What's new

Turkish Naval Programs

.
20 Kasım 2016 Pazar
Türk denizaltısına süper güç


Kasım 20, 2016 Murat Palavar - Yeni Şafak

Türk mühendisleri yakıtı karbondioksit olan yeni bir güç üretim sistemi geliştirdi. 2017'de ilk prototipi yapılacak sistem, denizaltılarda 5 gün olan deniz altında kalma süresini 90 güne çıkartacak. Sistem hem az yer kaplıyor hem de sessiz.

Türk denizaltılarının deniz altında kalma süresi 5 günden 90 gün gibi rekor bir süreye çıkarılıyor. Türk mühendislerinin üzerinde çalıştıkları sıkıştırılmış karbondioksit kullanan güç üretim sistemi, hayata geçtiğinde TSK envanterine kayıtlı denizaltılarda snorkelsiz su altında kalma süresi nükleer denizaltılar seviyesine çıkacak. Teknopark İstanbul'da faaliyet gösteren İdealab, karbondioksit gazını kullanarak oluşturduğu yenilikçi güç üretim sistemi ile geleneksel motor sistemlerine göre daha verimli ve yüksek yoğunluklu bir güç üretimi sağlıyor. Sisteminin denizaltılara uyarlanmasıyla denizaltıların suyun altında kalma süresi katlanarak artacak.

AMERİKA DA ÇALIŞIYOR

Türkiye son olarak Almanya'dan aldığı sistem yakıt hücresi ile çalıştığı halde snorkelsız olarak 15 gün sualtında kalabiliyor. Nükleer reaktör ile çalışan denizaltıları ise sadece ABD ve Rusya gibi ülkeler üretebiliyor. Nükleer yakıt kullanan bu denizaltılar 3 ay denizin altında kalabiliyor. İdealab tarafından üretilecek güç sistemi ise nükleer yakıta eşdeğer bir enerji sağlayarak 90 gün su altında kalmayı sağlayacak. 15 bin kilometre menzile sahip olacak bu sistem ile Türkiye stratejik bir güç kazanarak bu alanda sınıf atlayacak. Karbondioksit gazını kullanan güç sistemleri üzerinde Amerika, Almanya ve Güney Kore gibi ülkeler de yoğun olarak çalışıyor. Amerika Enerji Bakanlığı ve ünlü motor üretici firmalara 6 yıl sürecek pilot uygulamalar için fonlamalarını en yüksek seviyelerde sürdürüyor. Buna karşın Türkiye bu alanda daha önde yol alıyor.

25 kat daha az yer avantajı sağlıyor

Sistemin en önemli özelliği normal motor ve güç sistemlerine göre 25 kat daha az yer kaplaması. Sağlanan bu avantaj denizaltılar için çok kritik özelliğe sahip. Torpido büyüklüğü kadar bir alana kaplayacak sistem snorkelsiz dalma süresini 90 güne çıkartmasının yanında, 15 bin km menzil, yüksek nitelikli iş gücü istihdamı ve ihracat imkanlarını da sağlaması açısından kritik öneme sahip. Sistem Bin 200 metrelik derinliklerdeki basınca dayanabiliyor.


Derinliklere sessizlik katacak

Denizaltılarda en stratejik noktalardan biri ses yayınımı. Dizel motorun sesi 2 bin kilometreden duyuluyor. Karbondioksit yakıt ile çalışan güç düzeni ise sesi 20'da bire indiriyor. İdealab Operasyon Müdürü Hayri Özturan “Denizaltı suyun üzerine çıktığı zaman hemen hedef oluyor. Suyun altında kaldığı sürece stratejik bir silah. Denizaltının oluşturduğu ses yayınımı ise tespit edilebilirlik açısından hayati öneme sahip" diye konuştu.

Karbondioksit gazı sıkıştırılıyor

Türk mühendislerinin geliştirdiği güç sistemi, buharlı üretim yapan sistemlere benzerlik gösteriyor. Buhar yerine karbondioksit gazı kullanılan sistem, gaz 'süper kritik bölge' olarak adlandırılan alanda bir pompada sıkıştırılıyor. Sonra bir ısıtıcı vasıtası ile basınçlandırılmış gaz ısıtılıyor.

http://www.yenisafak.com/ekonomi/turk-denizaltisina-super-guc-2567042
 
. . .
Turkish engineers produced a powerpack for submarines that uses carbondioksit as fuel. First prototip will be made in 2017. With this new system 5 days of operation capability will become 90 days, similar to nuclear submarines. System occupies less space and more silent.


It is preticted that system will be having 15000km operational range. Currently USA, Germany and South Korea are working on similar systems for future.


Most important feature of the system is that it occupies 25 times less space. Means is has a volume similar to a torpido. System will increase time of diving without snorkel to 90 days, will have 15000km range and can handle 1200metres depth preassure.


Submarine’s most strategic trait is sound. Desiel engines can be heard from 2000km. But this system has the 1/20th of the sound desiel engines produces.


The system is similar to systems that uses water vapour. Instead of vapour it uses CO2 (carbondioksit) gas. In a region called “super critic region” a pump squeeses it and creates heat.
 
. . . . .
0c888a9f-a717-4ff3-a350-f40929fb6920.jpg
8e78840d-6afe-4e47-8d53-1f84808a6402.jpg
46a94463-e902-40cd-90db-c7596effd279.jpg
6015a962-c9b4-42f9-ac57-2d46366311a2.jpg
994750ba-bb89-4ce2-9e2d-c39b9a0c0eaf.jpg
c56ced33-56a2-40be-a42a-43d8db8874fe.jpg
 
.
Sounds abit like propoganda. I hope its true.
I'm skeptical too. https://en.wikipedia.org/wiki/Supercritical_fluid

Okay, let say this propulsion system is good and works perfectly fine.

In thermodynamics: Qin = Wout.

To be able to get 4MW mechanical energy you need to provide 4MW energy (neglecting losses) in forms of heat or electrical energy.

How they are gonna supply this energy ?
 
.
I'm skeptical too. https://en.wikipedia.org/wiki/Supercritical_fluid

Okay, let say this propulsion system is good and works perfectly fine.

In thermodynamics: Qin = Wout.

To be able to get 4MW mechanical energy you need to provide 4MW energy (neglecting losses) in forms of heat or electrical energy.

How they are gonna supply this energy ?
No propaganda no sceptisizm...

https://tyrannosurusrex.wordpress.com/2016/11/22/tsk-icin-stratejik-bir-guc-uretim-sistemi-yolda/
 
. . . .

Pakistan Affairs Latest Posts

Back
Top Bottom