What's new

Akinci & Aksungur and Turkish Unmanned Fighter Aircraft Program

S&H editor claims that ANKA flew in 23,000 feet almost 2 weeks ago and the goal is 30,000.

Really? Can you post the article please or the photo of article? It would be great to read it.

Thanks for the information.
 
Any information about the "TAI UAV-X1"?

Source: en.wikipedia.org/wiki/List_of_unmanned_aerial_vehicles
 
How do you tell a MALE UAV apart from a FEMALE one ?
3ojb61.jpg
 
On page 32 of an official document related to 2009-2016 strategic plan we read:

"İHA sistemleri ile ilgili yerli sektörün yapılanması çeşitli safhalarda olan ve aşağıda sıralanan projeler ekseninde oluşmaktadır.
• Mini İHA Projesi,
• Taktik İHA Projesi,
• Operatif İHA Projesi,
• Stratejik İHA Projesi,
• Taarruzi İHA Projesi,
• Muharip İHA Projesi,
Platform gereklilikleri yönü ile bakıldığında İHA Sistemleri insanlı platformlara kıyasla daha az tasarım ve üretim maliyeti gerektirmektedir."

Any information about:
• Stratejik İHA Projesi (Strategic UAV (HALE); Talarion?)
• Taarruzi İHA Projesi (Unmanned combat air vehicle (UCAV); Anka B?)
• Muharip İHA Projesi (An advanced UCAV?)

It seems that there is a concept picture of Muharip İHA at UAV Roadmap (2011-2030) Document
 
On page 32 of an official document related to 2009-2016 strategic plan we read:

"İHA sistemleri ile ilgili yerli sektörün yapılanması çeşitli safhalarda olan ve aşağıda sıralanan projeler ekseninde oluşmaktadır.
• Mini İHA Projesi,
• Taktik İHA Projesi,
• Operatif İHA Projesi,
• Stratejik İHA Projesi,
• Taarruzi İHA Projesi,
• Muharip İHA Projesi,
Platform gereklilikleri yönü ile bakıldığında İHA Sistemleri insanlı platformlara kıyasla daha az tasarım ve üretim maliyeti gerektirmektedir."

Any information about:
• Stratejik İHA Projesi (Strategic UAV (HALE); Talarion?)
• Taarruzi İHA Projesi (Unmanned combat air vehicle (UCAV); Anka B?)
• Muharip İHA Projesi (An advanced UCAV?)

It seems that there is a concept picture of Muharip İHA at UAV Roadmap (2011-2030) Document

Muharip IHA Projesi = Fighter UAV Project ( unmanned F16 :) )
 
your name suggests that you are fro Azeri Turkish region of Iran can you people read the present day Turkish in Latin allophones too?

Yes, I am. For us it is something like writing Parsi (official language of Iran) with English alphabet which is famous as Finglish within Iranians! It takes some effort at first steps but may not be classified as a tough task at all. One should take care of some different pronunciations in Turkce compared to English.
 
168839_426220097417809_2050317547_n.jpg


270823_426220077417811_1331028398_n.jpg


543317_426220060751146_1228250758_n.jpg


Anka/Gözcü-II MALE İHA Projesinde Son Durum

TSK’nin keşif ve gözetleme ihtiyaçları doğrultusunda 24 Aralık 2oo4 tarihinde imzalanan ABD$96.5 Milyon değerindeki sözleşme ile başlatılan Türk İnsansız Hava Aracı [TİHA] Projesi, 3 hava aracı; 1 YKİ, 2 Yer Veri Terminali prototipinin geliştirilmesi ve bu prototiplere 3 AselFLIR-300T Gündüz/Gece Kamerası, 1 SAR/MTI-ISAR Radar ve 1 Otomatik İniş/Kalkış Sistemi’nin entegrasyonundan oluşan bir adet Anka MALE İHA Sistemi’ni kapsamaktadır. TAI ilk aşamada AselFLIR300T kameralarını entegre ettiği üç adet hava aracının üretimini tamamlamıştır. Bu üç uçak Anka Blok-A olarak tanımlanmıştır. Aynı geliştirme kontratının bir parçası olarak TAI Anka İHA’nın Blok-B versiyonunu da geliştirmiştir. Aselsan/SDT işbirliğiyle geliştirilen milli SAR faydalı yükünün entegre edileceği ikinci nesil Anka Blok-B, Blok-A ya göre daha hafif bir gövdeye ve 30.oooft irtifa tavanı ile 24 saat havada kalış süresine sahip olacaktır.
T001 kuyruk numaralı ilk Anka MALE İHA prototipi ile ilk uçuş 3o Aralık 2o1o günü başarıyla gerçekleştirilmiş ve halen devam eden Uçuş Test Programı kapsamında T001 ve T002 kuyruk numaralı Anka İHA prototipleri ile HvKK’nın Eskişehir’deki Sivrihisar Meydanı’ndan bugüne kadar [7 Mayıs 2o12 tarihi itibariyle] toplam 43 sorti uçuş gerçekleştirilmiştir. Diğer uçaklar ise TAI tesislerinde bulunmaktadır. Görüşlerine başvurduğumuz TAI yetkilileri 28 Mayıs 2o12 itibariyle toplam uçuş sayısının 65’e [bunun hemen hemen yarısı ATOLS/OİKS kullanılarak icra edilmiştir] yaklaştığını, böylelikle Uçuş Test Programı kapsamında planlı uçuşların yaklaşık %98’inin tamamlanmış olduğunu ifade ettiler. Uçuş testlerinde ağırlıklı olarak T001 prototipi kullanılmakta ve testler sırasında elde edilen veriler ışığında gerek uçak gövdesi üzerindeki donanımsal, gerekse görev bilgisayarı ve YKİ üzerinde koşan yazılım üzerindeki modifikasyonlar bu uçak üzerinde uygulanmaktadır. Programda artık belirli bir aşamaya gelindiği için uçuş testleri ilk uçuş testlerine kıyasla artık daha kısa sürmekte dolayısıyla bir günde birden fazla sorti kısa uçuşlar ile gerçekleştirilebilmektedir. Örneğin, sadece 16 ve 17 Nisan tarihlerinde günde 6 sorti olmak üzere toplam 12 sorti uçuş gerçekleştirilmiştir. Anka İHA’nın her türlü hava şartında gündüz ve gece otomatik kalkış ve iniş yapabilmesine imkan tanıyacak Sierra Nevada Corporation [SNC] ürünü radar tabanlı Otomatik Kalkış ve İniş Sistemi [ATOLS/OİKS] Kasım 2o11 tarihinde sisteme entegre edildiğinden bu tarihten sonra yapılan uçuş testlerinde ağırlıklı olarak ATOLS’nin performansı ve altyapısı da test edilmektedir. Mart 2o12 tarihine kadar uçuş testleri çıplak veya AselFLIR-300T mock-up’ı ile icra edilirken, Mart ayının ikinci yarısından itibaren gerçek AselFLIR-300T faydalı yükü ile uçuşlara geçilmiş ve YKİ’na data link üzerinden görüntü indirilmeye başlanılmıştır. Halihazırda faydalı yük gereksinimlerinin doğrulanması, uçak üzerindeki data link sisteminin performans testleri, azami menzil ve azami irtifanın tespit edilmesine yönelik testler ve OİKS testlerine devam edilmektedir.
Her uçuş testi sonrasında elde edilen veriler ilk olarak Sistem Entegrasyon Laboratuvarı [SEL]’nda incelenmekte ve gerekli durumlarda yazılımda değişiklikler yapılarak bir sonraki gün icra edilecek test uçuşunda bu değişiklikler kontrol edilmektedir. SNC ürünü ATOLS/OİKS’nde kullanılan yazılımın milli olması için çalışmalara devam ediliyor. TAI yetkililerinden edindiğimiz bilgiye göre uçuş testleri sırasında Anka İHA, 21.oooft irtifaya tırmanmış [27.oooft irtifanın uçuş testleri sırasında denenmesi hedefleniyor] ve ATOLS/OİKS kullanılarak 14 knot yan rüzgarda başarıyla iniş gerçekleştirebilmiştir. Diğer yandan, TEI tarafından yürütülen Motor Modifikasyon Projesi kapsamında mevcut bir motor Anka MALE İHA’nın ihtiyaçlarına uygun olarak modifiye edilmektedir. Temmuz 2o1o’da başlayan Proje kapsamında motor üzerinde; Dişli kutusu üretimi, Alternatör güçlendirmesi ve Turbocharger ilavesi gibi 3 önemli modifikasyon çalışması yapılmaktadır. Edindiğimiz bilgiye göre TEI gerekli modifikasyon kitlerinin tasarım ve üretimlerini tamamlamış olup, söz konusu kitlerin prototip motorlara entegrasyonlarını da gerçekleştirmiştir. Halen prototip motorlar ile yerde yüksek irtifa testlerine devam eden TEI, prototip motorlarda kullanılacak 3 adet dişli kutusunun üretimini de tamamlanmış ve ömür testlerine başlamıştır. Yüksek irtifa testlerinin yaklaşık 4 ay sürmesi bekleniyor. Modifikasyonu ve testleri tamamlanan prototip motorlardan birisinin yıl sonundan önce bir Anka İHA prototipi üzerinde test edilmesi planlanmıştır.
Anka İHA’nda kullanılmak üzere geliştirme çalışmaları devam eden Milli SAR/MTI-ISAR radarı mühendislik prototipi [test modeli] ile TAI tarafından test-bed olarak kullanılan S-2T Uçan Test Platformu üzerindeki fonksiyonel uçuş testlerine ise devam ediliyor. S-2T uçağı üzerinde [gövde altında] toplam 5o sorti uçuş yapılması planlanmış ve bunun yarıdan fazlası [17 Nisan 2o12 itibariyle] tamamlanmıştır. Milli SAR radarı test modeli daha sonra Anka İHA prototiplerinin birisinin üzerinde uçuş testlerine tabi tutulacaktır. Edindiğimiz bilgiye göre SAR/MTI-ISAR radarı elde ettiği verileri Ku-Bant data link üzerinden yere indirmekte. 2o13 sonunda teslim edilmesi beklenen SAR/MTI-ISAR radarı ile Anka İHA üzerinde toplamda 6o sorti uçuş yapılması planlanmıştır.
Kabul süreci ve testlerinin Haziran ayı içinde başlaması ve Temmuz/Ağustos gibi en az iki Anka İHA’nın HvKK’na teslim edilmesinin beklendiği TİHA Projesi altında bir adet Anka MALE İHA’nın bu yılın ikinci yarısında Batman’da konuşlandırılması ve uçağın burada gerçek harekat şartlarında bir dizi test uçuşundan geçirilmesi planlanıyor. Bu uçuş testleri sırasında Anka MALE İHA Sistemi’nin gelişimi açısından çok önemli verilerin elde edilmesi bekleniyor. TAI yetkilileri Batman’dan gerçekleştirilecek uçuşlar sırasında Anka İHA’nın gerçek harekat şartlarında 2o saat kadar havada kalacağını ve uçak üzerindeki sensör ve sistemlerin performanslarının ilk kez gerçek muharebe şartlarında test edileceğine dikkat çektiler.
Diğer yandan, Ocak 2o12 SSİK kararı ile SSM’na TAI ile sözleşme görüşmelerine başlama yetkisi verilen Anka İHA Seri Üretim Fazı altında edindiğimiz bilgiye göre 1o uçak, 1o YKİ, 1o Yer Veri Terminali, 1o Otomatik Kalış/İniş Sistemi ve 1o adet AselFLIR-300T faydalı yükü tedarik edilecektir. Seri Üretim Fazı altında sözleşmenin 2o12 yılının ikinci yarısında [Temmuz veya Ağustos ayı içinde] imzalanması ve teslimatlara 2o13 yılı içinde başlanılması bekleniyor.
Halihazırda prototip Anka MALE İHA’nda kullanılan görev bilgisayarı yurtdışı yapımı olup üzerinde koşan yazılım ise TAI mühendislerince milli olarak geliştirilmiştir. Görev bilgisayarı ve YKİ için TAI mühendislerince yaklaşık 1 Milyon satır yazılım hazırlanmıştır. Ancak, Seri Üretim Fazı ile ihracat potansiyelini de göz önünde bulunduran TAI, Anka İHA için milli görev/uçuş kontrol bilgisayarı geliştirmek üzere kollarını sıvamıştır. Milli görev/uçuş kontrol bilgisayarının TAI tarafından geliştirilecek diğer İHA ve uçak [örneğin HÜRKUŞ] programlarında da değerlendirilmesi bekleniyor. Diğer yandan, tedarikinde zorluk yaşama riski göz önünde bulundurularak Anka İHA üzerinde yer alan servoların hem prototip, hem de Seri Üretim Fazı uçaklarında değiştirilmesi kararlaştırılmıştır. Bu çerçevede edindiğimiz bilgiye göre TAI, Anka İHA için özgün bir servo sisteminin tasarımını tamamlamış olup yurtiçi üretime yönelik olarak bu iş kolunda faaliyet gösteren bir altyüklenici firmayı seçerek tasarımı bu firmaya teslim etmeyi planlamaktadır.
 
Oh looks like twin of pgk is here, same ignorant arguments, or may be thats his fake account who knows ?

You're right Ir.Tab.

Dear troll, ask it to your Iranian Turk friend in the upper post, thats enough for me.
 
It seems that TAI is on the way to developing a new HALE Class UAV. The new UAV will have Take off weight of 5 t and with 1 t Payload Capability. It will have new design with much bigger body. Dört kasli said it will have the capaability to carry weapons under the wings. As well as satcom antenne for more distances.

[video] Habertürk / Airport: Güntay[/video]
 
Cut around 200 kg for Aselflir300T, SAR/GMTI, ISAR payload that leaves 800 Kg, depending on how they place the hardpoints it should be enough for 16 ATGMs probably all UMTAS and there will still be 200Kg left for additional equipment

That could be used for EW which is unlikely or could be used for some cirits which would require more hardpoints
 

Country Latest Posts

Back
Top Bottom