What's new

Turkish LHD Program | News & Discusions

Saw it on a defense site. Specs of Levent-class LHD and other ships that participated in the tender.

tcg-lhd-specs.jpg

Mate what's this Levend ? As i remember there were 3 candidates... Does 'Levend' stands for our Navy's requirements ?..

1.JPG


BTW i see that SEDEF Shipyard's website is renewed...

Sedef Gemi İnşaatı A.Ş. | Turkon Holding

And i see that they posted Juan Carlos I's specs for our LPD/LHD program... Maybe they are temporary infos...

PLANLANAN PROJELER LPD (Havuzlu Çıkarma Gemisi) | Sedef Tersanesi | Kalkavan Shipyard

And IMO there is a meaningless picture on that page...

Here it is...

2.JPG


Also i see that SEDEF Shipyard built Yb.Kudret Güngör...

TANKERLER NB 103 | Sedef Tersanesi | Kalkavan Shipyard

3.JPG
4.JPG
 
.
Mate what's this Levend ? As i remember there were 3 candidates... Does 'Levend' stands for our Navy's requirements ?..

View attachment 191143

BTW i see that SEDEF Shipyard's website is renewed...

Sedef Gemi İnşaatı A.Ş. | Turkon Holding

And i see that they posted Juan Carlos I's specs for our LPD/LHD program... Maybe they are temporary infos...

PLANLANAN PROJELER LPD (Havuzlu Çıkarma Gemisi) | Sedef Tersanesi | Kalkavan Shipyard

And IMO there is a meaningless picture on that page...

Here it is...

View attachment 191144

Also i see that SEDEF Shipyard built Yb.Kudret Güngör...

TANKERLER NB 103 | Sedef Tersanesi | Kalkavan Shipyard

View attachment 191145 View attachment 191146

Yeah. Levent is the design proposed to SSM, they probably put L-61 for comparison only.
 
.
Mate what's this Levend ? As i remember there were 3 candidates... Does 'Levend' stands for our Navy's requirements ?..

View attachment 191143

BTW i see that SEDEF Shipyard's website is renewed...

Sedef Gemi İnşaatı A.Ş. | Turkon Holding

And i see that they posted Juan Carlos I's specs for our LPD/LHD program... Maybe they are temporary infos...

PLANLANAN PROJELER LPD (Havuzlu Çıkarma Gemisi) | Sedef Tersanesi | Kalkavan Shipyard

And IMO there is a meaningless picture on that page...

Here it is...

View attachment 191144

Also i see that SEDEF Shipyard built Yb.Kudret Güngör...

TANKERLER NB 103 | Sedef Tersanesi | Kalkavan Shipyard

View attachment 191145 View attachment 191146
Ne diye motorlar o kadar güçsüz ki.. Menzilde o yüzden çok etkili sayılmaz..

They just should go for the best possible specs, even though it will most likely not be sailing around the world 24/7.
 
.
It's expected that deal will be signed this month...

SEKTÖR - Kalkavan, Milyarlık İşlerle Büyüyor

'LPD' için imzalar bu ay atılıyor

Şu anda sipariş defterinde kesinleşmiş 6 projeleri olduğuna dikkat çeken Karasu, en önem verdikleri projenin ise Savunma Sanayii Müsteşarlığı için inşa edecekleri Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) olduğunu söyledi. Bora Karasu, “Yaklaşık 700 milyon euro değerindeki ihaleyi aldık. İmza aşamasındayız. Ciromuzu önemli oranda artıracak bu proje için 1 yıldır görüşmelerimiz sürüyor. Bu ay için neticelendirmiş olacağız.İmza attıktan sonra 4 ay da o imzanın yürürlüğe girme süreci var. Sonra da 1 yıl dizayn sürer. 2016-2017'de başlamış oluruz. Bu projenin 2020 yılında tamamlanması planlanıyor” şeklinde konuştu.

Havuzlu Çıkarma Gemisi, Ege, Karadeniz ve Akdeniz harekat alanlarında ve gerektiğinde Hint Okyanusu ile Atlantik Okyanusu'nda kullanılabilecek. Gemi, idari ve lojistik görev fonksiyonlarına katkı sağlayacak. Havuzlu Çıkarma Gemisi, gerektiğinde Doğal Afet Yardım (DAFYAR) görevleri çerçevesinde de kullanılabilecek. Bünyesindeki tam teşekküllü hastane ve ameliyathane imkanı sayesinde doğal afet yardımı, insani yardım ve mülteci tahliye harekatları kapsamında tıbbi destek için kullanılabilecek. Geminin uzunluğu 230 metre, genişliği 30 metre maksimum hızı 21 knot olacak.

Note: It was writing 2010 there i edited it...
 
. .
Our guys are thinking to purchase F-35B...

We already said this but this one is from an official...



İsmail Demir:
100 adet uçak alınması söz konusu. Bunlar büyük oranda klasik pistlere yani karaya inip karadan kalkan uçaklar. Ancak bir miktar uçağın uçak gemilerine inen versiyonlar olma ihtimali var. Şu an bu opsiyonlar tartışılıyor.

Çin'le füze anlaşması yok - CNN TÜRK
 
.
Sorry it's in Turkish... You know, specs & things like that...

From S&H magazine...

LPD İmza Töreni | Facebook

LPD İmza Töreni

1.jpg


Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) Projesi Sözleşmesi, SSM ve ve SEDEF Gemi İnşaatı Sanayi A.Ş. arasında 7 Mayıs günü gerçekleşen törenle imzalanmıştır.
Donanmamıza kazandırılacak bu gemi;
l 23om boyunda, 3om genişliğinde, 5om yüksekliğinde, 27.ooo ton ağırlığında olabilecektir.
l Aynı anda dört büyük helikopterin iniş/kalkış yapabileceği, hangarında 12 helikopter bulunan bir helikopter gemisi olmakla beraber, dikine iniş/kalkış yapacak uçaklar için bir uçak gemisi olarak da kullanılabilecektir.
l Yüzen havuz gibi, küçük çıkarma gemilerini içine alarak; gemi/sahil tahliye harekatı icra edecektir.
l 1.4oo askeri bünyesinde bulunduracaktır [7oo’ü Deniz Piyade personeli].
l Tank dahil 9o civarında muhtelif cins aracı, havuzundaki çıkarma gemileri ile sahile çıkaracak/geri alabilecektir.
Saatte 16 mil süratle, 9.ooo deniz mili gidebilecektir.
l 6o gün süreyle karaya bağlı olmadan tüm personelin denizde ihtiyacını karşılayabilecektir.
l Askeri görevlerin haricinde; insani yardım harekatı [deprem, tsunami, çatışma bölgesinden sivillerin tahliyesi, yardım götürülmesi gibi] kapsamında, yüksek hız imkanı ile aynı anda 4.ooo sivili tahliye edebilecek, bu operasyonları tekrarlayabilecektir.
l Tam donanımlı, 3o yataklı hastanesinde, yüzlerce insana seyir esnasında tedavi imkanı sunabilecektir.
Ayrıca proje kapsamında; Aselsan-Havelsan İş Ortaklığı tarafından, STAMP VE STOP Silah Sistemleri Savaş Yönetim Sistemi Entegrasyon ve İşletim Yazılımı Genesis-Advent, Radar Elektronik Taarruz ve Karşı Tedbirleri sistemlerini içeren Elektronik Harp Suiti, Kızıl Ötesi İz Takip Sistemi, Elektro Optik Dayrektör, Torpido Karşı Aldatma Sistemi gibi sistemler de milli olarak geliştirilecektir.
Tam yüklü deplasmanda 27,436 ton ağırlıkta ve 231 metre boyunda inşa edilmesi planlanan Havuzlu Çıkarma Gemisi, Silahlı Kuvvetlerimizin envanterinde yer alan en büyük deniz platformu olacaktır.
Halen İspanyol Bahriyesinde NAVANTIA tarafından inşa edilen JUAN CARLOS adlı LPD nin bir eşi olacak olan bu gemiden Avustralya Deniz Kuvvetlerine de iki adet inşa edilmektedir. HMAS Canberra ve Adelide bu yıl hizmete girmesi beklenmektedir.

Juan Carlos I LHD Gemisi ile İlgili Notlar230.82m uzunluğundaki tam boyu [uçuş güvertesi 202.3m], 32m genişliği ve 27.ooo tona yaklaşan tam yük deplasmanı ile İspanyol Kraliyet Deniz Kuvvetleri’nin kullanımına giren en büyük gemi olan L-61 Juan Carlos I aynı zamanda podlu elektrikli tahrik sistemi ile donatılan bu boyutlardaki ilk gemidir. Gemi yüksek seviyedeki otomasyon sayesinde sadece 247 kişilik bir mürettebat tarafından işletilebilmektedir. L-61 hareket halinde iken amfibik harekat icra edebiliyor. Edindiğimiz bilgiye göre gemi Dok [havuz bölümü] kapağı aşağı doğru açık konumda iken 5 knot, Dok Bölümü’nde su varken de 1o knot hızla seyir yapabiliyor. Dok kapağı yukarı doğru açık konumda iken gemi azami 19 knot seyir hızına ulaşabiliyor.Gemideki Ağır Yük Güvertesi [Alt Garaj]’nde 29 adet Leopard 2A4E veya benzeri AMT, Dok Bölümü’nde ise [amfibik harekat yapılmadığı zamanlarda] 17 adet Leopard 2A4E AMT taşınabilmektedir. Dolayısıyla L-61’in azami MBT taşıma kapasitesi 46 adettir. Ağır Yük Güvertesi’nde aynı zamanda 13 adet AMT ve 27 adet AAV taşınabiliyor. Hafif Yük Güvertesi [Üst Garaj]’nde ise 31 adet Taktik Araç, 18 adet Scorpion zırhlı araç ve 3o adet Hummer aracı taşınabiliyor. Juan Carlos I LHD gemisinin toplam taşıma kapasitesinin halen hizmetteki Principe De Asturias [R-11] uçak gemisi ile Galicia Sınıfı iki adet LPD’nin toplam taşıma kapasitesinden fazla olduğu belirtiliyor. Hava harekatı görevi sırasında yedek uçak gemisi olarak kullanılabilen L-61 LHD gemisi Hangar Bölümü’nde 12 adet NH-90 veya 6 adet EH-101 helikopteri, yada 7 adet AV-8B Harrier II Plus uçağı taşıyabilmekte. Hangar Bölümü ve Hafif Yük Güvertesi birlikte kullanıldığında ise taşıma kapasitesi 3o adet NH-90 veya 16 adet EH-101 helikopterine ulaşıyor. Gemide ihtiyaç durumunda 1o ila 12 adet AV-8B [azami sayı 2o] veya F-35B uçağı konuşlandırılabilecek. Geminin Uçuş Güvertesi’nde NH-90 ve S-70B SeaHawk helikopterlerinin kalkış ve inişlerinde kullanılmak üzere 6 adet spot bulunmakta. Uçuş Güvertesi boyunca sarı renk kodu ile işaretlenmiş olan 4 adet spot ise CH-47 Chinook veya CH-53E helikopterlerinin kalkış ve inişlerinde kullanılıyor.5o gün denizde kalabilen gemi, 27.85o ton ağırlık ile 20.5 knot, 24.3oo ton ağırlıkla da 21.6 knot seyir hızına ulaşabiliyor. Sahip olduğu podlu tahrik sisteminin kendisine iletilen enerjinin %1oo’ünü daima kullanıma sunabilme kabiliyeti sayesinde gemi istenmesi durumunda azami seyir hızını uzun süre muhafaza edebilmekte. Dolayısıyla klasik tahrik sistemine sahip gemilerden farklı olarak üzerinde herhangi bir hız azaltan dişlisi bulunmayan gemi devam ettirilebilir sürat gibi bir kıstasa da sahip değil.Gemide toplamda 7 adet asansör bulunmakta. Bunlar arasında en yüksek kapasiteli olanlar Hangar Bölümü ile Uçuş Güvertesi arasında uçak ve helikopterlerin taşınmasında kullanılan ve ön ve arka tarafa yerliştirilen asansörlerdir. Azami 27 ton taşıma kapasine sahip olan asansörler aynı zamanda F-35B Lightning II uçağı ile CH-47 Chinook helikopterlerini de taşıyabilecek iç hacime sahip. Gemi 5 şiddetindeki deniz şartlarında helikopter harekatı icra edebilecek kabiliyete sahip. Yüksek değere haiz bir platform olan L-61 Juan Carlos I LHD gemisinin tek başına harekat icra etmeyeceği öngörüldüğü için gemide halen öz savunma için sadece 2 adet 2omm top ve 2 adet 12.7mm uçaksavar silahı ile Chaff/Flare lançerleri kullanılmakta. Ancak, ihtiyaç durumunda ada kısımının ön ve arkasına RAM ÖzSavunma Füze Sistemi için iki adet 21 hücreli Mk49 veya 11 hücreli SeaRam lançeri ve iki adet Mk-38 uzaktan kumandalı 25mm top sistemi yerleştirilebilmekte.
 
Last edited:
. . .
@xxxKULxxx

How good is 16 sea miles (30 km) speed per hour in naval language?

Normal. LHD's (and other amphibs such as LHA: the America Class - 20 Knots) from other navy's are around the same speed.

The Dokdo class - 18 Knots:

1024px-USN_MH-60S_is_landing_on_the_flight_deck_of_the_ROKS_Dokdo_%28LPH_6111%29.jpg


Juan Carlos class - 21 Knots:

Spanish_ship_Juan_Carlos_I_entering_Ferrol.jpg


Mistral Class - 19 Knots:

1024px-BPC_Dixmude.jpg


Canberra Class - 15 Knots:

LHD_HMASCanberra.jpg


Wasp Class - 22 Knots:

1024px-USS_Essex_Thailand.jpg


It's slower than your major warships, destroyers, cruisers and frigates, but these ships don't need to go fast so their lack of speed really isn't an issue. They act as mobile runways, just sitting where they need to be, they don't need to move too much.

@xxxKULxxx

How good is 16 sea miles (30 km) speed per hour in naval language?

Also, 16 Knots is about 18 MPH or 28 KPH.
 
.
ships usually will sail around their cruise speed, that is the optimum speed their systems decided for. And ships usually built in near cruise speeds so that when they grouped,they can move together.

Their max speed is for emergency ,needed situation for warships. 16 knot is just the normal value ,we cant critisize as fast or slow. Also they said " 9000 miles at 16 knots ", its the cruising speed

milgem is designed for 14, but 15-16 now. Max speed is 30+
 
.
@isoo

Mate if i'm not wrong you were curious about propulsion of LPD... What do you think about TN's request ?..

LPD

Fuar sırasında sözleşmesi imzalanan havuzlu çıkarma gemisi (LPD) ile ilgili iki yeni bilgi vardı: Birincisi hem Deniz Kuvvetleri hem de Sedef standında sergilenen LPD maketinde F-35'in kısa kalkış ve diket iniş (STVL; Short Take Off Vertical Landing) yapabilen F-35B modelinin yer alması ve ikincisi, Sedef yetkilisinin, Juan Carlos I'deki gaz türbin (GE LM2500), Türk versiyonunda istenmemesi ve bunun yerine tamamen dizel makinalı bir tahrik sisteminin istenmesi.


Siyah Gri Beyaz: IDEF 2015 İzlenimleri
 
.
@isoo

Mate if i'm not wrong you were curious about propulsion of LPD... What do you think about TN's request ?..




Siyah Gri Beyaz: IDEF 2015 İzlenimleri

I dont think its a good decision , also in RMK's design i have seen diesels fitted with open-shaft system ( classic Controllable Pitch Propeller) but i just thought it was an optional for possible export of design not request of TN . Undeveloped countries' navy shows tendency to diesel engines for easy and well known overhauling (even a commercial vessel technician can do ).

But before by SSM it is told that turbine parts will be manufactured in Spain,and transferred to turkey to mount up the turbine before fitting to LHD ,also i think our navy wont really request for diesel-only solution ( unless podded propeller is used )*1 . Think even our navy is going for only turbine application in TF-100 (seems so from air intakes ) and TF-2000.

*1 podded propeller is driven by electricity motor, so fitting diesels wont be challanging as in open shaft system , i have seen what is sacrificed from design and how hard/costful during RMK's design ( for volume and deck of the ship is reduced, this ship's efficiency is based on these).

Model shown by sedef in there was a copy of Juan carlos I as i think .
 
. .
F-35B Jet Begins First Ski-Jump Launch and Weapons Testing
The land-based test — conducted by the F-35 Lightning II Pax River Integrated Test Force — took place at Naval Air Station in Patuxent River, Maryland.

The joint U.S.-U.K. test team will continue phase I of ski jump testing this summer in anticipation of eventual U.K. aircraft carrier operations.

Peter Wilson is the BAE Systems test pilot and ski jump project lead for a highly diverse cadre of technicians, engineers, administrative support staff and test pilots based at the Pax River ITF and in the U.K.

He said:

"Friday’s F35B ski jump was a great success for the joint ski jump team. I’m exceptionally proud of this team. Their years of planning, collaboration and training have culminated in a fantastic achievement that advances the future capabilities of the aircraft and its integration into UK operations."

For more than 30 years, the U.K. has used the ski jump approach to carrier operations as an alternative to the catapults and arresting gear used aboard U.S. aircraft carriers.

F-35B Jet Begins First Ski-Jump Launch and Weapons Testing | F-35 Lightning II
 
.
Back
Top Bottom