Ibrahim2006
FULL MEMBER
New Recruit
- Joined
- Aug 21, 2016
- Messages
- 37
- Reaction score
- 0
- Country
- Location
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
New Recruit
New Recruit
New Recruit
This is an advanced turbojet engine.
This turbojet is the tip of iceberg.
موتورهای جت با چهار برابر قدرت کنونی دردست ساخت است
معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور گفت: در شرکت دانش بنیان مپنا موتور جت با چهار برابر قدرت موتور جت رونمایی شده در مراسم روز صنعت دفاعی در دست ساخت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، سورنا ستاری با اشاره به رونمایی از موتور جت هواپیما در وزارت دفاع افزود: این موتور با همکاری30 شرکت دانش بنیان تولید شده است.
وی تصریح کرد: محققان جوان کشورمان توانستند فن آوری ساخت این موتورها را در کشور بومی سازی کنند.
ستاری گفت: وزارت دفاع می تواند نیازهای خود را در سه دسته مختلف طبقه بندی و تولید آن را به شرکت های دانش بنیان واگذار کند.
معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور تاکید کرد: ما می توانیم محصولات مختلفی را تولید و تجاری سازی کنیم
.
Not really ...
Another jet engine is under development in MAPNA co !
50-55 kN probably !
Comparable with Snecma M88 & Eurojet EJ200
@AmirPatriot
Remember !?
Twin engined
Not really ...
Another jet engine is under development in MAPNA co !
50-55 kN probably !
Comparable with Snecma M88 & Eurojet EJ200
@AmirPatriot
Remember !?
Twin engined
Comparable with M88 in what sense exactly?
b
I presume you are talking about 50-55 KN dry, yes?
Because EJ200 is approximately 20,000 when on afterburner (wet thrust). That's around 90 KN
Thrust !
Snecma's decades old M53 generates more thrust, if that is what you are interested in, like many amateurs in this forum.
Specifications (M88)
General characteristics
Components
- Type: Twin-shaft, turbofan engine
- Length: 3538 mm (139.3 in)
- Diameter: 696 mm (27.5 in) inlet
- Dry weight: 897 kg (1,977 lb)
Performance
- Compressor: 3 stage low pressure, 6 stage high pressure
- Combustors: Annular
- Turbine: single stage high pressure, single stage low pressure
- Maximum thrust: 50 kN (11,250 lbf) dry, 75 kN (16,900 lbf) wet (afterburning)
- Overall pressure ratio: 24.5:1
- Bypass ratio: 0.3
- Air mass flow: 65 kg/s (143 lb/s)
- Turbine inlet temperature: 1,850 K (1,577 °C)
- Fuel consumption: 0.80 kg/daN·h (0.78 lbm/lbf·h) (dry), 1.75 kg/daN·h (1.72 lbm/lbf·hr) (wet/afterburning)
- Thrust-to-weight ratio: 5.7:1 (dry), 8.5:1 (wet/afterburning)
Come one... he was saying efficiency and reliability are also important, and he is right. An Iranian turbofan has to be both of those things.
Come on... he was saying efficiency and reliability are also important, and he is right. An Iranian turbofan has to be both of those things.
You did not understand that well.
Just generating more thrust is not enough. Generating more thrust in an engine is very easy.
Take the decades old M53 engine, it generates more thrust than the newer M88 engine. Why use the M88 engine then?
On the right track.
No use for a turbofan engine that breaks down every 40 hours.
efficiency and reliability are also important
No use for a turbofan engine that breaks down every 40 hours.
سردار دهقان: دستیابی به فناوری تولید پره های توربین به روش ریخته گری دقیق در خلاء را از مهمترین فناوری های حاصل شده در روند ساخت اولین موتور توربوجت ملی عنوان کرد که بومی سازی برخی از سوپر آلیاژهای کلاس هوایی از دیگر دستاوردهای نخستین موتور بومی توربوجت ملی «اوج» می باشد.
وی با حائز اهمیت توصیف کردن دستاورد رونمایی شده گفت: دستیابی به دانش بومی طراحی و فناوری ساخت قطعات گردنده موتور توربوجت شامل محور اصلی، دیسک های توربین، اسپول های جلویی و عقبی کمپرسور و دیسک کمپرسور با همت و تلاش دست اندرکاران و متخصصان صنایع هوایی میسر گردیده است.