What's new

Çay Bahçesi

.
Hele birde afterburnerlari acinca motor cayir cayir yaniyormus . Mig 29 RD 33 motorunun 20 saat afterburnerlik omru varmis.Bilmiyorum belki de sehir efsanesidir.
Wikipediye gire mig 29 RD33 motorunun omru 4000saatmis. Pakistanlilar jf 17 motorunu 7000 saat sorunsuz kullanmislar.Wikinin yalancisiyim.Bana hic inandirici gelmedi.
Airliners.net mig29 motorunun omrune 500 saat diyor.
Iste bir ucagin tercih edilme nedeni gucu , menzili, silah kapasitesi degil ayni zamanda uzun omru oldugunu anliyoruz. F16 nin guvenilir platformu alternatifsiz.
Ulkemizin afterburnersiz, subsonic, yolcu jeti motorlu, acimadan surekli kullanabilecegi 7-8 ton kapasiteli taktik bombardiman ucagina ihtiyaci var midir? F-4ler eskiyor, suriye ve irak bombardimanlari icin B57 canberra tarzi birseyler yapilabilir.
 
.
@UkroTurk @cabatli_53
Üstada sordum. Kesin cevap verir. Fazla ve cok hizli yazma takip edemiyorum dedi :smitten:

Ukro, Polonya 400 Saat de bir bakim ve 1000 Saat de depo seviye bakim yapiyorsa 7000 Saat bana aisri sallama gibi geldi. Bugün normal bir pistonlu dizel arac , üretim toleranslarina bakarsan, 1.000.000 km de gider sanssin yoksa 50.000 km de de pert olabilir. Bence, Polonya dokümani mantikli.
En dayanikli motora 400 Saat servis ve 1000 Saat depo servis ömrü yaziyorlar.
Ucak ne Kadar önemli ise, onu kullanan Pilot bence cok daha önemli !
Insan o Kadar Cabuk yetismez ve pek fazla yetenekli aday da yok.

Maalesef bizim Kaza ve kirimlar F4 / F-16 toleranslari zorlamamiz ile ilgili gibi.
Fikrim yanlis ise ise herkesten özür dilerim.
 
.
@UkroTurk @cabatli_53
Üstada sordum. Kesin cevap verir. Fazla ve cok hizli yazma takip edemiyorum dedi :smitten:

Ukro, Polonya 400 Saat de bir bakim ve 1000 Saat de depo seviye bakim yapiyorsa 7000 Saat bana aisri sallama gibi geldi. Bugün normal bir pistonlu dizel arac , üretim toleranslarina bakarsan, 1.000.000 km de gider sanssin yoksa 50.000 km de de pert olabilir. Bence, Polonya dokümani mantikli.
En dayanikli motora 400 Saat servis ve 1000 Saat depo servis ömrü yaziyorlar.
Ucak ne Kadar önemli ise, onu kullanan Pilot bence cok daha önemli !
Insan o Kadar Cabuk yetismez ve pek fazla yetenekli aday da yok.

Maalesef bizim Kaza ve kirimlar F4 / F-16 toleranslari zorlamamiz ile ilgili gibi.
Fikrim yanlis ise ise herkesten özür dilerim.
Hursid Bey bende Polonya dokümanını okudum, gayet bilimsel ve açık anlatmışlar. Teşekkürler. Rus motoru 400saat bakım 1000saat overhaul ( overhaul çöpe at anlamına geliyor büyük ihtimalle çünkü üretici motor Değişimi öneriyor), oysa f-16 1600saatte bir bakım 4000de overhaul diyor. F-16 overhaul için motoru çöpe atmıyorlar herhalde :)
Bir önceki mesajımda bahsettiğin afterburner olmayan ticari ve uzun Ömürlü motordan savaş uçağı varmış! Tahmin edin hangi uçaklar? Tam bizim ihtiyacımız fonksiyonlara sahip A-10 ve S-3 Viking uçakları. ses hızının altında hava yer görevi yapan bu Uçaklar 40knlik General Electric Tf 34 motoru kullanıyorlarmış. Tf 34 un sivil versiyonu olan cf 34 motoru 5600 adetten fazla üretilmiş . Bombardier crj ,embraer , Çinliler in arj21 i kullanıyormuş. Tai regional jet projelerinde böyle bir motoru kullanır büyük ihtimalle.
Önce regional jet sonra stealth s3viking Tarzı bir Bombardıman veya a10 anti-tank uçağı gelir belkide:) Çeşit çeşit uçak yapsalar bizi sevindirseler keşke.
 
.
@UkroTurk Merhaba kardesim. Dokümani mobile dan okumustum. F-16 nin yapisal bakimi 8000 Saat olarak yazilmis (F-16 net) , 400 Saat sonra Motor bakimi ve 1000 Saat sonra "depo seviye bakimi" bana mantikli geldi. bir Pilot günde 3 Saat ucarsa ( - 133 günde - 400 eder diye mantigima uydu- 4-5 ayda bir bakim ) .
Umarim uzman arkadaslar bize net bilgiye verirler. Teknik konularda net ve kesin Bilgi veremem, yalniz imkanim oldukca kaynak gösterebilirim.
Diger konularda güvenebilrsin. 2000 kelle yazarsam %90 dogrudur, 200 sehit dersem o da %90 dogrudur.
Daglicaya 700 terörist saldiracak diye post atmistim, maalesef % 80 Dogru cikti.
O konuda bilgiler Saglam. Ama her Zaman terör savasinda cok üstünüz ;
Dünya standart 1:10 dir. Bunu cok astik. Kalles ve korkak teröristler artik Afganistan IED taktigine basvurdular . Bu tabii onlarin agababalari tarafindan onlara ögretilmis bir KONU.
Bu konuda sitem edilecek makamlar co ama cok farkli -------------TSK degil !
 
. . . .
@UkroTurk

If we can trust them Iranian Air Force is at "Zero gound"!

Fighter Jet Engine Life — Military Forum | Airliners.net

On the F-14A the TF-30 was removed for overhaul around every 700 hours. If I remember correctly the GE F110 was removed approximately every 1000 hours on the F-14B/D.

@Serpentine

Quote same avio Forum :

@UkroTurk

I would have to disagree with the 500 hour life of a Mig-29 engine. Imagine why anyone would buy that plane if that was true. Also my grandparents have worked on Mig-29s for years in the repair plant and they have never replaced engines during overhaul just because they reached the 500 hour mark.
 
.
10690274_1170675349615595_5931714857596703258_n.jpg
 
. . . . .
@xenon54 :tup:

I was realy unsettled !

Such comments are even not worth to post as a Joke;

it is a Invitation to let PDF to be monitored much more intensive. Not suited comment from madmusti.
 
.

Pakistan Defence Latest Posts

Pakistan Affairs Latest Posts

Back
Top Bottom