What's new

Turkish Train Projects

Tamam diyorum.....görelim diyorum. MPT'nin yapımı yılan hikayesine dönmedi mi ?... ANKA 2012'de operasyonel olarak göreve başlıyacaktı, noldu ? Milli Araba, 10 senedir yapılacak daha somut bir çalışma bile göremedik. O zaman da aynen böyle haberler vardı, yapıcaz, edicez die.... yine aynı haberler var.

Ortaya ürünü koysunlar, "aha bunu yaptık " desinler. Alınlarından öpeyim. Ama varsa yoksa, yapıcaz, edicez.......

MPT-76 süresi uzadı ama sonunda üretildi... ANKA envantere girmedi ama Batman'da görev yapıyor... Milli araba muhabbeti uzadı çünkü devlet başta bi özel sektör çıksın yapsın istedi ama çıkan olmadı o anlamda... Özellikle devlet Koç'tan böyle bi adım bekledi ama bu adımı atmadılar. Sonra plan program değişti... Bu iş üzerinde ilk ve belli bazı adımların devlet (Tübitak vs.) tarafından atılmasına karar verildi... Tübitak yanında bu işe üniversiteler hatta ASELSAN bile el attı özellikle batarya konusunda... Şimdi böyle olunca KOÇ'lar treni kaçırmamak için yanaşmaya başladı projeye (İnan Kıraç - Fikri Işık'ın HEXAGON ziyareti)... Bakalım şimdi 2020'ye kadar diyorlar... Ama yani hiçbir şey yapılmıyor diye bişe yok... Mesela T-129 da gecikti ama sonunda bu iş oldu... Şimdi bu ve buna benzer yetişmez, olmaz diye hiç başlanmasaydı ya da yarıda bırakılsaydı dediğin doğru olurdu... Ama somut çalışmalar var... Sen deWAFF'taki yunanlarla muhabbetleri biliyosun... Hepimiz eğlenip gülüyoduk orada bu yunanların "Just 3D lol..." muhabbetlerine... Bu bir süreç sonuçta... Bi süre sonra al sana 3D diye ürünü gösteriyoduk... Artık 3D muhabbetine giremiyolar :) ...

Şimdi eğer bu saydıklarım ve daha fazlası üzerine çalışma dursa projeler çöpe atılsa vs. işte o zaman ben çıldırırdım... Mesela T-LORAMİDS oldukça uzadı ama iptal edip mesela Patriot alsaydık yine çıldırırdım.. Cabatli'nın "Az sayıda hazır alıp Hisar-U'ya yüklenmek iyi olabilir" düşüncesini demiyorum tabi... Yani tüm ihtiyacın hazır alımla karşılanmasına çıldırırdım... Şimdi süreç uzuyo ama çalışmadıkları için değil bizim için en iyi sonucu almak için uzadığını biliyoruz... Ben sabırsızlıkla bekliyorum sözleşmenin imzalanmasını ama bu kişisel bi 'haber' sabırsızlığı... Savunma Sanayi haber bağımlılığımdan bahsetmiştim... :lol: Benim bu mantığım şu konuda da geçerli... Mesela orda burda bi konu oluyo elemanın biri diyo ki "Bu konunun açıklanmaması gerekiyo ama sana söyliyim" Ben de diyorum ki "Söyleme, gizli kalması gerekiyosa gizli kalsın benim bilip bilmemem önemli değil yeter ki çalışmalar devam etsin isterse sonuc bile bilmeyeyim "

Sonuçta geç olsun ama bizim olsun... Yani bunu geç yapsınlar anlamında söylemiyorum tabi... Şimdi dediğim gibi mesela T-129 iptal olsa da gidip Cobra alsaydık kafayı yerdim... Araba konusunda da düşüncelerim aynı tabi... 2020 diyorlar... Varsın geciksin 2023 olsun 2025 olsun ama çalışmaların yürüdüğünü görelim ve er ya da geç amaca ulaşalım... YHT konusunda da 3D'ler hazır... TÜBİTAK, İTÜ, ASELSAN şimdi Anadolu Üniversitesi ve diğer kurulşlar TÜLOMSAŞ vs. somut bir şekilde çalışıyor.. Ürün anlamında somut bişe yok tabi henüz ama somut olan çalışmalar var.... Yoğun olarak savunma sanayinde yaşadığımız gibi önce şöyle bi proje yapılacak deniyo sonra ne ve nasıl olcana karar veriliyo biz de bunları takip ediyoruz tabi bi yandan... Sonra bi 3D çıkıyo görüyoruz seviniyoruz... Çünkü çalışmaların sürdüğünü somut adımların atıldığını ve bir bir bu 3D'lerin gerçeğe dönüştüğü burda hep birlikte takip ediyoruz...

Bu arada konu açılmışken şunu da söyleyeyim... :-) :angel: Bu ülkede bu savunma sanayi süreçlerinde tadını çıkarma konusunda bu projeleri gerçekleştirenlerden sonra biz geliyoruz... :azn: Bunları takip etmek büyük bir zevk... Millet anca bilmem ne haber kanalında (ulusal basını kastediyorum) 1-2 dakika için görüyo bunlar "Aaa iyiymiş" diyo ama biz bu tadı sürekli olarak alıyoruz... Tabi bu konuda Cabatli başta olmak üzere tüm arkadaşlara teşekkürü borç bilirim... Ben de elimden geldiğince belli yerlerdeki gördüğüm haberleri burada paylaşmaya çalışıyorum... :angel:
 
Last edited:
.
Tamam diyorum.....görelim diyorum. MPT'nin yapımı yılan hikayesine dönmedi mi ?... ANKA 2012'de operasyonel olarak göreve başlıyacaktı, noldu ? Milli Araba, 10 senedir yapılacak daha somut bir çalışma bile göremedik. O zaman da aynen böyle haberler vardı, yapıcaz, edicez die.... yine aynı haberler var.

Ortaya ürünü koysunlar, "aha bunu yaptık " desinler. Alınlarından öpeyim. Ama varsa yoksa, yapıcaz, edicez.......
Sinan aslinda haklisin ama Hizli Tren her babayigidin harci degil, biraz zaman alacak, eminim ertelemede olacak ama napalim beklicez artik, Adapazarinda Eurotem fabrikasi birkac yildir üretimde zaten, milli arabdan ümidim yok ama Hizli Tren olacak bence, belki ilk trenlerde milli katilim düsük olabilir ama zaman gectikce nasil savunmada milli katimili artirdiysak bundada artirabiliriz, böyle bir ise sifirdan baslamak illaki büyük hazirlik ve zaman isteyecek.
 
. .
ASELSAN cooperates with DURMAZLAR for rail systems and various train types...

ASELSAN ve DURMAZLAR birlikte çalışacak

1.jpg
 
.
Meet ASELSAN's Rail System Solutions at Eurasia Rail, İstanbul & Middle East Rail, Dubai exhibitions

1.jpg
 
.
Domestic High Speed Train will enter service by 2019... Before this there will be a tender for 80 high speed train sets and just like defence tenders there will be some requirements like train sets will be at least 53% indigenous also domestic production, joint venture with a local company with minimum 20%...

Burada yerli ortakların da bulunacağını vurgulayan Elvan, şöyle konuştu: "İhaleye çıkacağız, bununla ilgili tüm hazırlıklar tamamlandı. Bu 80 yüksek hızlı tren setinde minimum yüzde 53 yerlilik şartı arıyoruz, arayacağız. Bununla da yetinmiyoruz yerlilik şartına ilave olarak Türkiye'de bu üretimin yapılmasını zorunlu kılıyoruz. Üçüncü temel şartımız ise mutlaka minimum yüzde 20 hisseye sahip olabilecek olan bir yerli ortakla bir işe girmeleri. Bunu niye istiyoruz? Çünkü işte bu yüksek hızlı tren setlerini imal ettikten sonra bu işin devamını sağlamak bakımından da mutlaka bir yerli ortağı zorunlu tutacağız... Endüstriyel ve mühendislik tasarımını gerçekleştirdikten sonra tamamıyla kendimize özgü, tamamıyla yerli, tüm tasarımları Türkmühendislerince dizayn edilmiş kendi yüksek milli hızlı trenimizi 2019 yılında raylara indirmeyi planlıyoruz.''

Yerli hızlı tren 2019'da raylara iniyor - Ekonomi Haberleri
 
.
As a result of ASELSAN's design & development efforts; more efficient and modular solutions emerged, with reduced weight and dimensions, for new traction converter and inverter applications for rail vehicles.

With the help of compactness and modularity, such equipment can be used for many different kinds of trains.

traction_systems_B.jpg
 
.
As a result of ASELSAN's design & development efforts; more efficient and modular solutions emerged, with reduced weight and dimensions, for new traction converter and inverter applications for rail vehicles.

With the help of compactness and modularity, such equipment can be used for many different kinds of trains.

View attachment 199728
Interesting that Aselsan is also producing stuff like gearboxes, i thought they were only producing electronic units.
 
.
. . . . . . .
Back
Top Bottom