What's new

Turkish Aviation Programs

Ne demek istediğini tam olarak anlamadım.Açıklayabilirmisin?

Diyorum ki F-35 son insanlı savaş uçağı olacak lafı ya insanları yanlış yönlendirmek için kasıtlı söylenmiş bi laf ya da sadece yanlış bir laf...
 
. . .
Arkadaslar gelecekte ucaklar insansiz olacak dediysek kurban bayramindan sonra demedik :D, Arabalarda, Metrolarda falan hep insansiz denemelere basladilar, gelecekte (hadi diyelim 50 yil sonra) teknoloji gelistikce ucaklar illaki insansiz olacak.
 
.
Arkadaslar gelecekte ucaklar insansiz olacak dediysek kurban bayramindan sonra demedik :D, Arabalarda, Metrolarda falan hep insansiz denemelere basladilar, gelecekte (hadi diyelim 50 yil sonra) teknoloji gelistikce ucaklar illaki insansiz olacak.

Çoğu sivil alanda olabilir ama askeri alan başka bişe... Her zaman tedbir mümkün olduğunca en üst seviyede olmalı.
 
.
Çoğu sivil alanda olabilir ama askeri alan başka bişe... Her zaman tedbir mümkün olduğunca en üst seviyede olmalı.
Bence sivilden önce askeriyede olacak, askeriyede donanim hatasindan kaynaklanan bir kaza olursa dersin neyse sade bir ucak düstü ama sivilde olursa 200 insan nallari diker.
 
.
Zaten oyle olmuyo mu

Nesnelerin ağ tabanlı entegrasyonu ABD silahlı kuvvetleri tarafından ortaya atılmadı mı?
 
.
Bence sivilden önce askeriyede olacak, askeriyede donanim hatasindan kaynaklanan bir kaza olursa dersin neyse sade bir ucak düstü ama sivilde olursa 200 insan nallari diker.

Yok çoğu sivil alan derken düşen uçak örneğini hesaba katmıştım. O yüzden 'çoğu' dedim, tüm sivil alan demedim.
 
.
Zaten oyle olmuyo mu

Nesnelerin ağ tabanlı entegrasyonu ABD silahlı kuvvetleri tarafından ortaya atılmadı mı?
Zaten asil noktada bu, teknoloji yönünden ABD askeriyesi dünyanin en az 40 yil ilerisinden gidiyor, adamlar kimsenin ruhu duymadan 60li yillarda stealth bomber ürettiler, kim bilir simdi neler gelistiriliyorlardir, gerisini siz düsünün artik.
 
.
Benim dediğim olay şu. Eğer tüm savaş uçaklarımız ileriki zamanda insansız olursa ve savaş zamanı düşman bu insansız savaş uçaklarının kontrolüne bir müdahalede bulunursa tek bir uçak hareket ettiremeyiz ve hava gücü gibi çok önemli bir gücün tümüyle zaafa uğraması direkt savaşı kaybettirir.

Tamam insansız kabiliyet olsun ama aynı zamanda insanlı olarak da kullanılabilsin bu uçaklar. Çünkü insansız araçlarda iletişim araçlarıyla uçağın kontrolü direkt olarak sağlanıyor ve elektronik harp şeklinde bir tehdide, uçağın kontrolünü kaybettirecek bir saldırıya çok daha açık insansız sistemler.

O yüzden diyorum ki hem insanlı hem de insansız kullanmaya uygun olsun. Mesela savaş başladı. İnsansız olarak uçuyor ve yer istasyonundan kokpitin içindeki zor şartlara maruz kalmadan pilot uçuruyor uçağı. Eğer bir sorun çıkmayacaksa savaşın sonuna kadar böyle devam etsin. Ama eğer uçağın kontrolü bir şekilde sabote edilirse bu uçağın insansız olarak uçurulmasını sağlayan kit hemen sökülsün uçaktan ve pilotlar uçağı bizzat kendileri insanlı olarak kullansın. Bu bir önlemdir, tedbirdir ve çok da faydalıdır bence. Sadece insanlı ve/veya sadece insansız bir sistemden kat kat iyidir, güvenlidir... 2 in 1...
 
.
Benim dediğim olay şu. Eğer tüm savaş uçaklarımız ileriki zamanda insansız olursa ve savaş zamanı düşman bu insansız savaş uçaklarının kontrolüne bir müdahalede bulunursa tek bir uçak hareket ettiremeyiz ve hava gücü gibi çok önemli bir gücün tümüyle zaafa uğraması direkt savaşı kaybettirir.

Tamam insansız kabiliyet olsun ama aynı zamanda insanlı olarak da kullanılabilsin bu uçaklar. Çünkü insansız araçlarda iletişim araçlarıyla uçağın kontrolü direkt olarak sağlanıyor ve elektronik harp şeklinde bir tehdide, uçağın kontrolünü kaybettirecek bir saldırıya çok daha açık insansız sistemler.

O yüzden diyorum ki hem insanlı hem de insansız kullanmaya uygun olsun. Mesela savaş başladı. İnsansız olarak uçuyor ve yer istasyonundan kokpitin içindeki zor şartlara maruz kalmadan pilot uçuruyor uçağı. Eğer bir sorun çıkmayacaksa savaşın sonuna kadar böyle devam etsin. Ama eğer uçağın kontrolü bir şekilde sabote edilirse bu uçağın insansız olarak uçurulmasını sağlayan kit hemen sökülsün uçaktan ve pilotlar uçağı bizzat kendileri insanlı olarak kullansın. Bu bir önlemdir, tedbirdir ve çok da faydalıdır bence. Sadece insanlı ve/veya sadece insansız bir sistemden kat kat iyidir, güvenlidir... 2 in 1...
Bugünki arabalarda bile kontagi acmadan direksiyonu ceviremiyorsun, hersey elektronik, düsman kontrolü ele gecirirse pilot zaten birsey yamazki, kilit kelime ''Fly by Wire''.
 
.
Bugünki arabalarda bile kontagi acmadan direksiyonu ceviremiyorsun, hersey elektronik, düsman kontrolü ele gecirirse pilot zaten birsey yamazki, kilit kelime ''Fly by Wire''.

İnsansız uçaklar elektronik savaş tarzı bir müdahaleye çok daha açık.

İnsanlı uçaklardaki elektronik zaten ihalarda mevcut buna ek olarak yer istasyonuyla bir bağ var ve bu bağ uçağın kontrolüne direkt olarak bağlı. İHA'larda müdahale edilebilecek daha çok şey var.
 
.
Tabi bu arada şu an yürüyen iha projelerimiz aynen devam etmeli sonuna kadar ve gelecekte de... Silahlı iha vs...

Benim bahsettiğim uçaklar şu anki F-4 ve F-16'ların ve yakın gelecekte F-35 ve T/F-X'lerden sonraki dönemlerde bu filoların yerine geçecek uçaklar...
 
.
Fly by wire var ama sen insanlı uçaklarda bunu dış müdahaleye kapalı olarak yapamazmısın? General Abidin ne diyor? Uçağın dış müdahale ile düşürülmesi imkansız.
 
.
Zaten asil noktada bu, teknoloji yönünden ABD askeriyesi dünyanin en az 40 yil ilerisinden gidiyor, adamlar kimsenin ruhu duymadan 60li yillarda stealth bomber ürettiler, kim bilir simdi neler gelistiriliyorlardir, gerisini siz düsünün artik.

Amerikalılar pekçok teknolojiyi ikinci dünya savaşı sonrası ele geçirdikleri Alman Arge çalışmaları ve bilim adamlarından almışlardır. Onların en iyi avantajı büyük bir iç piyasaya sahip olmaları, 53 devlet bir olmuş. Sonra Almanya ve Japonya'nın askeri alanda eksik kalmaları görünürde fark yaratmıştır, çünkü bu ülkeler askeriyelerini donatmakta eksik kalmışlardır, ama teknolojileri vardır. Sonra İngiltere, Fransa; bunlar da da teknoloji var.
 
.

Latest posts

Back
Top Bottom