What's new

Turkish Tea House

Status
Not open for further replies.
Daha ne kadar kendilerini bu tiyatro ile rezil edecekler diyordum gene şaşırtmayı başardılar : Olayları çıkarıp sahaya inen 1453 Kartal grubu üyelerinden tutuklanan 67 kişi daha sadece 12 saat geçmesine rağmen az önce "savcılık izniyle" serbest bırakıldı.(artık bu 67 kişinin Fas'ta çekilmiş fotolarını görürüz önümüzdeki günlerde :azn: )

Sahaya girenlerin hepsi serbest bırakıldı

Beşiktaş ile Galatasaray arasında oynanan derbi maçta çıkan olaylardan dolayı tamamlanmadan ertelenen derbide 12’si çocuk 67 kişi gözaltına alındı. Gözaltına alınan 67 kişi savcılık talimatıyla serbest bırakıldı.

Spor Toto Süper Lig’in 5. Haftasında Atatürk olimpiyat stadyumunda oynanan Beşiktaş-Galatasaray derbi maçında, siyah beyazlı taraftarların sahaya girmesiyle çıkan olaylardan dolayı gözaltına alınan 67 kişi Başakşehir Polis Merkezine götürülerek ifadeleri alındı.

Şüpheliler polis merkezindeki işlemlerinin ardından savcılık talimatıyla serbest bırakıldı. Bir taraftar polis merkezinin önünde gözaltına alınan arkadaşını bekleyen bir Beşiktaş taraftarı olayı şöyle anlattı: "Beşiktaş tribünlerinde 100-150 kişilik bir grup vardı. Zaten gerginlik yaratmaya çalışan bir gruptu. Onlar son dakikada ortamın gerilmesiyle birlikte sahaya girdiler. Onlar sahaya girince taraftarlar onlara tepki göstermeye başladı. Bununla birlikte olaylar peşi sıra gelmeye başladı zaten. Bu olayı gerçek Beşiktaş taraftarının yaptığını düşünmüyorum" dedi. Gözaltına alınan bir Beşiktaş taraftarı ise, "Herzamanki gibi hakemler isyan ettirdi bizi. Yapacak bişey yok. Sahaya atlamak zorunda kaldık. Atladık. " dedi.
Sahaya girenlerin hepsi serbest býrakýldý - Hürriyet Futbol
 
.
Alright fellas, stop arguing over that "age, grandfather" issue, as well as talking soccer if it turns out to be a political discuss.
 
.
Anlaşılan sonunda Eurovision'a çeki düzen vermeye karar verdiler.

Aralarında Türkiye’nin de bulduğu bir dizi ülkenin Eurovision Şarkı Yarışması’na hile karıştığı gerekçesiyle katılmama kararı alması, Avrupa Yayın Birliği EBU’yu reform yapmaya yönlendirdi.

EBU Direktörü Jon Ola Sann, “2014’ten itibaren her ülkenin mili jürisinde kimlerin yer alacağı ve finalde her jüri üyesinin hangi parçaya nasıl oy verdiğinin açıklanacağını” bildirdi. EBU oylamada şeffaflığı artırmak için seyirci oylarını da izlenebilir hale getirecek. Eurovision’un resmi internet sitesinde oylama yapılan ülkelerdeki halk oylarının dağılımı anlık olarak izlenebilecek ve olası itirazlar şikayet merkezine iletebilecek. Türkiye’nin hileli oylama gerekçesiyle katılmayacağını açıkladığı ve eski kurallara göre yapılacak son 2013 Eurovision Şarkı Yarışması’na Mayıs ayında Danimarka ev sahipliği yapacak.

Eurovision’a ‘ince ayar’ - Hürriyet PLANET
 
. .
Yerli motorda Ar-Ge devrimi

25.09.2013 Türkiye'nin ilk dizel motor üreticisi TÜMOSAN yeni model tasarımı için Ar-Ge yatırımlarını artırıyor. Halihazırda 50-115 HP aralığında 3 ve 4 silindirli motor üreten şirket, aynı teknolojiyle 6 silindirli dizel motor geliştirerek güç seviyesini 205 HP seviyesine çıkarmayı planlıyor. Yeni nesil dizel motorların ilk prototipini Ağustos 2014'te görücüye çıkarmaya hazırlanan şirketin amacı Konya'yı yerli motor üretim üssü haline getirmek. Şirketin yeni yatırımlarıyla birlikte dizel motor üretim kapasitesi 100 bin adede ulaşacak.

YERLİ OTOYA HAZIRLIK
TÜBİTAK'ın desteklediği yeni nesil dizel motor üretiminde dünya çapında hedefler belirlenmiş durumda. Bunlar arasında tarım makinelerinde 275 HP ve otomotiv endüstrisinde de 450 HP gücünde motor geliştirmek var. İlk yerli otomobil üretimini gerçekleştirmek üzere çalışmalarını yoğunlaştıran şirketin Konya'daki üretim tesisleri 1.6 milyon metrekarelik arazide 93 bin metrekare kapalı alana sahip. Türkiye'nin motor üretim üssü olma hedefiyle yola çıkan şirket, yeni nesil motorların üretimine başladıktan sonra traktör, iş ve hasat makineleri üretmeyi de takvimine aldı. Şirket yetkilileri yerli motor kullanımını artırmayı ve bu alanda ithalatın neden olduğu maliyeti ortadan kaldırmayı hedefliyor. Bu amacın da ötesine geçilerek motor ihraç etmek üzere çalışmalar da sürüyor. Şirket ayrıca milli tank güç grubu ihalesine katılan firmalardan biri olarak savunma sanayisiyle de ilgileniyor.

İTHALATI ÖNLÜYOR
Türkiye'de 2011'e kadar 95 HP üzerinde satılan tüm traktörlerin ithal edildiğini hatırlatan TÜMOSAN yetkilileri, 100-110 HP aralığında traktör üretimine başlanmasıyla bunun önüne geçildiğini ifade ediyor. Şirket ayrıca 115-135 HP güç aralığındaki traktör üretimine de bu yıl bitmeden başlamayı planlıyor. Yetkililer, "Rakiplere göre düşük maliyetli ürünlerin müşteriyle buluşmasını sağlayacağız. 6 silindirli dizel motor üretimine başlayarak traktör ithalatını kısmen de olsa engellemeyi düşünüyoruz. Bu şekilde birçok alanda girdi maliyetleri düşecek" dedi.
Yerli motorda Ar-Ge devrimi-Sabah - 25 Eylül 2013
 
.
TÜMOSAN'da hedef 100 bin motor
AR-GE çalışmalarını İTÜ Teknopark bünyesinde sürdüren TÜMOSAN, 6 silindirli yerli dizel motor üretimine başladı. Yeni nesil dizel motorların ilk prototipinin Ağustos 2014 ateşlenmesini planlayan TÜMOSAN, böylelikle dizel motorda dışa bağımlılığa son verecek. TÜMOSAN yerli otomobil üretimine yönelik çalışmalara da hız verdi.

AR-GE çalışmalarına hız veren TÜMOSAN, dizel motorda dışa bağımlılığa son verecek. TÜBİTAK desteği ve İTÜ danışmanlığında yürütülen projeler otomotiv sanayiinde bir devrim niteliğinde. TÜMOSAN'ın Konya'da kurduğu motor üretim üssünde yılda 75 bin motor üretiliyor. Yeni kurulan üretim hattıyla birlikte yıllık dizel motor üretim kapasitesi 100 bine çıkarılacak, yeni nesil dizel motorların ilk prototipinin Ağustos 2014'te ateşlenmesi planlanıyor. TÜMOSAN, ilk yerli oto çalışmalarına da hız verdi.

75 BİNDEN 100 BİNE

Yıllık 75 bin adet dizel motor üretim kapasitesi ile Türkiye'nin ilk dizel motor üreticisi TÜMOSAN, ürettiği yerli motorların performansının artırılması için çalışmalarına devam ederken geleceğin yeni nesil dizel motorlarının üretimine yönelik önemli girişimlerde bulunuyor. 1975 yılından bu yana yerel dizel motor üretimine odaklanan şirket, halihazırda 50-115 HP aralığında 3 ve 4 silindirli motor üretimi gerçekleştiriyor. Yürüttüğü Ar-Ge çalışmaları kapsamında halihazırda ürettiği 3 ve 4 silindirli motor üretim güç aralığını 50-135 HP aralığına çıkarırken aynı üretim teknolojisini kullanarak 6 silindirli dizel motorla güç seviyesini 205 HP seviyesine çıkarmayı planlıyor.

MOTOR ÜSSÜ KURDU

TÜBİTAK tarafından desteklenen yeni nesil dizel motor üretiminde belirlenen hedef ise tarım makinalarında 275 HP ve otomotiv endüstrisi alanında ise 450 HP. yeni nesil dizel motorların ilk prototipinin Ağustos 2014'te ateşlenmesi planlanıyor. Yeni nesil dizel motorlar, işin geliştirme projesine paralel olarak ayrı bir üretim hattının oluşturulması yatırım planlaması da devam ediyor. Yeni nesil dizel motor üretim hattı ile birlikte yıllık dizel motor üretim kapasitesi 100 bin adet olacak. İlk yerli otomobil üretimi doğrultusunda da çalışmalarına hız veren TÜMOSAN, Avrupa Birliği normlarına başarıyla uyum sağlayan sayılı üreticiler arasında yer alıyor. TÜMOSAN'ın Konya'da 1 milyon 600 bin metrekare üzerine kurulu, 93 bin metrekare kapalı alan içerisinde yer alan üretim tesisi Türkiye'nin motor üretim üssü konumuna oynuyor.

DİZEL İÇİN ÇOK YAKITLI YANMA MEKANİZMASI

TÜMOSAN, milli tank güç grubu ihalesine katılan firmalardan biri olarak savunma sanayiine yönelik çalışmalarını da sürdürüyor. Bunun yanısıra TÜMOSAN'ın öncelikli hedefleri arasında alternatif yakıtların kullanılması kapsamında dizel motorlar için çok yakıtlı yanma mekanizmalarının geliştirilmesi de yer alıyor. Şirket, gelecekte içten yanmalı motorların yerini alacak, değerlendirme sürecinde olan yeni teknolojiler konusunda da önemli projeleri başlatmak için gerekli hazırlıkları tamamlamış bulunuyor.

Otomotiv için tecrübe olacak

Yılda 45 bin adet transmisyon üretim kapasitesine sahip olan TÜMOSAN, 12X3 mekanik vites kutusunu kullanıcı beklentileri doğrultusunda öncesinde 12x12 ve halihazırda 16x16 vites seçeneği seviyesine çıkarmış bulunuyor. Günümüzdeki teknolojik gelişmeleri yakından takip eden şirket, güç aktarma organlarında hidrolik sistem uygulamalarına başlamış ve 2013 yılı sonu itibariyle full powershift uygulamalarına geçmiş olacak. Hasat makinelerinde kullanılmak üzere hidrolik hibrid güç grubu geliştirilecek. Yapılan çalışmalarla otomotiv alanında kullanılacak transmisyon tasarım ve üretim alt yapısı oluşturulmuş olacak.

Savunma sanayii hamlesi

Yeni nesil motorların üretimine başlanması sonrasında TÜMOSAN traktör üretimine ilave olarak inşaat ve hasat makineleri konularında da söz sahibi olmayı amaçlıyor. Yeni nesil motorların ülkemizde halihazırda üretilmekte olan askeri taktik ve zırhlı araçlar için de önemli bir yerli alternatif oluşturabileceği öngörülüyor. Yerli motor kullanımının artmasına öncülük ederek ithalatın neden olduğu maliyeti ortadan kaldırmanın yanısıra Avrupa'da da ciddi bir ihracatçı marka haline gelmek TÜMOSAN'ın hedefleri arasında yer alıyor.

Ekonomiye önemli katkı

Türkiye'de 2011 yılına kadar 95 HP üzerinde satılan tüm traktörlerin ithal edilmesi TÜMOSAN dahil bir kısım üreticilerin 100-110 HP aralığında traktör üretimine başlaması nedeniyle kısmen önlemiş bulunuyor. TÜMOSAN tarafından yerli olarak geliştirilen daha güçlü dizel motorlarla 115-135 HP güç aralığındaki traktörlerin 2013 yılı itibariyle üretilmeye başlanması, rakiplerine göre çok düşük maliyetli ürünlerin müşteri ile buluşması sağlanacak. 6 silindirli dizel motorların üretimine başlanması ile traktör ithalatı tamamen ikame edilecek ve hasat makineleri ile inşaat makinelerinin Türkiye'de imalatının önü açılacağından girdi maliyetlerinde önemli düşüşler görülecek.

TÜBİTAK ve İTÜ'yle ortak

Ulusaldan evrensele bir marka yaratmayı hedefleyen TÜMOSAN, Ar-Ge yatırımlarına büyük önem veriyor. Ar-Ge çalışmalarını 2004 yılından bu yana, TÜBİTAK'ın desteği ve İTÜ'nün danışmanlığında sürdüren TÜMOSAN'ın Ar-Ge Merkezi, İTÜ Teknokent'te otomotiv alanında faaliyet gösteren ilk uygulama olma özelliğini taşıyor. TÜMOSAN, araç tasarımı şemsiyesi altında sektörde kritik alt sistem olarak kabul edilen dizel motor, transmisyon, elektronik kontrol üniteleri çalışmalarına öncelik veriyor. Otomotiv ana alt sistemlerinin yerli olarak tasarım ve üretiminin gerçekleştirilmesi sonrasında dış kaynaklara bağlı olmaksızın yerli otomobil üretiminde rekabetçi ürünlerin piyasaya sunulabileceği değerlendiriliyor.
 
.
eğer tumosan bunu başarırsa türk sanayinde bir devrim olacak :devil:
 
.
eğer tumosan bunu başarırsa türk sanayinde bir devrim olacak :devil:

aynı teknolojiyle 6 silindirli dizel motor geliştirerek güç seviyesini 205 HP seviyesine çıkarmayı planlıyor.

tarım makinalarında 275 HP ve otomotiv endüstrisi alanında ise 450 HP.

Arkadaşım seni üzmek istemem ama Tümosan'ın hali hazırda ürettiği bütün motorlar traktör motoru.

TÜMOSAN - Motor - Traktör - 4DT-39T175C

Üreteceği motorlarda Traktör Biçerdöver vb. motorları. Bu tip motorlar savunma sanayisi veya otomativ sanayisine uygun motorlar değil ne yazık ki.
 
.
Arkadaşım seni üzmek istemem ama Tümosan'ın hali hazırda ürettiği bütün motorlar traktör motoru.

TÜMOSAN - Motor - Traktör - 4DT-39T175C

Üreteceği motorlarda Traktör Biçerdöver vb. motorları. Bu tip motorlar savunma sanayisi veya otomativ sanayisine uygun motorlar değil ne yazık ki.

bence bu konuda kesin hüküm verme kardeş ünlü alman mühendis ferdinant porsche da işe traktör tasarımı başlayarak yapmıştı sonra alman otomotiv devi oldu belli olmaz bakarsın bizim tumosan şapkadan tavşan çıkartır habere göre itü ve tubitak arge merkezine destek verecekmiş
 
. .
Sinan, bizde henüz böyle şeylerin olmamasının tek sebebi toplumun ciddi bi kısmının tepkisinden korkulması, Pakistan halkı bize göre daha din odaklı bu yüzden tepki gösterseler bile seslerini duyuramadıkları için istediklerini yapabiliyo adamlar.
 
.
Beyler SSİK kararları açıklandı mı?

@cabatli_53
 
Last edited by a moderator:
.
Beyler SSİK kararları açıklandı mı?

@cabatli_53

SSİK toplantısı az önce başladı biz de merakla bekliyoruz bakalım ne çıkacak ...
 
Last edited by a moderator:
.
SSİK toplantısı az önce başladı biz de merakla bekliyoruz bakalım ne çıkacak ...

şahsen LORADMIS benim çok ta umrumda değil. Tek gerçek tehdit şu an Suriye, orada da PAC-3ler var. (tabii ki nato'ya sonsuza kadar dayanamayız. ve elbette bir hava savunma sistemine acil ihtiyac var). Ama benim asıl takip ettiğim LHD projesi. başta LPD idi sonradan donanma LHD'ye çevirdi ihtiyaçlarını. En sonki SSİK'de yeniden düşünülmek üzere ertelenmişti. Umarım bu Lübnan'daki THY pilotları, Somali elçilik bombalaması, Suriye, Mısır...vs erdoganın kulağına küpe olur da sonunda başlattırır projeyi.
 
.
@Neptune Asıl önemli olan Ada-class korvetlerin seri üretimi farkında mısın bilmiyorum ama şu an Milgem projesi durmuş durumda Tayyip'in inatlaşması yüzüden oysa çoktan RMK Marine'nin seri üretime geçmiş olması gerekiyordu.Şimdi oturup yeni tender açtılar tekliflerin değerlendirilmesi kafadan 4-6 ay alıcak sonra kalkıp kazanan firma tershanelerini o kadar büyük bir gemiye inşa etmek için hazırlayacak kısacası Ada sınıfı kovetlerin seri üretime geçmesi 2014'ün sonlarını bulucak.
 
Last edited by a moderator:
.
Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom