What's new

Altay & Turkish Main Battle Tank Programs

Re: Differences between commercial truck & tank diesel e

Tank diesels are very highly supercharged (I believe the engine the French use in the Leclerc, after its turbocharging, something like 120psi gauge inlet pressure). US tank diesels were both highly turbocharged and aircooled. In addition, they had variable compression ratios by, if I recall, hydraulically changing the length of the connecting rods.

So, higher levels of supercharging (I believe all current tank diesels have two stages of turbocharging, with charge air cooling between the HP and LP stage and between the HP stage and the engine) are the major issue. If I recall, the diesels used in current German, British, and French tanks are pumping out over 1 hp/cubic inch.
http://warships1discussionboards.yu...etween-commercial-truck-amp-tank-diesel-engin

Hey man! Supercharger and Turbochager are very different things like apples and oranges.
 
Delta’dan Altay motoruna Ar-Ge sözü
47cfec31-4537-44c2-893e-b566456b2532.jpg



Altay Ana Muharebe Tankında kullanılacak motorun Ukrayna’dan geleceğinin ortaya çıkması ile program önemli bir sorunu başarıyla aşmış oldu. UkrOboronProm Genel Müdürü Roman Romanov, dergimize verdiği özel röportajda bu konuda Türkiye ve Ukrayna başbakanlarının anlaşmaya vardığını, işbirliği için uzun süredir çalışma yürütüldüğünü açıklamıştı. C4Defence, arka planda kalarak çalışmaları yürüten UkrOboronProm’un Türkiye temsilcisi Delta Defence Savunma LTD firmasına ulaştı. Genel Müdür Serdar Özyurt, Türk kamuoyunun pek tanımadığı bir isim. Yurt dışında çeşitli ülkelerde savunma alanında çalışmalar yürüten Özyurt, süreci ve motorla ilgili planlarını paylaştı. Çalışmaların tank motorundan daha geniş bir çerçevede görülmesi gerektiğinin altını çizen Özyurt, Ukrayna ile firma arası ilişkilerin köklü bir geçmişi olduğunu belirtti. Özyurt, “bu anlaşmanın altyapısını biz bir yıldır oluşturuyoruz. İki tarafa da karşılaşabilecekleri sorunları ve işbirliğinin getireceği fırsatları gösteriyoruz“ dedi. Motorla ilgili planları ise Özyurt şöyle özetledi; “Dizel motoruyla ilgili olarak Ukrayna’dan UkrOboronProm bilgisi altında sekiz mühendisi belirledik, Türkiye’den üç veya dört mühendis bu gruba katılacak. Önümüzdeki hafta açacağımız AR-GE ofisinde 12 kişilik ekiple dizel motoru konusunda tüm çalışmaları başlatıyoruz. UkrOboronProm’dan tüm teknik desteği alıyoruz.”

Özyurt, Altay Tankı için bütün çalışmaları AR-Ge ofisinde yürüteceklerini belirterek, “Bizim hedefimiz Milli Dizel motorun Ar-Ge’sini bitirmek, bu konuda sadece ülkemizin değil çevre müttefik ülkelerin de bu motora ihtiyacı olduğu için onlara ihraç etmek. Bunlardan birinin Pakistan olduğunu düşünüyoruz. Onların da ihtiyacını karşılayabileceğimize inanıyoruz“ dedi.

Altay Tankının üretimi ve Fırtına Obüsünün ihracat sorunlarına hızlı çözüm olması için önerileri olduğunu belirten Özyurt, “Elimizde Ukrayna menşeili 200 adet dizel motoru hazır bulunuyor. Bu motorları herhangi bir ihracat sıkıntısı olmadan, herhangi bir sınır ötesi operasyon kısıtlaması olmayacağını taahhüt ederek tank ve obüste çalıştırmak istiyoruz. Şu ana kadar yürütülen çalışmalar sonucunda 5TDMI1 motorun Fırtına Obüsüne transmisyon uyumları da sağlandı. Böylece aslında bu motorlar şanzımanlarıyla birlikte güç paketi olarak gelecek. Bu motordan elimizde 100 adet var. Diğer 100 6TD motor da Altay tankı için hazır durumda. Bu motorların kullanılması halinde MTU motorlarıyla yaşanan hiçbir sıkıntının yaşanmayacağını da ayrıca taahhüt ediyoruz“ şeklinde konuştu.

Editörün notu:

Ukrayna’dan gelecek motor ebat ve ürettiği güç nedeniyle bazı uyum çalışmalarına tabi tutulacak. Hali hazırda kullanılan MTU motor Ukrayna’nın motorundan daha ağır ve tank içinde daha fazla yer kaplıyor. MTU motor, diğer yandan tankın ani manevra yapmasını sağlayan daha yüksek torku üretiyor. Ukrayna’dan tedarik edilecek motorun üreteceği torkun ve tankın yürüyen aksamının bu değişikliklere uyumlu hale getirilmesi gerekiyor.

Temsilcilik yazıları blurlanmıştır.



606b41eb-166b-4527-9fab-3c0bc9ef44bf.jpg




  • data_havaTR_banner11en.jpg
  • data_havaTR_banner31.jpg

BİZE ULAŞIN

Teşvikiye Deryadil Sok. Şeren Apt. No: 104/10 Şişli 34365, İstanbul

Telefon: +90 212 296 00 39

E-Posta: info@c4defence.com

Copyright © 2015 C4 Defence. Tüm hakları saklıdır.
SON HABERLER
TWITTER

COPYRIGHT © 2015 C4 DEFENCE.


Ukranian distributer said that they have 200 engines ready for Altay???
8 engineers from Ukraine and 4 Turkish engineers what are they going to do ?
New engine or adaptation old 6td?

Translation for those who dont know Turkish
______________________________________________________________________________________
R&D promise from Delta for Altay motor

The engine to be used in the Altai Main Battle Tank The program has successfully overcome a major problem with the emergence of the future from Ukraine. UkrOboronProm General Manager Romanov said in a special interview with our magazine that Turkey and the Ukrainian prime ministers have reached an agreement and that a long-lasting work has been carried out for cooperation. C4Defence arrives at Delta Defense Defense LTD, the representative of UkrOboronProm Turkey, who works behind the scenes. General Manager Serdar Özyurt is a name that Turkish public does not know much about. Özyurt, who has been working in defense fields in various countries abroad, shared his plans about the process and engine. Underlining that the work should be seen in a wider frame than the tank motor, Özyurt said that the relationship between Ukraine and the firm is a long history. Özyurt, "we have formed the infrastructure of this agreement for a year. We show both sides the challenges they will face and the opportunities that collaboration will bring ". Özyurt summarized the plans related to the motor as follows; "With regard to the diesel engine, we have identified eight engineers under UkrOboronProm from Ukraine, three or four engineers from Turkey will join this group. We will be opening up next week and we are starting all work on an additional diesel engine for 12 people in the AR-GE office. We are getting all technical support from UkrOboronProm. "

Özyurt stated that all the work for the Altay Tank will be carried out in the AR-Ge office. "Our goal is to finish the R & D of the National Diesel engine and export it to them because it is not only our country but also the environmental allies need this motor. We think that one of them is Pakistan. We believe that we can meet their needs as well, "he said.

Stating that the production of the Altay tank and the Storming Wear is a proposal for a quick solution to export problems, Özyurt said, "We have 200 diesel engines from Ukraine available. We want these engines to operate on the tank and on the ground, promising that there will not be any cross-border operation without any exports. As a result of the work carried out so far, transmission adaptations of the 5TDMI1 engine to the Storm Obstacle were also provided. So, in fact, these engines will come as power packs with their gearboxes. We have 100 units of this motord. The other 100 6TD engine is also ready for the Altay tank. We are also committed to not experiencing any trouble with MTU engines if these engines are used. "

Editor's note:
Ukraine will be subject to some harmonization studies due to the size of the engine and the power it produces. The currently used MTU engine is heavier than the Ukrainian motor and takes up more space in the tank. The MTU engine, on the other hand, produces higher torque that allows the tank to maneuver abruptly. The torque that will be produced by the motor that will be supplied from Ukraine and the chassis of the tank must be harmonized with these changes.
 
Merkava mk4.
GD 883 V-12 diesel engine
(MT 883 made in USA Underlicence of MTU )
bd77615001640ac3a4db441ca38e83dc.jpg
 
Last edited:
So they will decide the producer company in May. First tanks will probably be given to the Army in 2019 or 2020.
 
Which is your production capability, how many can you produce per month?
Currently no production capability.

Serial production line will established after signing the deal and it will take 1.5 - 2 years.

According to SSM's 2017-2021 strategic plan.

In 2020: 15 Tanks
In 2021: 20 Tanks.
aL0oaO.jpg


According to Otokar, delivery of the first 250 tank batch will be completed by 2023.
JaaDMj.jpg
 
Currently no production capability.

LOL - They are waiting to get the tender and invest within 2017 !


"In order to complete our project, we have 550 people working in OTOKAR in total 260. We aim to make the most of this time with our Altay team and close to 100 sub-contractors and we aim to make ALTAY ready for serial production in 2015." "Today, we are in the service of Turkey with the ownership of intellectual property rights, our own engineering capability, our own technology, and the products manufactured by Turkish workers, and we are in the service of Turkey," said Önen, who announced that motion tests of the first two prototypes of OTOKAR could be followed. We represent Turkey's defense industry with more than 25 thousand vehicles serving in the world's armed forces.

"Projemizi tamamlamak için 260'ı OTOKAR bünyesinde olmak üzere toplam 550 kişi çalışıyor. Altay ekibi ve 100'e yakın alt yüklenicimiz ile bu zamanımızı da en iyi şekilde değerlendirmeyi ve 2015 yılında ALTAY'ı seri üretime hazır hale getirmeyi hedefliyoruz." OTOKAR'ın ilk iki prototipinin hareket testlerinin izlenebileceğini müjdeleyen Önen şunları söyledi: "Bugün, fikri mülkiyet hakları bize ait olan, kendi mühendislik kabiliyetimiz, kendi teknolojimiz ile tasarladığımız ve Türk işçisi tarafından üretilen OTOKAR mamüllerini Türkiye'nin hizmetine sunuyor; ayrıca 20'ye yakın ülkeye ihraç ediyoruz. Dünya ordularında hizmet veren 25 binin üzerinde aracımız ile Türkiye'nin savunma sanayiindeki gücünü temsil ediyoruz.

http://www.makinatek.com.tr/arsiv/yazi/otokaryn-makinada-ylk-tercihi-yerli-uretim

Depends on the order and agreements with Turkish Gov. Ridiculous to say no capacity.
If the poster insists in his stupid opinion I HOPE BMC will invest and take the TENDER.




 

Country Latest Posts

Back
Top Bottom