among some Turkish nationalists was to form a modern homogenized nation state.[19] One of its main supporters was sociologist and political activist Ziya Gokalp who believed that a modern state must become homogeneous in terms of culture, religion, and national identity.[20]This conception of national identity was augmented by his belief in the primacy of Turkishness, as a unifying virtue. As part of this belief, it was necessary to purge from the territories of the state those national groups who could threaten the integrity of a modern Turkish nation state.[21][22] As a result of this policy, the Young Turkgovernment launched a series of initiatives which marginalized, isolated, incarcerated, altered borders, deported, forcefully assimilated, exchanged populations, massacred and conducted genocide against its non-Turkish minority populations.[23] These policies resulted in the Armenian Genocide, Greek Genocideand Assyrian Genocide. The Anatolian Greeks numbered around 1.5 million people, most of them had fled to Greece after the Greco-Turkish War (1919–1922).[24] The remaining Greeks were relocated with the population exchange between Greece and Turkey.

This has been considered as ultimately completing a “Turkified” state.[25]

The lingual Turkification of Greek-speakers in the 19th century Anatolia is well documented. Speros Vryonis, providing some relevant accounts, believes that theKaramanlides are the result of partial turcification that occurred earlier, during the Ottoman period.[26] An important fact that has to be considered is that large numbers of Ottoman Armenians were forcibly turkified and Islamized. The editor of Agos newspaper has estimated that there are more than 4-5 million Islamized Armenians who consider themselves Turks "More than half of 4–5 million Islamized Armenians confess that their ancestors have been Armenian".

https://en.wikipedia.org/wiki/Turkification

Y-DNA haplogroup distributions in Turkish people
According to Cinnioglu et al., (2004)[151] there are many Y-DNA haplogroups present in Turkey. The majority haplogroups are shared with their "West Asian" and "Caucasian' neighbours. By contrast, "Central Asian" haplogroups are rarer, N and Q)- 5.7% (but it rises to 36% if K, R1a, R1b and L- which infrequently occur in Central Asia, but are notable in many other Western Turkic groups), India H, R2 – 1.5% and Africa A, E3*, E3a – 1%.

Some of the percentages identified were:[136]

  • J2=24% – J2 (M172)[136] Typical of the west Mediterranean, the northern Middle East and southern Central Asia
  • R1b=14.7%[136] Widespread in western Eurasia, with distinct 'west Asian' and 'west European' lineages.
  • G=10.9%[136] – Typical of people from theCaucasus and to a lesser extent the Middle East, southern parts of Central Asia, and Europe.
  • E3b-M35=10.7%[136] (E3b1-M78 and E3b3-M123 accounting for all E representatives in the sample, besides a single E3b2-M81 chromosome). E-M78 occurs commonly, and is found in northern and eastern Africa, western Asia[152] and the Balkans. Haplogroup E-M123 is found in both Africa and Eurasia.
  • J1=9%[136] – Typical amongst people from the Arabian Peninsula and Dagestan(ranging from 3% from Turks aroundKonya to 12% in Kurds).
  • R1a=6.9%[136] – Common in various Central Asian, North Indian, and Eastern European populations.
  • I=5.3%[136] – Common in Scandinavia, Sardinia, among Kurds and Eastern Europe.
  • K=4.5%[136] – Typical of Asian populations and Caucasian populations.
  • L=4.2%[136] – Typical of Indian Subcontinent and Khorasan populations. Found sporadically in the Middle East and the Caucasus.
  • N=3.8%[136] – Typical of Uralic, Siberian and Altaic populations.
  • T=2.5%[136] – Typical of Mediterranean, Middle Eastern, Northeast African and South Asian populations
  • Q=1.9%[136] – Typical of Northern Altaic populations.
  • C=1.3%[136] – Typical of Mongolic and Siberian populations
  • R2=0.96% [136] Typical of South Asian population
Others markers than occurs in less than 1% are H, A, E3a, O, R1*.

https://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_people
 
.

Pakistan Defence Latest Posts

Back
Top Bottom