What's new

IRIAF | News and Discussions

13_8802090940_L600.jpg


9_8802090940_L600.jpg


10_8802090940_L600.jpg


@yavar
 
. .
J-90 turbofan jet engine will unveiled in this year ( 94 ) ...
probably turbofan version of J-85 with maximum 25-30 kilo Newton dry trust ...

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/Image_4~3.jpg

J-90 turbofan jet engine will unveiled in this year ( 94 ) ...
probably turbofan version of J-85 with maximum 25-30 kilo Newton dry trust ...

Image_4~3.jpg
 
. .
J-90 turbofan jet engine will unveiled in this year ( 94 ) ...
probably turbofan version of J-85 with maximum 25-30 kilo Newton dry trust ...

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/Image_4~3.jpg

J-90 turbofan jet engine will unveiled in this year ( 94 ) ...
probably turbofan version of J-85 with maximum 25-30 kilo Newton dry trust ...

Image_4~3.jpg
This is something! Now if the have J-90 does it mean they can manufacture Saeghe-2 in numbers? (F-5 uses J-85 right?) This taghvaee guy made me confused what is happening!
 
. .
تولید نخستین موتورهای هوایی G90 کشور تا پایان سال 94

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران
کد خبر: 93103016735
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

برای نخستین بار در کشور نمونه اولیه و عملیاتی موتورهای هوایی G90 با کاربرد گسترده در صنعت بالگرد و هواپیما تا پایان سال ۹۴ توسط «داما» در قالب طرح کلان فناوری تولید می‌شود.



به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جریان بازدید از شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی (داما)، با ابراز رضایت از پیشرفت های صنایع پیشرفته موتورهای هوایی و هوافضا در کشور، از دستاورد صنعتگران و متخصصان این حوزه بازدید کرد.



شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی (داما)، شرکتی فناور است که با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و نخبگان کشور در زمینه طراحی، ساخت و تعمیرات اساسی سامانه‌های پیشران صنعت هوایی فعالیت می‌کند.



برهمین اساس، قرار است برای نخستین بار در کشور نمونه اولیه و عملیاتی موتورهای هوایی G90 با کاربرد گسترده در صنعت بالگرد و هواپیما تا پایان سال ۹۴ توسط «داما» و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرح کلان فناوری تولید شود.



ساخت این موتور، در جهت خودکفایی کشور و نیز تبدیل دانش بومی به محصول انجام شده است و طبق توافقات انجام شده در بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از این شرکت مقرر شد با توجه به اینکه طراحی مفهومی و ساخت زیرسامانه های این موتور به اتمام رسیده و دانش فنی آن نیز تدوین شده است، حداکثر تا پایان سال 94 یک نمونه عملیاتی این موتور تولید شود.



پیش از این فناوری تولید این موتور تنها در اختیار برخی از شرکت‌های آمریکایی و روسیه ای بوده است. این محصول بعد از تولید در داخل کشور، برای دریافت گواهینامه پروازی و انجام آزمایش استانداردسازی به دستگاه های مربوطه ارایه خواهد شد.



پایان پیام
 
. . . .
When I grow up I want to buy an F-4E! I love its shape, for me it is stealth if I turn off my Radar!
 
Last edited:
. . .
look like We built some F4 body from scratch .... but they don't make it public because because Licenses issue ...

if IRAF budget get increased , they can replace all F4 body (air frame ) with new one ...
 
.
look like We built some F4 body from scratch .... but they don't make it public because because Licenses issue ...

if IRAF budget get increased , they can replace all F4 body (air frame ) with new one ...
Does the licensing still matter after 30 years?
 
.
Back
Top Bottom