Muhammad Omar
ELITE MEMBER
- Joined
- Feb 3, 2014
- Messages
- 13,558
- Reaction score
- 15
- Country
- Location
Newly Arrived modern equipment at BBIA Islamabad Sweeper/Scrubber
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
There is this, than HAER is establishing their laptop, tablet and cell phone lines for manufacturing in Pakistan (with TOT), VW and Volvo will be coming into Pakistan by 2020, along with a coupe of other brands, manufacturing vehicles, trucks and heavy engineering equipment like heavy cranes, etc.
The Textile industry will get a boost by the end of 2017, when two - three power plants start to produce electricity in Punjab, enough to generate three shifts worth of electricity for the businesses. Then Pakistan would really take advantage of the GSP plus.
China is waiting on CPEC to complete (phase I), there is about $ 10 billion dollar worth of manufacturing business that will be moved to Pakistan along with the CPEC route due to close proximity to the port.
Pakistan has been given a market update a couple of days ago during their bond sales roadshow that there is estimated $ 20 billion in investments from the US markets that will be poured into Pakistan, the second it becomes terrorism free, stable and with available electricity so the business can run. And then there are other projects. All in all, Pakistan will be getting combined $ 60-100 billion dollars worth of investments by 2010!!!
How sure are you that companies the likes of Volvo and VW will set up Manufactoring Plans in Pakistan when the Tax on imports is still 300%.
I mean I would LOVE to see their vehicles in Pakistan but it seems the news has just faded away,
Also I think Haier only Assembles laptops and cellphones in Pakistan not Manufactures.
نئی مجوزہ پانچ سالہ آٹو پالیسی ،موٹرز ڈیلرز کیلئے مزید مراعات کی تجویز زیر غور
کراچی(کامرس رپورٹر)حکومت کی جانب سے نئی مجوزہ پانچ سالہ آٹو پالیسی میںتین سالہ پرانی گاڑیوں کی کمرشل درآمد کی اجازت دینے کے ساتھ ساتھ موٹرز ڈیلرز کیلئے مزید مراعات کی تجویز زیر غور ہیں جس کے نتیجے میں مقامی کار اسمبلرز کی اجارہ داری ختم ہونے کے امکانات ہیں کیونکہ مقامی اسمبلرز نہ صرف لوکلائزیشن میں اضافے بلکہ کاروں کی قیمتیں کم کرنے میں بھی مکمل طور پر ناکام رہے ہیں۔تفصیلات کے ملک میں مقامی کار اسمبلرز کی اجارہ داری اور مقامی طور پر تیار ہونے والی کاروں کے نرخوں میں مسلسل اضافے پر پہلے ہی مسابقتی کمیشن اور اسٹیٹ بینک بھی اپنی ایک رپورٹ میں شدید تحفظات کا اظہار کرچکی ہے۔ذرائع کے مطابق بعض حکومتی حلقوں کا بھی یہ کہنا ہے کہ مقامی اسمبلرز نہ صرف لوکلائزیشن میں اضافے میں ناکام رہے ہیں بلکہ کاروں کے نرخوں میں کمی کیلئے بھی اقدامات نہیں کرسکے ہیں،ایسے حلقوں کا کہنا ہے کہ مقامی کار ساز ادارے مینو فیکچرنگ کے بجائے اسمبلرز کا کردار ادار کررہے ہیں اور مراعات مینو فیکچرزز کی حاصل کررہے ہیں۔موٹر ڈیلرز ایسوسی ایشن کے ذرائع نے بھی اس بات کی تصدیق کی ہے کہ نئی مجوزہ آٹو پالیسی میں تین سالہ پرانی گاڑیوں کی کمرشل درآمد کی اجازت دینے کے ساتھ ساتھ درآمد کنندگا ن کیلئے مزید مراعات دینے کی تجاویز بھی زیر غور ہیں،تاہم مقامی اسمبلرز کی لابی حرکت میں آگئی ہے اور ان کی کوشش ہے کہ گاڑیوں کی درآمد کے بجائے انہیں ہی تمام تر مارکیٹ پر حکمرانی کرنے کی اجازت دی جائے۔
Source: Infrastructure Development in Pakistan | Page 431