What's new

T-129 Atak & Turkish Attack Helicopter Programs

Hunting day and night
11820510_1493061844344808_2063945239_n.jpg

qlgpQ5.jpg
what is that thing on the right
 
what is that thing on the right

'The Airspeed and Direction Sensor (AADS) is mounted on a boom under the rotor and the pressure head is mounted on gimbals to allow alignment with the local airflow. At high forward speeds it acts like conventional pitot-static probe but at low airspeeds the rotor downwash becomes the dominant factor and the unique characteristics of this swivelling probe provide a solution. The system was fitted to a variety of Helicopters such as the AH-64D, Cobra and EH101.'

Helicopter Air Data Probe :: Rochester Avionic Archives
 
Guys, it head of Meteksan says, Fire Control Radar , Mildar will be ready by second term of 2016. They are also developing Sonar for Milgem corvette. He says, there were never late in any project and which is important in army technology projects.

METEKSAN radara odaklandı ve sonuca doğru gidiyor, biraz bundan söz edebilir misiniz?


M.E. METEKSAN faaliyetlerini daha da dikeyleştiriyor. Öyle bir gereklilik de var. Reel ekonomik gerçekler ışığında.. Müsteşarlık da bunu gerekli görüyor.

Çok çok yetkin bir tasarım altyapısı, insan kaynağı var. Çok üst düzey yenilikçi tasarım yapabiliyor. Türkiye’deki en hızlı, en iyi yenilikçi, en iyi tasarımcı çıkaran şirket diyebilirim. METEKSAN’ı bu AR-GE işleri yapan şirket algısına götürdü. Bu algıdan çıkmak istiyoruz çünkü seri üretim de yapabiliyoruz. Bugüne kadar hiçbir işimizde eksik bir şey olmadığı gibi hiçbirinde gecikmedik. Bu savunma sanayii için çok önemli bir nokta. Bu iyi bir rekabet konumlaması. Savunma sanayiinde gecikme fazla.

Bu tasarımdan neler çıkıyor. Milimetre bant dediğimiz, daha yüksek frekanslarda radar. Devlet 2005-2006’dan bu yana yatırım yapıyor. İlk geliştirme yapıldıktan sonra üç alt projesi olan Helikopter için MİLDAR projesi var. Alt projelerden biri ATAK helikopterine atış kontrol radarı, inşallah 2016’nın ikinci yarısında takacağız. Çok üstün performanslı bir radar geliyor. Diğeri büyük boyutlu İHA’lar için otomatik iniş sistemi geliyor. Yine İHA’lar için sentetik açıklıklı radar (SAR) geliyor. Hareketi otomatik belirleyen bir radar.

RETİNAR’ı yaptık. Kullanıcının ilave istekleri nedeniyle geliştirmeyi devam ettiriyoruz. Üstün nitelikli bir radar, Türkiye’de de yakın zamanda kullanılacağını düşünüyorum.

Aklınıza gelebilecek ne kadar haberleşme sistemli füze varsa, haberleşme sistemlerini biz yapıyoruz. UMTAS-OMTAS, ATMACA, SOM füzeleri var. Geliştirmesi devam eden sistemler var. Türkiye, füzeler ile füzeleri atan sistemler arasındaki haberleşmeyi milli olarak çözdü ki çok önemlidir. KEMENT projesinde çok iyi bir yere geldik. ASELSAN için geliştirilen özel radyolar var. Dünya performansının üzerindeyiz, ASELSAN’ın müşterimiz olarak mutlu olduğunu düşünüyorum. Yine aynı tasarım grubu sualtı akustikte çalışıyor. MİLGEM’in sonarını yapıyoruz. Aslında farklı görünse de teknoloji birbirine çok yakın. MİLGEM bizim için önemli ve iyi gidiyoruz.

Bir çiçeğin yaprağı gibi, nereden tutarsanız o tarafa gidiliyor. Geçmiş dönemde simülasyonda da vardık ama çıkmaya karar verdik, çünkü başkaları da vardı. Matriste (tasarım grubu için) çalıştığımız için çok yüksek verimliliğe ulaştık. Bunun BİLKENT Holding’i de mutlu ettiğini düşünüyoruz.
 
Guys, it head of Meteksan says, Fire Control Radar , Mildar will be ready by second term of 2016. They are also developing Sonar for Milgem corvette. He says, there were never late in any project and which is important in army technology projects.

METEKSAN radara odaklandı ve sonuca doğru gidiyor, biraz bundan söz edebilir misiniz?


M.E. METEKSAN faaliyetlerini daha da dikeyleştiriyor. Öyle bir gereklilik de var. Reel ekonomik gerçekler ışığında.. Müsteşarlık da bunu gerekli görüyor.

Çok çok yetkin bir tasarım altyapısı, insan kaynağı var. Çok üst düzey yenilikçi tasarım yapabiliyor. Türkiye’deki en hızlı, en iyi yenilikçi, en iyi tasarımcı çıkaran şirket diyebilirim. METEKSAN’ı bu AR-GE işleri yapan şirket algısına götürdü. Bu algıdan çıkmak istiyoruz çünkü seri üretim de yapabiliyoruz. Bugüne kadar hiçbir işimizde eksik bir şey olmadığı gibi hiçbirinde gecikmedik. Bu savunma sanayii için çok önemli bir nokta. Bu iyi bir rekabet konumlaması. Savunma sanayiinde gecikme fazla.

Bu tasarımdan neler çıkıyor. Milimetre bant dediğimiz, daha yüksek frekanslarda radar. Devlet 2005-2006’dan bu yana yatırım yapıyor. İlk geliştirme yapıldıktan sonra üç alt projesi olan Helikopter için MİLDAR projesi var. Alt projelerden biri ATAK helikopterine atış kontrol radarı, inşallah 2016’nın ikinci yarısında takacağız. Çok üstün performanslı bir radar geliyor. Diğeri büyük boyutlu İHA’lar için otomatik iniş sistemi geliyor. Yine İHA’lar için sentetik açıklıklı radar (SAR) geliyor. Hareketi otomatik belirleyen bir radar.

RETİNAR’ı yaptık. Kullanıcının ilave istekleri nedeniyle geliştirmeyi devam ettiriyoruz. Üstün nitelikli bir radar, Türkiye’de de yakın zamanda kullanılacağını düşünüyorum.

Aklınıza gelebilecek ne kadar haberleşme sistemli füze varsa, haberleşme sistemlerini biz yapıyoruz. UMTAS-OMTAS, ATMACA, SOM füzeleri var. Geliştirmesi devam eden sistemler var. Türkiye, füzeler ile füzeleri atan sistemler arasındaki haberleşmeyi milli olarak çözdü ki çok önemlidir. KEMENT projesinde çok iyi bir yere geldik. ASELSAN için geliştirilen özel radyolar var. Dünya performansının üzerindeyiz, ASELSAN’ın müşterimiz olarak mutlu olduğunu düşünüyorum. Yine aynı tasarım grubu sualtı akustikte çalışıyor. MİLGEM’in sonarını yapıyoruz. Aslında farklı görünse de teknoloji birbirine çok yakın. MİLGEM bizim için önemli ve iyi gidiyoruz.

Bir çiçeğin yaprağı gibi, nereden tutarsanız o tarafa gidiliyor. Geçmiş dönemde simülasyonda da vardık ama çıkmaya karar verdik, çünkü başkaları da vardı. Matriste (tasarım grubu için) çalıştığımız için çok yüksek verimliliğe ulaştık. Bunun BİLKENT Holding’i de mutlu ettiğini düşünüyoruz.

Good news about Mildar. Doesn't Milgem #2 already use a Meteksan sonar? They make their own transducers and everything. Meteksan Savunma - Tedarikçi Olun
 
false reports , was denied by TAI 2 years ago
however T-129 was tested in Nakhchivan not long ago
T-129 wasnt really tested in Azerbaijan. I talked with high ranked Helicopter pilots in latest training, they said Azerbaijan might purchase it after 2020, and only one of the best pilot seat in it in TUrkey in march, but nothing more than that..
 
T-129 wasnt really tested in Azerbaijan. I talked with high ranked Helicopter pilots in latest training, they said Azerbaijan might purchase it after 2020, and only one of the best pilot seat in it in TUrkey in march, but nothing more than that..

well it was official and a group was assigned to study the results
 
Back
Top Bottom