Hurshid Celebi
SENIOR MEMBER
- Joined
- Jul 2, 2015
- Messages
- 4,897
- Reaction score
- 4
- Country
- Location
@xenon54 @Combat-Master Lütfen rüzgara karsi is..meyin, sempati ve saygi kaybetmeyin !
Most important is certification fo FLY IN CIVIL SPACE ( ICAO ! )
Türkiye Milli İnsansız Hava Aracı (İHA) ANKA'nın ikinci nesil uçağı için harekete geçti. ANKA-S adı verilen yeni İHA'nın en önemli özelliği, yer istasyonundan değil doğrudan uydu üzerinden kontrol edilmesi olacak. Böylece Türkiye "mesafeye bağlı kalmaksızın" gözetleme ve istihbarat faaliyeti yapabilecek.
DOĞRUDAN BİLGİ AKTARACAK
Kamera ve motor sistemleri de geliştirilecek olan yeni ANKA, istenmesi durumunda yerdeki Mehmetçiğin telsiz ve bilgisayarına doğrudan bilgi aktaracak. Böylece operasyonlar sırasında kör nokta kalmayacak. Bunun yanı sıra ANKA-S'in kamerası da yenilenecek. Yeni kamera çok daha yüksekten çok daha net görüntü elde edebilecek görüntüler doğrudan askeri birliğe gönderilebilecek. Böylece operasyonlar daha güvenli hale gelecek.
KAPASİTE İKİ KAT ARTACAK
Mevcut ANKA, sadece 200 km'lik bir çap içerisinde hareket ediyor ve yer istasyonundan kontrol ediliyor. 2018 yılında tamamlanması öngörülen yeni İHA projesi, Türk Hava Kuvvetleri'nin izleme, gözlem ve istihbarat kapasitesini ikiye katlayacak. Hali hazırda yakıt ikmali için fırlatıldığı istasyona geri dönmesi gereken ANKA'nın yeni modelinde ise bu zorunluluk ortadan kalkacak. ANKA-S sivil hava limanları da dahil herhangi bir alana inerek yakıt ikmali yapabilecek.
SİVİL HAVA SAHASINDA DA UÇACAK
TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, yeni insansız hava aracının, daha uzun süre havada kalabileceğini yüksek irtifada uçacağını, üzerinde, hem sensörleri hem de silah sistemlerini taşıyabileceğini söyledi. Dörtkaşlı, “Yeni aracın sivil hava sahasında görev yapması için çalışma var. Sivil hava sahasında emniyetli uçabilecek sertifikasyon istemlerini karşılayabilecek. Proje uygunlaşıyor. ANKA’yı tasarlarken edinmiş olduğumuz tecrübe ve sıkıntıların giderilmesi adına yapılan çalışmalar insansız hava araçlarında daha iddialı olmamızı ve süreleri daha kısa tutarak üretimi gerçekleştiriyoruz. Bu bizi daha da cesaretlendiriyor” diye konuştu.
SİLAH DA EKLENEBİLECEK
Yeni ANKA modellenirken, ele alınan örnek ise ABD tarafından anakaradan kontrol edilirken, Afganistan'da bile görev yapabilen Reaper türü İHA'lardan alındı. ANKA-S ilk etapta silahsız olarak üretilecek. Ancak ANKA'nın 3. modelinde silah sistemlerinin uçağa eklenebileceği vurgulanıyor.
"Alman Savunma Bakanlığı’nın internet sitesinde Alman Ordusu’nda kullanılan insansız hava
araçlarıyla (İHA) ilgili bilgiler paylaşıldı.
Bakanlığın verilene göre kaybolan İHA’dan 35’i bir daha bulunamadı. Tamir edilemeyecek kadar hasar gören araç sayısı 50 iken, 52 İHA’nın düştüğü belirtildi. Kaybolan, düşen ve hasar gören insansız hava araçlarının toplam sayısı 134’ü buldu.
Federal Savunma Bakanlığı’nın ‘Şeffaflık Girişimi’ çerçevesinde açıklanan rakamların bir önceki rapordakinden daha yüksek olması dikkat çekti. Bakanlık geçtiğimiz hafta bir soru önergesine verdiği cevapta bu sayının 124 olduğunu açıklamıştı.
"BAZILARI ÇALINMIŞ OLABİLİR"
Kaybolan İHA’lar hakkında açıklamada bulunan Savunma Bakanlığı’nın bir sözcüsü, “Birkaç olayda insansız hava araçların üçüncü şahıslar tarafından çalınmış olabileceği göz ardı edilmiyor.” dedi. Diğer insansız hava araçların ise düştüğünde ağır hasar gördüğü ve bundan dolayı bulunduğu yerin tespit edilemediği tahmin ediliyor.
Savunma Bakanlığı’nın İHA’larla ilgili verdiği raporda bir adet Eurohawk da yer alıyor. Federal Savunma Bakanı Thomas de Maiziere bu projenin durdurulması yönünde karar almış, Federal Meclis’te ise konuyu araştırmak için bir komisyon kurulmuştu.
Diğer İHA’larla ilgili detaylar ise şöyle: Aladin isimli 290 İHA’dan 8’i kayıp, 30’u hasarlı; yer tespiti için kullanılan küçük 43 İHA’dan (KZO) 6’sı kayıp, 81 Luna’dan 11’i kayıp, 164 Mikado’dan 2’si kayıp, 3 adet Heron 1’den ikisi ağır hasar gördü ve 2009’a kadar kullanılan CL-289’dan 8’i kayıp, 31’i hasar gördü.
Most important is certification fo FLY IN CIVIL SPACE ( ICAO ! )
Türkiye Milli İnsansız Hava Aracı (İHA) ANKA'nın ikinci nesil uçağı için harekete geçti. ANKA-S adı verilen yeni İHA'nın en önemli özelliği, yer istasyonundan değil doğrudan uydu üzerinden kontrol edilmesi olacak. Böylece Türkiye "mesafeye bağlı kalmaksızın" gözetleme ve istihbarat faaliyeti yapabilecek.
DOĞRUDAN BİLGİ AKTARACAK
Kamera ve motor sistemleri de geliştirilecek olan yeni ANKA, istenmesi durumunda yerdeki Mehmetçiğin telsiz ve bilgisayarına doğrudan bilgi aktaracak. Böylece operasyonlar sırasında kör nokta kalmayacak. Bunun yanı sıra ANKA-S'in kamerası da yenilenecek. Yeni kamera çok daha yüksekten çok daha net görüntü elde edebilecek görüntüler doğrudan askeri birliğe gönderilebilecek. Böylece operasyonlar daha güvenli hale gelecek.
KAPASİTE İKİ KAT ARTACAK
Mevcut ANKA, sadece 200 km'lik bir çap içerisinde hareket ediyor ve yer istasyonundan kontrol ediliyor. 2018 yılında tamamlanması öngörülen yeni İHA projesi, Türk Hava Kuvvetleri'nin izleme, gözlem ve istihbarat kapasitesini ikiye katlayacak. Hali hazırda yakıt ikmali için fırlatıldığı istasyona geri dönmesi gereken ANKA'nın yeni modelinde ise bu zorunluluk ortadan kalkacak. ANKA-S sivil hava limanları da dahil herhangi bir alana inerek yakıt ikmali yapabilecek.
SİVİL HAVA SAHASINDA DA UÇACAK
TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, yeni insansız hava aracının, daha uzun süre havada kalabileceğini yüksek irtifada uçacağını, üzerinde, hem sensörleri hem de silah sistemlerini taşıyabileceğini söyledi. Dörtkaşlı, “Yeni aracın sivil hava sahasında görev yapması için çalışma var. Sivil hava sahasında emniyetli uçabilecek sertifikasyon istemlerini karşılayabilecek. Proje uygunlaşıyor. ANKA’yı tasarlarken edinmiş olduğumuz tecrübe ve sıkıntıların giderilmesi adına yapılan çalışmalar insansız hava araçlarında daha iddialı olmamızı ve süreleri daha kısa tutarak üretimi gerçekleştiriyoruz. Bu bizi daha da cesaretlendiriyor” diye konuştu.
SİLAH DA EKLENEBİLECEK
Yeni ANKA modellenirken, ele alınan örnek ise ABD tarafından anakaradan kontrol edilirken, Afganistan'da bile görev yapabilen Reaper türü İHA'lardan alındı. ANKA-S ilk etapta silahsız olarak üretilecek. Ancak ANKA'nın 3. modelinde silah sistemlerinin uçağa eklenebileceği vurgulanıyor.
"Alman Savunma Bakanlığı’nın internet sitesinde Alman Ordusu’nda kullanılan insansız hava
araçlarıyla (İHA) ilgili bilgiler paylaşıldı.
Bakanlığın verilene göre kaybolan İHA’dan 35’i bir daha bulunamadı. Tamir edilemeyecek kadar hasar gören araç sayısı 50 iken, 52 İHA’nın düştüğü belirtildi. Kaybolan, düşen ve hasar gören insansız hava araçlarının toplam sayısı 134’ü buldu.
Federal Savunma Bakanlığı’nın ‘Şeffaflık Girişimi’ çerçevesinde açıklanan rakamların bir önceki rapordakinden daha yüksek olması dikkat çekti. Bakanlık geçtiğimiz hafta bir soru önergesine verdiği cevapta bu sayının 124 olduğunu açıklamıştı.
"BAZILARI ÇALINMIŞ OLABİLİR"
Kaybolan İHA’lar hakkında açıklamada bulunan Savunma Bakanlığı’nın bir sözcüsü, “Birkaç olayda insansız hava araçların üçüncü şahıslar tarafından çalınmış olabileceği göz ardı edilmiyor.” dedi. Diğer insansız hava araçların ise düştüğünde ağır hasar gördüğü ve bundan dolayı bulunduğu yerin tespit edilemediği tahmin ediliyor.
Savunma Bakanlığı’nın İHA’larla ilgili verdiği raporda bir adet Eurohawk da yer alıyor. Federal Savunma Bakanı Thomas de Maiziere bu projenin durdurulması yönünde karar almış, Federal Meclis’te ise konuyu araştırmak için bir komisyon kurulmuştu.
Diğer İHA’larla ilgili detaylar ise şöyle: Aladin isimli 290 İHA’dan 8’i kayıp, 30’u hasarlı; yer tespiti için kullanılan küçük 43 İHA’dan (KZO) 6’sı kayıp, 81 Luna’dan 11’i kayıp, 164 Mikado’dan 2’si kayıp, 3 adet Heron 1’den ikisi ağır hasar gördü ve 2009’a kadar kullanılan CL-289’dan 8’i kayıp, 31’i hasar gördü.