What's new

Chattogram witnessing topmost development.

Homo Sapiens

ELITE MEMBER
Joined
Feb 3, 2015
Messages
9,641
Reaction score
-1
Country
Bangladesh
Location
Bangladesh
http://www.thebangladeshpost.com/national/29825

National
| Published : 02 Jun 2018, 20:29
Ctg witnessing topmost dev
image-29825.jpg


Anwar Hossain

Chattogram, known as the second capital of the country, is witnessing massive development work that will change its past history.

In the meantime, the city is witnessing some development work while some is in the pipeline.
The city which was once troubled with many civic problems is now turning better as the authority has massive infrastructure development to implement.

At present the government is starting work on an elevated expressway from WASA circle to airport. Circles concerned are very optimistic that vehicles will run on the elevated expressway by 2021.

On the other hand, to relieve the city from water logging, the Chattogram Development Authority (CDA) has signed a memorandum of understanding with the Bangladesh Army to implement a Tk 5500 crore mega project including resolving water logging.

City experts say, already some of ongoing projects including flyover construction are about to be completed. But despite thousand of crores in development works, water logging is destroying all the fame of the commercial city.


But the city will advance fifty years ahead once these mega projects are completed in the next five years. All these work are now the demand of time, they added.

Housing and Public Works Minister Engineer Mosharraf Hossain said, to safeguard the city from water logging, under this Tk 5500 crore mega project, there will be construction of new switch gate, canal excavation and installation of big pumps to reduce water logging. Soon the city dwellers will get relief from water logging.

Another mega project of the present government in the port city is ‘Karnaphuli Tunnel’ which is also about to start. This tunnel will make communication to Cox’s Bazar from the city easier. This will modernize the city.

The government is very much hopeful that in the next five years, Taka 1 trillion investment will be made in the southern side of Chattogram, which extends from the Karnaphuli’s southern bank to Cox’s Bazar.

To maintain this huge investment, airport, elevated expressway and Chattogram WASA will play an important role.

A 28.5 kilometer long flyover will reduce the traffic congestion of the EPZ and KEPZ and will also play a vital role for smooth movement of traffic in the city.

According to CDA, this four-lane flyover is 60 feet wide, and is to cost Tk 3251 crore, to be implemented by 2020.


A city outer ring road from Patenga Sea Beach to Faujdarhat is already 75 percent completed. The ring road is 17 kilometers long and 33 feet high. The government and JICA are jointly financing the project.

CDA chairman said, work on the outer ring road is at the last stage of completion. Bakalia access road work is also about to be completed. Once the road is complete it will reduce distance to 1.5 kilometers from 8 kilometers.

Once the expressway is complete, people will be able to move from Bahaddarhat to airport through the flyover- he added.
 
Last edited:
A city outer ring road from Patenga Sea Beach to Faujdarhat is already 75 percent completed. The ring road is 17 kilometers long and 33 feet high. The government and JICA are jointly financing the project.

যানজট কমাবে আউটার রিং-রোড
সুবল বড়ুয়া, স্টাফ করেসপন্ডেন্ট | বাংলানিউজটোয়েন্টিফোর.কম
আপডেট: ২০১৮-০২-২৬ ৩:১৯:৩০ পিএম


cda-bg20180226151930.jpg

যানজট কমাবে আউটার রিং-রোড। ছবি: উজ্জ্বল ধর, বাংলানিউজ

চট্টগ্রাম: নগরীর পতেঙ্গা সমুদ্র সৈকত থেকে ফৌজদারহাট পর্যন্ত চিটাগাং সিটি আউটার রিং রোডের নির্মাণ কাজ প্রায় ৭৫ ভাগ শেষ হয়েছে। ১৭ কিলোমিটার দীর্ঘ ৩৩ ফুট উচু সড়কটি চালু হলে নগরবাসী যানজটের যন্ত্রণা থেকে অনেকটা রেহাই পাবেন বলে আশা করছে প্রকল্প বাস্তবায়নকারী সংস্থা চট্টগ্রাম উন্নয়ন কর্তৃপক্ষ (সিডিএ)।

পরীক্ষামূলকভাবে আগামী এপ্রিল মাসে যান চলাচলের জন্য উন্মুক্ত করা হবে জানিয়ে সিডিএ চেয়ারম্যান আবদুচ ছালাম বাংলানিউজকে জানান, নগরীর পতেঙ্গা সমুদ্র সৈকত থেকে ফৌজদারহাট পর্যন্ত বাংলাদেশ সরকার ও জাইকার যৌথ অর্থায়নে নির্মিত সিটি আউটার রিং রোড প্রকল্পের নির্মাণ কাজ শেষ পর্যায়ে।

2-CTG-outer-link-road-220180226200633.jpg


সড়ক কাম বেড়িবাঁধ নির্মাণকাজ এরই মধ্যে ৭৫ শতাংশ শেষ হয়েছে। প্রকল্পের ১১টি স্লুইচ গেইটের মধ্যে ৮টির নির্মাণ সম্পন্ন হয়েছে। সড়ক ও বেড়িবাঁধ নির্মাণের পাশাপাশি প্রকল্পে ৫ কিলোমিটার দীর্ঘ বিশ্বমানের পর্যটন কেন্দ্র নির্মাণ করা হচ্ছে। বহির্বিশ্বের বিচগুলোতে দর্শনার্থীরা যেসব সুযোগ-সুবিধা পান, সেই আলোকে সাঁজানো হচ্ছে পতেঙ্গা সি-বিচকে। এটি বাস্তবায়িত হলে এক সঙ্গে প্রায় ১০ হাজার দর্শনার্থী পতেঙ্গা সমুদ্র সৈকতে এসে সৌন্দর্য উপভোগ করতে পারবে।

তিনি বলেন, সিটি আউটার রিং রোড ও বেড়িবাঁধ নির্মাণ প্রকল্পটি কর্ণফুলী নদীর তলদেশে নিমির্তব্য টানেলের এপাড়ের সংযোগ সড়ক। প্রকল্পটি বাস্তবায়িত হলে নগরীর যানজট প্রায় অর্ধেকে নেমে আসবে। সড়কটিতে ইপিজেটের সঙ্গে সংযোগ সড়ক রয়েছে। পাশাপাশি চট্টগ্রাম বন্দর ও বিমানবন্দরগামী সব ধরনের যানবাহন অনায়াসে এ সড়ক দিয়ে যাতায়াত করতে পারবে। নগরীর যানজট নিরসনে ভরসা হিসেবে কাজ করবে এ সড়কটি।বিমানবন্দর সড়কের চাপও কমবে।

3-CTG-outer-link-road-1220180226200931.jpg


নগরীতে যানজটের
যন্ত্রণা থেকে মুক্তি পেলে বিদেশিরাও বিনিয়োগ বাড়াবেন। পাশাপাশি প্রকল্পের অধীনে থাকা বেড়িবাঁধ নির্মাণের কারণে নগরীর ৩৭, ৩৮, ৩৯, ৪০ ও ৪১ নম্বর ওয়ার্ডের প্রায় ২০ লাখ মানুষ জলোচ্ছ্বাস থেকে রক্ষা পাবে। এরই মধ্যে এসব এলাকার ২ হাজার ৭০০ একর জায়গা সংরক্ষণ করা হয়েছে। এখানে একটি উপশহর গড়ে তোলার কথাও জানান সিডিএ চেয়ারম্যান।
সিডিএ সূত্রে জানা গেছে, ২০০৫ সালে জাপান আন্তর্জাতিক সহযোগিতা সংস্থা জাইকা নগরীর পতেঙ্গা সমুদ্র সৈকত থেকে ফৌজদারহাট পর্যন্ত বেড়িবাঁধের উপর আউটার রিংরোড নির্মাণের জন্য সম্ভাব্যতা যাচাইয়ের কাজ শুরু করে। দুই বছর সম্ভাব্যতা যাচাই শেষে এ প্রকল্প বাস্তবায়নে অর্থের যোগান দিতে সম্মত হয়।

বাংলাদেশ সরকারের সঙ্গে ২০০৭ সালে জাইকার চুক্তি হয়। সরকার প্রকল্পটি বাস্তবায়নে সিডিএকে দায়িত্ব দেয়। প্রাথমিকভাবে প্রকল্পটি বাস্তবায়নে ৮৬৫ কোটি টাকা ব্যয় ধরা হলেও পরে দুইবার সংশোধন করে প্রায় ২৫০০ কোটি টাকা ধরা হয়েছে। সরকার ও জাইকার যৌথ অর্থায়নে প্রকল্পটি বাস্তবায়িত হচ্ছে। প্রকল্পের মেয়াদ শেষ হবে ২০১৯ সালের জুন মাসে।

CTG-outer-link-road-1020180226161738.jpg


পরবর্তীতে প্রকল্পটি নির্মাণে যৌথভাবে কার্যাদেশ পায় বাংলাদেশি নির্মাণ প্রতিষ্ঠান স্পেক্ট্রা ইঞ্জিনিয়ার্স লিমিটেড ও ভারতীয় নির্মাণ প্রতিষ্ঠান কেএনআর লিমিটেড।

সিডিএর প্রকৌশলী ও উপ-প্রকল্প পরিচালক রাজীব দাশ বাংলানিউজকে জানান, সিটি আউটার রিং-রোড প্রকল্পটির নির্মাণ কাজ শেষ পর্যায়ে। কার্পেটিং ছাড়া সড়ক নির্মাণ কাজ প্রায় শেষ। আগামী এপ্রিল মাসে সড়কে যান চলাচলের উন্মুক্ত করে হবে।

প্রকল্পটি বাস্তবায়িত হলে নগরবাসী একদিকে যেমন যানজট থেকে মুক্তি পাবে, তেমনি পতেঙ্গা সমুদ্র সৈকতে আধুনিক সুযোগ-সুবিধা সম্বলিত বিনোদনের সুযোগ পাবেন। প্রকল্পের অধীনে নির্মিত হচ্ছে বিশ্বমানের পর্যটন কেন্দ্র। যেখানে রয়েছে সৈকতে ওঠা-নামার জন্য জেটি সুবিধা, ওয়াকওয়ে, বসার স্থান, নির্ধারিত দোকান, বাচ্চাদের খেলাধুলার জন্য পৃথক জোন, গ্রিন জোন ও পার্কিং সুবিধা।

সাগরের পানি যাতে বাঁধের উপর সরাসরি আঘাত করতে না পারে সেজন্য নির্মাণ করা হচ্ছে বেষ্টনী দেয়াল ও সিমেন্টের ব্লক।

বাংলাদেশ সময়: ১৫২৫ ঘণ্টা, ফেব্রুয়ারি ২৬, ২০১৮
http://www.banglanews24.com/daily-chittagong/news/bd/638918.details#2
 
Last edited:
At present the government is starting work on an elevated expressway from WASA circle to airport. Circles concerned are very optimistic that vehicles will run on the elevated expressway by 2021.
Sorry, I am giving a link to the news of progress of Dhaka elevated expressway below. The work has progressed only 7% in 7 yrs. So, to me, it seems the govt publicizes many many projects without the real intention to do it or finish it. Similar fate is waiting for the Ctg elevated expressway. Ineptitude past finger points to a similar future, this is what I think.

No amount of models and renderings will change the reality that our govt. people love to bluff the common people like me. This is more true for the present AL government. - @bluesky -
https://www.thedailystar.net/frontpage/elevated-expressway-7pc-progress-7-years-1538368
12:00 AM, February 22, 2018 / LAST MODIFIED: 12:53 PM, February 22, 2018
Dhaka Elevated Expressway: 7pc progress in 7 years


 
Sorry, I am giving a link to the news of progress of Dhaka elevated expressway below. The work has progressed only 7% in 7 yrs. So, to me, it seems the govt publicizes many many projects without the real intention to do it or finish it. Similar fate is waiting for the Ctg elevated expressway. Ineptitude past finger points to a similar future, this is what I think.

No amount of models and renderings will change the reality that our govt. people love to bluff the common people like me. This is more true for the present AL government. - @bluesky -
https://www.thedailystar.net/frontpage/elevated-expressway-7pc-progress-7-years-1538368
12:00 AM, February 22, 2018 / LAST MODIFIED: 12:53 PM, February 22, 2018
Dhaka Elevated Expressway: 7pc progress in 7 years


Dude, you cannot have any more than superficial knowledge of BD to come up with this!
A black mark hangs over your true identity.

Dhaka elevated expressway is not making progress as it was giving to a company that never had the funds to build it. BD government cannot give it easily to someone else because of legal issues. BD has learnt from this massive mistake.

I ask you, what is your real identity?
 
Sorry, I am giving a link to the news of progress of Dhaka elevated expressway below. The work has progressed only 7% in 7 yrs. So, to me, it seems the govt publicizes many many projects without the real intention to do it or finish it. Similar fate is waiting for the Ctg elevated expressway. Ineptitude past finger points to a similar future, this is what I think.

No amount of models and renderings will change the reality that our govt. people love to bluff the common people like me. This is more true for the present AL government. - @bluesky -
https://www.thedailystar.net/frontpage/elevated-expressway-7pc-progress-7-years-1538368
12:00 AM, February 22, 2018 / LAST MODIFIED: 12:53 PM, February 22, 2018
Dhaka Elevated Expressway: 7pc progress in 7 years

That was mainly for incompetence and inability to secure fund by the construction company Ital-Thai, We can blame the govt. for giving that company the work. that company could not secure bank loan and repeatedly took time from the govt. for securing fund and starting works. But they finally sorted out that funding problem and since last December, Dhaka elevated expressway construction work is running in a full swing. now 24 hours work is happening there.Chances are slim that Chinese company which is going to construct Chittagong elevated expressway will face that much of problem of what Ital-Thia has faced.Ital-Thai is not a reputed company to begin with.


চট্টগ্রামে এলিভেটেড এক্সপ্রেসওয়ে নির্মাণে পরামর্শক নিয়োগসহ ৭ প্রস্তাব অনুমোদন

আমাদের অর্থনীতি :
26.04.2018



সোহেল রহমান: চট্টগ্রামের লালখান বাজার থেকে শাহ আমানত বিমানবন্দর পর্যন্ত এলিভেটেড এক্সপ্রেসওয়ে নির্মাণে পরামর্শক নিয়োগসহ ৭টি প্রস্তাব অনুমোদন দিয়েছে ‘সরকারি ক্রয় সংক্রান্ত মন্ত্রিসভা কমিটি’। গতকাল বুধবার সচিবালয়ে অনুষ্ঠিত কমিটির বৈঠকে এ অনুমোদন দেওয়া হয়। অর্থমন্ত্রী আবুল মাল আবদুল মুহিতের অনুপস্থিতিতে কমিটির জ্যেষ্ঠতম সদস্য শিল্পমন্ত্রী আমির হোসেন আমু বৈঠকে সভাপতিত্ব করেন।

বৈঠক শেষে মন্ত্রিপরিষদ বিভাগের অতিরিক্ত সচিব মোস্তাফিজুর রহমান সাংবাদিকদের জানান, চট্রগ্রাম উন্নয়ন কর্তৃপক্ষ (চউক) কর্তৃক বাস্তবায়নাধীন ‘চট্রগ্রাম শহরের লালখান বাজার থেকে শাহ আমানত বিমানবন্দর পর্যন্ত এলিভেটেড এক্সপ্রেসওয়ে নির্মান’ শীর্ষক প্রকল্পের আওতায় পরামর্শক সেবা ক্রয়ের একটি প্রস্তাব অনুমোদন দেয়া হয়েছে। যৌথভাবে এ কাজের পরামর্শক হিসেবে নিয়োগ পেয়েছে ‘ডেভেলপমেন্ট ডিজাইন কনসালট্যান্ট লিমিটেড’-‘এসএআরএম’-‘ডিপিএম’-‘এইচএনআরবিআই’। ট্যাক্স ও ভ্যাটসহ এতে ব্যয় হবে ৫৮ কোটি টাকা।

এ বিষয়ে প্রকল্পের প্রস্তাবকারী গৃহায়ন ও গণপূর্ত মন্ত্রণালয় সূত্রে জানা যায়, প্রকল্পের পরামর্শক সেবার আওতায় নির্মিতব্য এলিভেটেড এক্সপ্রেসওয়ের বিস্তারিত স্থাপত্য ও কাঠামাগত নক্সা প্রণয়ন, ড্রয়িং, ডিজাইন ও প্রাক্কলন তৈরিকরণ, দরপত্র দলিল তৈরি ও নির্মাণ কাজ তদারকির কথা বলা হয়েছে। অতিরিক্ত সচিব জানান, বৈঠকে বাংলাদেশ রেলওয়ের ‘ঢাকা-চট্রগ্রাম ভায়া কুমিল্লা/লাকসাম দ্রুতগতির রেলপথ নির্মানের জন্য সম্ভাব্যতা সমীক্ষা ও বিশদ ডিজাইন’ শীর্ষক প্রকল্পের আওতায় সংশ্লিষ্ট কাজের জন্য পরামর্শক নিয়োগের একটি ক্রয় প্রস্তাব অনুমোদন দেয়া হয়েছে। এ কাজে পরামর্শক হিসেবে নিয়োগ পেয়েছে যৌথভাবে ‘চায়না রেলওয়ে ডিজাইন কর্পোরেশন’ ও ‘মওদুদ এন্টারপ্রাইজ’। এতে ব্যয় হবে ১০২ কোটি ১০ লাখ টাকা।

তিনি জানান, বৈঠকে ঢাকার মিরপুরের ১৬ নম্বর সেকশনে স্বল্প ও মধ্যম আয়ের লোকদের কাছে বিক্রয়ের জন্য আবাসিক ফ্ল্যাট নির্মান শীর্ষক প্রকল্পের আওতায় ভবন নম্বর-১ ও ৬ (১৫৪৫ বর্গফুট আয়তনের ৮ইউনিট বিশিষ্ট ২টি ১৪ তলা ভবন) নির্মাণ কাজের ঠিকাদার নিয়োগ দেয়া হয়েছে। এটি নির্মাণ করবে ‘দেশ উন্নয়ন লিমিটেড’। এতে ব্যয় হবে ১১৫ কোটি ২৭ লাখ টাকা।

অতিরিক্ত সচিব জানান, অন্যান্যের মধ্যে বৈঠকে আগামী ২০১৮-২০১৯ অর্থবছরে রাষ্ট্রীয় পর্যায়ে চুক্তির মাধ্যমে ‘সৌাদি বেসিক ইন্ডাস্ট্রিজ করপোরেশন’ (এসএবিআইসি) থেকে ১ম লটে ২৫ হাজার টন ব্যাগড গ্রানুলার ইউরিয়া সার আমদানির ভূতাপেক্ষ অনুমোদন দিয়েছে। প্রতি টন সারের দাম ২৬১ দশমিক ২৫ ডলার হিসেবে এতে মোট ব্যয় হবে ৫৪ কোটি ৫৩ লাখ টাকা। এছাড়া বৈঠকে পূর্বে অনুমোদিত তিনটি ক্রয় প্রস্তাবের সংশোধিত দর প্রস্তাব অনুমোদন দেয়া হয়েছে।

এর আগে অর্থনৈতিক বিষয় সংক্রান্ত মন্ত্রিসভা কমিটির বৈঠক অনুষ্ঠিত হয়। এতে দুটি প্রস্তাবে নীতিগত অনুমোদন দেওয়া হয় বলে অতিরিক্ত সচিব মোস্তাফিজুর রহমান জানান।
https://amaderorthoneeti.com/new/2018/04/26/201586/#.WxaBufVxXIU
 
That was mainly for incompetence and inability to secure fund by the construction company Ital-Thai, We can blame the govt. for giving that company the work. that company could not secure bank loan and repeatedly took time from the govt. for securing fund and starting works. But they finally sorted out that funding problem and since last December, Dhaka elevated expressway construction work is running in a full swing. now 24 hours work is happening there.Chances are slim that Chinese company which is going to construct Chittagong elevated expressway will face that much of problem of what Ital-Thia has faced.Ital-Thai is not a reputed company to begin with.


চট্টগ্রামে এলিভেটেড এক্সপ্রেসওয়ে নির্মাণে পরামর্শক নিয়োগসহ ৭ প্রস্তাব অনুমোদন

আমাদের অর্থনীতি :
26.04.2018

সোহেল রহমান: চট্টগ্রামের লালখান বাজার থেকে শাহ আমানত বিমানবন্দর পর্যন্ত এলিভেটেড এক্সপ্রেসওয়ে নির্মাণে পরামর্শক নিয়োগসহ ৭টি প্রস্তাব অনুমোদন দিয়েছে ‘সরকারি ক্রয় সংক্রান্ত মন্ত্রিসভা কমিটি’। গতকাল বুধবার সচিবালয়ে অনুষ্ঠিত কমিটির বৈঠকে এ অনুমোদন দেওয়া হয়। অর্থমন্ত্রী আবুল মাল আবদুল মুহিতের অনুপস্থিতিতে কমিটির জ্যেষ্ঠতম সদস্য শিল্পমন্ত্রী আমির হোসেন আমু বৈঠকে সভাপতিত্ব করেন।

বৈঠক শেষে মন্ত্রিপরিষদ বিভাগের অতিরিক্ত সচিব মোস্তাফিজুর রহমান সাংবাদিকদের জানান, চট্রগ্রাম উন্নয়ন কর্তৃপক্ষ (চউক) কর্তৃক বাস্তবায়নাধীন ‘চট্রগ্রাম শহরের লালখান বাজার থেকে শাহ আমানত বিমানবন্দর পর্যন্ত এলিভেটেড এক্সপ্রেসওয়ে নির্মান’ শীর্ষক প্রকল্পের আওতায় পরামর্শক সেবা ক্রয়ের একটি প্রস্তাব অনুমোদন দেয়া হয়েছে। যৌথভাবে এ কাজের পরামর্শক হিসেবে নিয়োগ পেয়েছে ‘ডেভেলপমেন্ট ডিজাইন কনসালট্যান্ট লিমিটেড’-‘এসএআরএম’-‘ডিপিএম’-‘এইচএনআরবিআই’। ট্যাক্স ও ভ্যাটসহ এতে ব্যয় হবে ৫৮ কোটি টাকা।

এ বিষয়ে প্রকল্পের প্রস্তাবকারী গৃহায়ন ও গণপূর্ত মন্ত্রণালয় সূত্রে জানা যায়, প্রকল্পের পরামর্শক সেবার আওতায় নির্মিতব্য এলিভেটেড এক্সপ্রেসওয়ের বিস্তারিত স্থাপত্য ও কাঠামাগত নক্সা প্রণয়ন, ড্রয়িং, ডিজাইন ও প্রাক্কলন তৈরিকরণ, দরপত্র দলিল তৈরি ও নির্মাণ কাজ তদারকির কথা বলা হয়েছে।

There is no talk about employing a Chinese company to build the expressway. It only says about employing the Consulting Companies, ‘ডেভেলপমেন্ট ডিজাইন কনসালট্যান্ট লিমিটেড’-‘এসএআরএম’-‘ডিপিএম’-‘এইচএনআরবিআই’, these three companies.

Please understand that it will take many years to do the following works:

1) Finalizing the expressway route, route survey, preliminary design, quantity survey etc. in order to prepare the tender documents before awarding the contract for construction. At least 2 years.
2) Long and short listing of international construction companies. The selected company to do design works and prepare design drawings. The next step is to prepare the construction drawings. Think now, how long it will take start the construction? At least 2 years if the Company is as competent as a Japanese company.
3) How long to acquire the land called "Right of way" or RoW along the route? I believe, it will be no less than 100m wide. Another 2 years.
4) How long will it take to construct and open the road for vehicle movement? At least 3 years.

I believe it will take a minimum of 7 years. Why not 9 years as per my calculation above. It is because many works will be done in parallel with each other that will take a little less time. But, considering the mindset of people in BD, I may say it will take at least 9 years in total.
@UKBengali
 
Consulting Companies, ‘ডেভেলপমেন্ট ডিজাইন কনসালট্যান্ট লিমিটেড’-‘এসএআরএম’-‘ডিপিএম’-‘এইচএনআরবিআই’, these three companies.

I thought you were not supposed to be able to read/type Bengali according to conspiracy theorists here :lol:
 
Dude, you cannot have any more than superficial knowledge of BD to come up with this!
A black mark hangs over your true identity.

Dhaka elevated expressway is not making progress as it was giving to a company that never had the funds to build it. BD government cannot give it easily to someone else because of legal issues. BD has learnt from this massive mistake.

I ask you, what is your real identity?

Bhai you won't get an answer because his 'modus operandi' is to denigrate any good news from Bangladesh.

He won't write anything other than those views.

A Bangladeshi who cannot speak Bangla....:lol:

And the Sanghis are propping his account by copy pasting a few Bangla words....
 
I thought you were not supposed to be able to read/type Bengali according to conspiracy theorists here :lol:
No, no, you are mistaken. Hami Bangla Bhuliya Geche. This is why I just copy pasted the names of consultants. Problem with our Golden Bangla people is, they are without knowledge about construction matters, specially when it is a govt. one. These AL brats want to believe in whatever their party says or whatever the newspapers assume.

People in BD must be the most corrupt and inefficient in the world without a proper brain. The govt. people cannot just prepare a correct schedule for a big project, and always declare an arbitrary one. Now, here the AL brats believe a 30km stretch of expressway will be built in just 2.5 years and that one in the Golden Bengal!! What a crap is this? When I speak against this bluff, the AL cronies start shouting at me. Little knowledge is dangerous to the BD future.

@UKBengali, @Centaur, @fallstuff

Housing and Public Works Minister Engineer Mosharraf Hossain said, to safeguard the city from water logging, under this Tk 5500 crore mega project, there will be construction of new switch gate, canal excavation and installation of big pumps to reduce water logging. Soon the city dwellers will get relief from water logging.
Reading this part of the project, I think the planning is quite good. Excavation of canals, and installation of sluice gates and pump stations at the confluence with the river Karnafuli will certainly help reduce water logging during monsoon.
 
No, no, you are mistaken. Hami Bangla Bhuliya Geche. This is why I just copy pasted the names of consultants. Problem with our Golden Bangla people is, they are without knowledge about construction matters, specially when it is a govt. one. These AL brats want to believe in whatever their party says or whatever the newspapers assume.

People in BD must be the most corrupt and inefficient in the world without a proper brain. The govt. people cannot just prepare a correct schedule for a big project, and always declare an arbitrary one. Now, here the AL brats believe a 30km stretch of expressway will be built in just 2.5 years and that one in the Golden Bengal!! What a crap is this? When I speak against this bluff, the AL cronies start shouting at me. Little knowledge is dangerous to the BD future.

@UKBengali, @Centaur, @fallstuff
Why did you tag me? To show your Bengali skill by
writing ," Hami Bangla Bhuliya Geche" or to teach us construction matter? Slightly confusing !
@bluesky
 
Why did you tag me? To show your Bengali skill by
writing ," Hami Bangla Bhuliya Geche" or to teach us construction matter? Slightly confusing !
@bluesky
It is because you have yourself proved as one of the worst posters in the PDF. You are a guy who loves to make personal attack when you lose a debate. Learn by yourself about planning, designing and construction matters before you say something. Who can teach a guy like you? But, do not vomit ignorance any more.
 
Last edited:
You are a guy who loves to make personal attack when you lose a debate.
Was I in a direct debate with you sir? I can't remember.
So why bothered ? I already made it clear that day that no debate with fools . So move on mr pendulum and enjoy debate with others . Best of luck .@bluesky
 
Bhai you won't get an answer because his 'modus operandi' is to denigrate any good news from Bangladesh.
We have been hearing of many good news since 1947 and 1971. Do some works that uplifts the standard of living.
 
Back
Top Bottom