What's new

Huge Projects of Türkiye

.
World's Largest City Park is in Istanbul
  • It is located in maltepe istanbul
  • The size of the park is 1 million 200 thousand square Meters
  • It costed 201 million liras to construct
  • It has football, basketball, tennis and volley ball courts
  • It has a bike and walking trail
  • Swimming and fitness club
  • Remote control car race track
  • Restaurants
  • The parking lot can handle over 2000 cars, 76 buses
dev21_592870824.jpg

Maltepe Sahil yolunda denizdeki 1 milyon 200 bin metrekarelik alana dolguyla yapımı süren şehir parkının inşaatı büyük ölçüde tamamlandı. İnşaatın devam ettiği küçük bir alan dışında diğer bölümler halkın kullanımı açıldı.


Maltepe sahilinde 400 metre derinlikte ve 3,5 kilometrelik bir bant olarak planlanan 1 milyon 200 bin metrekarelik alanda yapılan dolgunun ardından oluşturulan park inşaatının yüzde 90’lık kısmı tamamlandı. Dünyanın en büyük şehir parkı olması beklenen projede tamamlanan bölümler ise halkın kullanıma açıldı. Toplam maliyeti 201 milyon lira olarak açıklanan parkın içinde ise adeta yok yok. Büyük bir miting ve konser alanının bulunduğu projede futbol, basketbol, voleybol sahaları, Uluslararası tenis karşılaşmalarının yapılacağı bir sahanında bulunduğu 5 adet tenis kortu, Türkiye’nin en büyük kaykay ve akrobatik bisiklet platformları, 7,5 kilometre uzunluğunda bir bisiklet parkuru, yürüyüş parkurları, yüzme ve fitness kulübü, yelken sporlarının yapılacağı bir merkez, çocuk oyun alanları, helikopter pistleri, uzaktan kumandalı araçların kullanılacağı pistler ve lokantalar bulunuyor.

Çevre düzenlemesi büyük ölçüde tamamlanan parka şu ana kadar 20 bin ağaç dikildiği belirtilirken, parkta İspark tarafından işletilen 2 bin 865 araçlık bir otomobil otoparkı ile 76 otobüs kapasiteli bir otobüs otoparkı bulunuyor. 255 bin metrekare yürüyüş alanın bulunduğu park içinde bulunan miting ve etkinlik alanının boyutlarının ise 130 bin metre kare olduğu belirti.
EN FAZLA İLGİ AKROBATİK PATEN VE KAYKAY PİSTİNE
İnşaatı tamamlanan bölümlerin halkın kullanımına açılmasıyla dev park, özellikle haftasonu vatandaşların akınına uğramaya başladı. Parkta şu anda en fazla ilgiyi ise Türkiye’nin en büyük kaykay, paten ve akrobatik bisiklet platformlarının bulunduğu bölüm çekiyor. İstanbul’un her köşesinden Maltepe’de bulunan parka gelen gençler sabahın erken saatlerinden gecenin ilerleyen saatlerine kadar hünerlerini sergiliyorlar.

Dünyanın en büyük şehir parkı İstanbul'da
 
Last edited:
.
Apollo Smintheus temple to be rebuilt after 2,000 years

165955498-temple-of-apollon-smintheus-canakkale-turkey-gettyimages.jpg


A team of archaeologists is to rebuild the temple of Apollo Smintheus in Çanakkale according to its original dimensions.

The original structure was built more than 2,000 years ago in the Gürpınar district -- also known as Külahlı -- of Çanakkale province and the rebuilt temple will be the centerpiece of a 1,100-decare historical complex.

The ruins of the Apollo Smintheus temple is situated in the southwest corner of the Biga Peninsula. The temple is located in an area which was rich in water in ancient times, and it is believed that this may be the reason why a large temple was erected on the site.

According to a report in the Radikal daily, Professor Coşkun Özgünel -- who heads the excavation team -- has already completed a sketch based on the ruins.

“We have already prepared the pillars that we will use. We are planning to erect the first pillar at the end of July. In total, six pillars will be built. When it's done, the temple will be 28 meters high. But unfortunately, the original stairs were completely destroyed,” Professor Özgünel said. Adding that the temple of Apollo Smintheus was the third biggest temple in the world when it was built, Özgünel said that it is unique in terms of its architectural characteristics. “What we are doing here is restoring a unique place. We are rebuilding the temple on its ruins,” he said.

The first excavations of this site began in 1866 but were followed by a period in which the temple site was abandoned. Excavations recommenced in 1980 under Professor Özgünel.

However, objecting to the restoration plan, architect Professor Zeki Güvener told Radikal that this construction project would destroy the historic ruins of the temple. “I have no idea how Turkey's Ministry of Culture and Tourism approved this project. If the team insists on this project, the ruins of the temple will be completely destroyed because they will use white cement and marble dust to construct the stairs. This is unacceptable. This will most certainly damage the character of this historic temple. I demand that the Ministry of Culture and Tourism withdraws its approval for this so-called restoration project, which would do more harm than good,” he said.

The area also features a museum with important artifacts and collections from the excavations as well as a detailed written account of the history of Apollo Smintheus. The museum is home to some intricate stone relief work and historically significant examples of ancient marbles and vases.
 
.
.
New Besiktas Arena (Under Construction)

Vodafone Arena will be an all-seater, multi-purpose stadium in the Beşiktaş district of Istanbul, Turkey.[2][3] It will be the reconstructed home ground for Beşiktaş J.K. The stadium is being built on the site of Beşiktaş's former home, BJK Inonu Stadyumu. It is planned to be opened at the start of the 2014-2015 season and will have a capacity of 41,903 spectators.

In Vodafone Arena there will be 143 luxury lodges, and one "1903 lodge" which will entertain 1,903 spectators in total. "1903 lodge" will have a capacity of 636 spectators. The new stadium will also have 2,123 square metres of restaurants, 2,520 square metres of terrace restaurants and a VIP parking of 600 vehicles. The new Vodafone Arena will become a 'smart stadium', where fans will enjoy StadiumVision and Wi-Fi technology being planned in conjunction with Cisco.[4]

Vodafone Arena - Wikipedia, the free encyclopedia

 
Last edited:
.
New Bursa Spor Arena (Under Construction)

Timsah Arena is a stadium that is currently under construction in Bursa, Turkey. It is expected to open to public in 2014 and will have a capacity of 45.000 spectators. It will be the new home of Bursaspor of the Süper Lig.[1] It will replace the club's current home, Bursa Atatürk Stadium.

Building on a 4374 square meter land, the 45.000 capacity stadium will have 2 basement floors and 1 platform floor, It is being built to meet the UEFA's and FIFA's criterias so that it can be included in European or Worldwide competitions. There will be 70 suites and 84 entrances to the stadium. There will be capacity of 207 for the handicapped people. The car park will have a space for 1551 cars and 256 buses.[2]

What is unique about this stadium's coverings, when looked from the outside, will have a crocodile face.[3]

Timsah Arena - Wikipedia, the free encyclopedia
 
. . . . .
Who has said Turkey has enough water?

The bad news came from the agriculture ministers. The city of Konya experienced the hydrological drought. This means that no drop of water exists above and below the earth. Also no groundwater. It is only the fruit growing and this will be watered only in certain cycles. A second product must not be grown on the field. By the end of the year, 739 artificial lake basin and additional interceptor for rainwater to be created. Let's hope that the rain will not fail and bring the lakes a benefit.

Konya wurde offiziell zum hydrologischem Dürregebiet erklärt | go2tr.de
 
.
World's Largest City Park is in Istanbul
  • It is located in maltepe istanbul
  • The size of the park is 1 million 200 thousand square Meters
  • It costed 201 million liras to construct
  • It has football, basketball, tennis and volley ball courts
  • It has a bike and walking trail
  • Swimming and fitness club
  • Remote control car race track
  • Restaurants
  • The parking lot can handle over 2000 cars, 76 buses
dev21_592870824.jpg

Maltepe Sahil yolunda denizdeki 1 milyon 200 bin metrekarelik alana dolguyla yapımı süren şehir parkının inşaatı büyük ölçüde tamamlandı. İnşaatın devam ettiği küçük bir alan dışında diğer bölümler halkın kullanımı açıldı.


Maltepe sahilinde 400 metre derinlikte ve 3,5 kilometrelik bir bant olarak planlanan 1 milyon 200 bin metrekarelik alanda yapılan dolgunun ardından oluşturulan park inşaatının yüzde 90’lık kısmı tamamlandı. Dünyanın en büyük şehir parkı olması beklenen projede tamamlanan bölümler ise halkın kullanıma açıldı. Toplam maliyeti 201 milyon lira olarak açıklanan parkın içinde ise adeta yok yok. Büyük bir miting ve konser alanının bulunduğu projede futbol, basketbol, voleybol sahaları, Uluslararası tenis karşılaşmalarının yapılacağı bir sahanında bulunduğu 5 adet tenis kortu, Türkiye’nin en büyük kaykay ve akrobatik bisiklet platformları, 7,5 kilometre uzunluğunda bir bisiklet parkuru, yürüyüş parkurları, yüzme ve fitness kulübü, yelken sporlarının yapılacağı bir merkez, çocuk oyun alanları, helikopter pistleri, uzaktan kumandalı araçların kullanılacağı pistler ve lokantalar bulunuyor.

Çevre düzenlemesi büyük ölçüde tamamlanan parka şu ana kadar 20 bin ağaç dikildiği belirtilirken, parkta İspark tarafından işletilen 2 bin 865 araçlık bir otomobil otoparkı ile 76 otobüs kapasiteli bir otobüs otoparkı bulunuyor. 255 bin metrekare yürüyüş alanın bulunduğu park içinde bulunan miting ve etkinlik alanının boyutlarının ise 130 bin metre kare olduğu belirti.
EN FAZLA İLGİ AKROBATİK PATEN VE KAYKAY PİSTİNE
İnşaatı tamamlanan bölümlerin halkın kullanımına açılmasıyla dev park, özellikle haftasonu vatandaşların akınına uğramaya başladı. Parkta şu anda en fazla ilgiyi ise Türkiye’nin en büyük kaykay, paten ve akrobatik bisiklet platformlarının bulunduğu bölüm çekiyor. İstanbul’un her köşesinden Maltepe’de bulunan parka gelen gençler sabahın erken saatlerinden gecenin ilerleyen saatlerine kadar hünerlerini sergiliyorlar.

Dünyanın en büyük şehir parkı İstanbul'da


Here is the detailed plan... Plan is also huge, has 3 parts... From left to right...

1

1.jpg


2

2.jpg


3

3.jpg
 
.
ISTANBUL REACHES TO THE SKY TO EASE CUMBERSOME TRAFFIC

1407365216044.jpg

A monorail is the Istanbul municipality's latest bid to relieve the city's heavily congested traffic and will be introduced for the first time in the country.
Tentatively called Havaray (air rail), the monorail project will carry 200,000 passengers every day in a city of over 14 million. A tender will be launched in September for a preliminary survey of the land and infrastructure for the project.

According to the municipality's plans, 10 monorail lines will be installed across the city over time, while the monorail will operate on four lines on the Asian side and four on the European side of the city in its initial stages. The length of monorail lines will be 47.8 kilometers in total. The monorail line will be integrated with other mass transit vehicles including the metrobus and subway, facilitating travel for Istanbulites across the relatively small but heavily populated city. Traveling time between two stops of the monorail is planned to be two minutes.

The municipality is expected to abolish minibuses following the implementation of the monorail project. :( The minibus, a common form of public transport in Istanbul and other cities, especially on narrow streets that large buses cannot access, is a potentially fatal threat due to the reckless behavior of the drivers.

The monorail, widely used in Europe, Japan and China, will able to carry at least 40,000 passengers daily, while larger ones have a capacity of 200,000 passengers. Istanbul, located at the intersection of two continents, suffers from horrıble traffic. An average trip between two locations, particularly during rush hours, often takes more than half of the average travel time during trips at times of lesser traffic.

Heavy traffic is attributed to insufficient road infrastructure in the city that is unable to cope with the everincreasing number of vehicles that grows along with the rising population. Authorities are seeking to decrease traffic congestion by adding more means of mass transit and urging motorists to use them instead of single-occupant cars.

Istanbul reaches to the sky to ease cumbersome traffic | Nation | Daily Sabah
İstanbul trafiğine 'Havaray'lı çözümü - Posta

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), yeni projesi Havaray ile trafik sorununu çözmeyi planlıyor. 47.8 kilometrelik 10 ayrı hatta günde 200 bin yolcu taşınabilecek

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Metrobüs, metro, tramvay ve teleferikten sonra Havaray Projesi'ni de ulaşım yatırımlarına ekledi.

Kısa mesafeli olarak 10 ayrı hatta kurulması düşünülen sistem , mevcut trafik ve yollardan bağımsız olarak, havadan sefer yapacak.

Akşam gazetesinden Şenol Demirci'nin haberine göre, Havaray Projesi'nin etüt çalışmalarına önümüzdeki ay başlanacak.

METROBÜSLE ENTEGRE ÇALIŞACAK

Havaray hatlarının 4'ü Avrupa yakasına, 4'ü de Anadolu yakasına yapılacak. Sütunlar üzerinde seferlerini gerçekleştirecek olan Havaray, mevcut trafiğe yeni bir yük getirmeyecek.

Toplu taşımada metro ve metrobüs gibi sistemlerle de entegre olacak havaraylar, kısa mesafeli ulaşımı büyük oradan rahatlatacak.

DURAKLAR ARASI YOLCULUK 2 DAKİKA

Minibüs güzergahlarına yapılması planlanan havaraylar sonrası minibüslerin kaldırılması bekleniyor.

Avrupa ülkelerinin yanı sıra Japonya ve Çin'de de gözde toplu taşıma sistemi olarak kullanılan havarayla günde 40-50 bin yolcu taşınabiliyor. Yüksek kapasiteye sahip olan havaraylar ise günde 200 bin yolcu kapasitesine ulaşabiliyor. Sistemle birlikte duraklar arası yolculuk süresinin 2 dakika olması planlanıyor.
 
. . .

Pakistan Defence Latest Posts

Back
Top Bottom