What's new

Turkish Industry, Science and Technology

Hükümet “BURAK” için düğmeye bastı. Uydu fırlatmada dışa bağımlılığa son verecek Uzay Sonda Roketi projesi 2018’de başlayacak. Projenin fizibilite çalışmaları tamamlandı
Yerli ve milli uydu üreterek Türkiye'ye uzayda kulvar atlatan hükümet, şimdi de uydu fırlatılmasında dışa bağımlılığa son vermek için önemli bir çalışma başlattı. Türkiye'nin kendi uydularını fırlatması için harekete geçen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Uzay Sonda Roketi ve Fırlatma Sistemi Projesi'nin (BURAK) startını verdi. Projeyle uydu fırlatma sistem ve teknolojilerinin yerli olarak geliştirilmesi sağlanacak.

UZAYA BAĞIMSIZ ERİŞİM
Türkiye'nin 2023 hedeflerine uygun olarak gerçekleştirilmesi öngörülen projeyle uzay projeleri için ihtiyaç duyulan teknolojilerin geliştirilmesi ve uzay tarihçesi kazandırılması amaçlanıyor. Ayrıca, Türkiye'nin uzaya bağımsız olarak erişim yapabilen ülkeler arasında yer alması öncelikli hedef olarak belirtiliyor. Bunun yanı sıra projenin fırlatma teknolojilerine sahip olmanın stratejik önemi ve Türkiye'nin kalkınmasına da sağlayacağı katkıların göz önünde bulundurulmasıyla 2018 yılında başlatılması planlanıyor.


Translation:

The name of project "BURAK" aiming to develop a SLV to be kicked off officially in 2018.

uydu-firlatma-roketi-burak-10306416_24_o.jpg
 
. .
BURAk , really ?
Buraq is legendary creation in Islam that transported the prophet Muhammad in his night journey. It is believed that in that journey the prophet visited the seventh heaven and in order to do that you first must travel trough the whole universe. And thats the logic.
 
Last edited:
.
BURAk , really ?

Burak refers to the animal (vehicle?) which transported the Prophect to the skies at Miraç incident. It's also a super fast heavenic animal. The name is not bad as what it implies but Arabic names doesn't charm me...

Btw...

Aselsan awarded 2nd place for complex electronic cards design competition with its " High Success Multi Precessor CPU Card ". Congrats boys!

aselsanodul.jpg
 
. .
Buraq is legendary creation in Islam that transported the prophet Muhammad in his night juorney. It is believed that in that journey the prophet visited the seventh heaven and in order to do that you first must travel trough the whole universe. And thats the logic.

I know what's burak means , i just don't like the idea giving islamic names to turkish defence projects
 
. . . .
The world hardest steel (70 HRc) was developed by Faruk Durukan.

BALIKESİR’DE BOR MADENİYLE DÜNYANIN EN SERT ÇELİĞİ ÜRETİLDİ




Dünya rezervlerinin yüzde 72’si Türkiye’de bulunan bor madeni, son yıllarda ülkemizde ileri teknoloji ile işlenerek farklı alanlarda süper güçlü maddelere dönüştürülüyor.

NASA’nın on yıllardır uzay teknolojileri alanında kullandığı ve gelişmiş ülkelerde ileri teknolojiyle işlendikten sonra dünya piyasalarına sunduğu bor madeni artık Türkiye’de ileri düzeyde işlenerek dünya pazarına çıkartılıyor. Dünya rezervinin yüzde 72’si Türkiye’de yer alan ve yıllardır ileri düzeyde işlenemediği için gelişmiş ülkelere satılan bor madeni üzerinde yıllardır çalışmalar yapan Edremit ilçesindeki Ar-Ge firması, boru saflaştırarak yaptığı çalışmalarıyla Amerika’dan bilim ödülü almayı başardı. Bor madeninin, insanlığa fayda sağlayacak 11 farklı bileşeninden 9’unu ileri düzeyde işlemeyi başaran firma, istenilen mikron değerlere sahip ‘Bor Karbür’ isimli bor türevini elde etti. Türkiye’nin en gelişmiş, ileri teknolojili özel bor işleme tesisi durumundaki Ar-Ge firması, ‘Bor Karbür’ isimli bor türevi ham maddesiyle, Osmanlı döneminde dünyayı kendine hayran bırakan Osmanlı çeliğinin kalitesinde çelik üretimi gerçekleştirdi. Aylar süren Ar-Ge çalışmasını ileri teknolojiye sahip yetkili laboratuvarlarda test ettiren firma, ‘Bor Karbür’ ham maddesiyle Osmanlı çeliğiyle birlikte, yüksek düzeyde kaymazlık sağlayan araç lastiğini maddesini de üretti.

“Dünyanın en sert çeliğini üretmeyi başardık”

Amaçlarının, geleceğin teknolojisini içinde barındıran bor madeninin Türkiye dışına çıkmadan işlenebilmesini sağlamak olduğuna vurgu yapan Ar-Ge firması yetkilisi ve Türk bilim insanı Faruk Durukan, “Son Ar-Ge projemiz, dünyanın en kaliteli çeliğini elde etmek adına çalıştığımız bir projeydi. Zaten Osmanlı Devleti döneminde dünyanın en kaliteli çeliğini yine bizim milletimiz üretiyordu. Fakat zaman ile bu teknolojimizi kaybettik. Sonunda da yurt dışından çelik alır hale geldik. Dünyanın en kaliteli çeliğini bor ham maddesi ile üretmeyi başardık. Bor madenlerinin yüzde 72’lik rezervi ülkemizde. Boru ileri teknolojiyle işleyerek içinden Bor Karbür maddesini aldık. Bu maddeyi çeliğe yedirdik ve bu kaliteyi yakaladık. Dünyanın kabul ettiği düzeyde test ve analizlerimizi yaptırdık ve bunu resmi olarak onaylattık. 70 Rotver düzeyine kadar çeliğin sertleşmesini sağladık. Normal çelikten 3 kat daha güçlü bir çelik elde ettik. Bu çalışma ülkemiz için çok önemli bir çalışmadır. Bu proje sayesinde ülkemizde çelik ihracatında yeni bir kapı açılmış oluyor. Burada en dikkat edilmesi gereken konu da bu malzemenin bor ile elde edilmesidir. Osmanlı İmparatorluğu yıllardır dünyaya eşsiz sertlikteki çeliği ile nam salmıştır. Çelik, 2 bin civarında alanda kullanılıyor. Artık dünyaya çelik satacağız. İşlenmiş ürün halinde dünyaya en kaliteli çeliği satmayı kendimize hedef belirledik. bor madenini olduğu gibi değil, işledikten sonra bir ürüne dönüştürerek satmak, ülkemizi çok farklı noktalara taşıyacaktır. Bunu yaptığımızda Türkiye’nin önünde hiçbir ülke duramayacaktır. O zaman düşmanlarımız bile dost olarak yaklaşacaktır” dedi.

Araç lastiklerinde devrim niteliğinde buluş!

Bor ham maddesinden elde ettikleri Bor Karbür karışımıyla ileri düzeyde kaymazlık özelliğine sahip lastik üretimi de gerçekleştiren Ar-Ge firması, bu teknoloji ile otomotiv sanayinde yeni bir dönem başlayacağını belirtti. Faruk Durukan, “Bor Karbür ile üretmeyi başardığımız çok faydalı bir ürün daha oldu. Bu çalışma da otomotiv sektöründe yeni bir dönem açacaktır. Normal araç lastiklerine göre çok yüksek oranda kaymazlık özelliğine sahip lastik ürettik. Bu elimde tuttuğum kaymayan kauçuk maddedir. Bu çalışmamız da dünyada bir ilktir. İçerisinde, çelikten daha güçlü düzeye getirilmiş katrilyonlarca Bor Karbür karışımları vardır. Bu maddeyle üretilecek olan araç lastikleri yollarda, karda, buzda kaymayı yüksek düzeyde önler. Normal kauçuklara oranla yıpranması, aşınması kat kat daha azdır. Devrim niteliğindeki bu ürünü ve diğer ürünlerimizi, ülkemizdeki ileri düzeyde gelişmiş Ar-Ge tesislerimizde, Türk mühendisler ve Türk bilim heyetiyle üretiyoruz. Dünyanın rekabet edemeyeceği ürünleri üretmekteyiz. Bu çalışmalarla, bütün dünyaya Türkiye’nin teknolojide ne kadar ileri düzeye eriştiğini göstermekteyiz. Bundan dolayı gurur duyuyoruz. Elde ettiğimiz bu ürünler, piyasada temin ettiğimiz ürünlerden daha ucuza mal olduğu için daha ucuza satılacaktır” şeklinde konuştu.

http://www.tv100.com.tr/balikesir-de-bor-madeniyle-dunyanin-en-sert-celigi-uretildi/14173/
 
.
@Silahtar This guy is fake news source, I couldn't find single reliable data about this guys "research". And v there isn't single mention of this guy in any English source. So everybody could stop sharing this news about this conman.
 
.
Does the being hardest steel mean that being resistant and shatterproof steel?
 
.
Turkish tachograph poised for ripe EU-based market
ANKARA – Anadolu Agency
5a2955912269a20b5c15bfd0.jpg



Turkish defense giant Aselsan is expected to help Turkey keep more money within the country by producing a domestic version of a digital tachograph, a device which monitors a vehicle’s speed and distance.

In addition to its contributions to Turkey’s defense industry, the Ankara-based company is providing products for civilian use, Aselsan said in a statement on Dec. 7.

The firm stated that digital tachographs are only produced by a handful of countries, including Turkey.

Within the EU, the devices are mandated for vehicles such as trucks, vans, and other vehicles with a nine-passenger capacity or above.

The EU requires the devices for trucks and bus coming from Turkey.

When Turkey, EU countries, and other countries with vehicles entering the EU are considered, there is an annual market for digital tachographs of over 1 million.

So taking into consideration the number of vehicles with tachographs and the need for the device, Aselsan’s locally made digital tachograph could stem the outflow of almost €1 billion ($1.17 billion), said the company.

Turkey comes second in the world in international road transport thanks to its fleet of 60,000 vehicles operating in Europe.

Older tachographs can cause traffic accidents and loss of life and property as they can be manipulated. Newer tachographs as produced by Aselsan are expected to end this. Thanks to its tools, working hours and speed limit violations can be monitored clearly

The device saves the vehicle speed and drivers’ working hours and identities automatic or semi-automatically. The device is also resistant to manipulation.

The digital tachographs’ marketing, sales and support will be done by its distributor, Takosan, said Aselsan.

Founded in 1975 in the capital Ankara, Aselsan, which produces military radios and defense electronic systems for the Turkish Armed Forces, is seen as Turkey’s premier defense systems producer.

http://www.hurriyetdailynews.com/turkish-tachograph-poised-for-ripe-eu-based-market-123767
 
. .
Ideally Aselsan should have spinoffs orjv with companies other Turkish companies for their civilian products, there is just no other way that they can produce and market so many different things at once.
 
.

Country Latest Posts

Back
Top Bottom