What's new

Turkish Engine Programs

GE-J85-5 from the 1960's...

J85-5_US_Airforce.JPG


11 kN (2,400 lbf) regular max thrust
16 kN (3,600 lbf) afterburning thrust

Powers the T-38 Talon jet trainer and the F-5 fighter.

T-38
Turkey_T38_2.jpg


F-5
1280px-Kecskemet_2010_T%C3%BCrk_Y%C4%B1ld%C4%B1zlar%C4%B1_photo_36_brightened.jpg
 
. .
I guess you use it on a Benzin car
But is there also a kit for diesel?
When I worked at akzo Nobel we produced a prototype additive oil for big Diesel engine in ships
With permission I used a bit for my golf III Diesel and I didn’t change it’s oil until I sold it. I made nearly 47000 km without any problem. With this oil the engine was much quieter and it burned less diesel. It was not a tdi engine. Instead a 1.9 sdi 70 hp. Before the oil I felt like driving a Traktor.
 
.
I guess you use it on a Benzin car
But is there also a kit for diesel?
When I worked at akzo Nobel we produced a prototype additive oil for big Diesel engine in ships
With permission I used a bit for my golf III Diesel and I didn’t change it’s oil until I sold it. I made nearly 47000 km without any problem. With this oil the engine was much quieter and it burned less diesel. It was not a tdi engine. Instead a 1.9 sdi 70 hp. Before the oil I felt like driving a Traktor.

Sorry what do you mean with TDI ? ( Pumpe Düse) and SDI (Common Rail) ?
If a Pumpe Düse it is a genious genious strike.
VW changed Pumpe Düse from Piezo to magnetic afaik, cause they were very vulnerable.
 
.
Sorry what do you mean with TDI ? ( Pumpe Düse) and SDI (Common Rail) ?
If a Pumpe Düse it is a genious genious strike.
VW changed Pumpe Düse from Piezo to magnetic afaik, cause they were very vulnerable.

I never use Diesel engine therefore don’t know the answer, simply we can google it, however,
Big difference between diesel and Benzin car is spark plug, Diesel engine s do NOT have spark plugs.
 
.
I never use Diesel engine therefore don’t know the answer, simply we can google it, however,
Big difference between diesel and Benzin car is spark plug, Diesel engine s do NOT have spark plugs.

Jet engines use afaik a variant of Diesel ( J A/1/B) , multifuel engines e.g. Leopard tank can use them too and also pure alcohol.
No, don't make a mistake- if you mistaken tank benzin instead of dizel your engine will suffer a suden death after 3-4 km,
high pressure nozzles are drilled by non lubricating benzin. Thats the great difference , dizel is also lubricating.
 
. .
SDI saugdiesel. So no turbo. Oldschool Diesel. Traktor.
My old Golf even used Rapsöl!!! From Aldi! But it smelled like driving in a frenchfried car[emoji489]

That's true in Germany many old Taxis Mercedes 200 D / 8 model used also Pommes Frites Oil;
cause house heating oil was coloured red cause tax reasons , but fries oil not.
Same principle as in the Leopard engines, I apologize but they run even with fluid excrements.
 
. .
TÜMOSAN’dan Milli Motor

TÜMOSAN standında sergilenen diğer ürünler de firmanın özgün olarak geliştirdiği ve tamamı PUSAT’ta kullanılan; Yeni nesil dizel motor ailesinin 4 silindirli modeli, DURA 1300 şanzıman ve yürüyen aksam oldu. Bu üç ürün de birleştirilmiş şekilde, TÜMOSAN standında sergilendi.

Yeni nesil dizel motor ailesinden 4 silindirli motor, firma tarafından daha önce geliştirilen, 6 silindirli dizel motordan elde edilen tecrübelerin ışığı altında ve en başından itibaren, 4×4 TTZA’larda kullanılmak üzere tasarlandı. 5,2 litrelik hacme sahip olan bu motor, 250 beygir güç ve 900 Nm tork üretebiliyor. Motorun en belirgin farklarından birisi, kuru kartere sahip olması. Motoru rakiplerinin bir adım ötesine taşıyacak olan bu özellik, pek çok avantajı da beraberinde getiriyor. Öncelikle ıslak kartere sahip motorlardaki gibi, eğimli arazide uzun süreli çalışma hâlinde motorun yağsız kalması, dolayısıyla aşırı ısıdan zarar görmesi ihtimali asgariye iniyor. Bu özellik, motora, %70 dik ve %40 yan eğimde dahi, efektif yağlama yapabilme kabiliyeti kazandırıyor. Ayrıca motorun altında, büyük bir yağ karterine ihtiyaç duyulmadığı için, motorun ağırlık merkezi alçalıyor ya da motorun yağ karterinin, aracın altından dışarı çıkarak manevra kabiliyetini kısıtlaması engelleniyor.

Motor, sahip olduğu çift kademeli turboşarj ile hem düşük devirlerde hem de yüksek devirlerde yüksek performans üretebiliyor. PUSAT araç ailesinde olduğu gibi, yeni nesil dizel motor ailesi de TÜMOSAN tarafından, özgün ve modüler bir platform olarak tasarlandı. Firma yetkilileri, böylelikle motor üzerinde gelecekte yürütülecek geliştirme çalışmalarının, ithal motorlara göre çok daha kolay olacağını ifade ediyor.



Milli Motora Milli Şanzıman

TÜMOSAN’ın, bu motorla birlikte sergilediği diğer ürün olan DURA 1300 şanzıman, başından itibaren, motorla birlikte bir bütün hâlinde tasarlandı. Bu ürün, firma tarafından geliştirilmekte olan şanzıman ailesinin de ilk üyesi.



PUSAT’ta kullanılan; yeni nesil dizel motor ailesinin 4 silindirli modeli DURA 1300 şanzıman ve yürüyen aksam



Firma yetkilileri, şanzımanın, 100.000 saatlik bir çalışma ömrünün olduğunu; ürün isminin de bu nedenle hem İngilizcede “dayanıklılık” anlamına gelen “durability” kelimesinden hem de Öz Türkçedeki “dura” (Durak) yani ömür, sağlamlık, dayanıklılık, kalıcılık kelimesinden geldiğini ifade ediyor. Otomatikleştirilmiş Manuel Transmisyon (Automated Manuel Transmission / AMT) mimarisi ile tasarlanan DURA 1300’de, 8 ileri ve bir geri vites bulunuyor. Şanzıman, AMT özelliğine, üzerindeki bilgisayar tarafından otomatik olarak kontrol edilen, elektro-hidrolik vites değiştirici ile kavuşuyor. Şanzıman üzerinde bulunan Güç Çıkışı (Power Take Off / PTO) ünitesi sayesinde de araç üzerine gelecekte eklenebilecek çeşitli aksesuarlar için, mekanik güç çıkışı almak mümkün oluyor. Bunun yanında; bu şanzıman için özel tasarlanmış aktif yağlama sistemi sayesinde her türlü taktik görev ve eğim koşullarında uzun süre ömründen hiçbir ödün vermeden çalışabiliyor. TÜMOSAN yeni nesil dizel motor ailesinden 4 silindirli motordakine benzer şekilde, şanzıman üzerinde kullanılan tüm yazılımlar TÜMOSAN tarafından geliştirildiği için, ihtiyaç hâlinde, her türlü yazılım iyileştirmesi de yapılabilecek. Şanzıman ayrıca motorun performansının gelecekte artabileceği öngörüsü ile 300 beygir güç ve 1.250 Nm tork altında efektif olarak çalışabilecek şekilde geliştirildi.

PUSAT için geliştirilen, ön ve arka diferansiyel kilidine sahip yürüyen aksam ise araca 4×4 özelliğini kazandırıyor. Ayrıca aracın arka diferansiyeli de firmanın sergilediği diğer ürünlerdeki gibi, modüler bir yapıda tasarlandı. Bu sayede, arka diferansiyelin arkasındaki kapak çıkarılarak, çekiş gücüne sahip bir aks daha bağlanabiliyor. Böylelikle yürüyen aksam da PUSAT 6×6 Lojistik Araç’ta kullanılabilecek hâle dönüşüyor.

http://www.milscint.com/tr/idef-oze...sat-ile-4x4-ttza-pazarinda-ben-de-varim-dedi/
 
. . . . .
Like joking..

Piyade tüfeğini geliştiremeyip KALE'den tasarım alan kurum motor geliştirecekmiş, VAYYYYY...

It will be terlik powered. All the terliks the MKEK guys use which got lost over the years have been collected and will finally be put to use as an innovative engine.
 
.
Back
Top Bottom