What's new

successfully test Mumbai Monorail system

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Apne flag ne pic pe char chand lga diye.. :smitten:
 
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some more mono rail Indian projects.
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East Delhi monorail corridor status - NCRHomes.com - Latest News on NCR-Delhi Realty & Infra Projects
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दिल्ली के दूसरे हिस्सों में भी चल सकती है मोनो रेल
Updated on: Wed, 25 Jan 2012
07:53 PM (IST)
नई दिल्ली, राज्य ब्यूरो : मेट्रो के
बाद दिल्ली में मोनो रेल भी रफ्तार
पकड़ सकती है। दिल्ली सरकार
द्वारा इस
उड़नपरी को पूर्वी दिल्ली में
हरी झंडी दिखाए जाने के बाद शहर
के अन्य हिस्सों में भी इसके पहुंचने
की संभावनाएं प्रबल हो गई हैं।
दिल्ली की मुख्यमंत्री शीला दीक्षित
की अगुआई में सरकार की एक उच्चस्तरीय बैठक में पूर्वी दिल्ली के
शास्त्री पार्क से त्रिलोकपुरी के
बीच करीब 11 किलोमीटर लंबी मोनो रेल लाइन बिछाने की मंजूरी दे दी गई। दिल्ली सरकार
के आधिकारिक सूत्रों का कहना है
कि बाकी प्रस्तावित
लाइनों को भी सरकार ने खारिज नहीं किया है। उन्होंने कहा कि हकीकत यह है, कि पूर्वी दिल्ली से शुरुआत की गई है
और आने वाले दिनों में अन्य लाइनों पर भी विचार कया जाएगा।
विदित हो कि दिल्ली सरकार ने अपने विजन-2021 में शहर में मोनो रेल
की 47.8 किलोमीटर लंबी तीन लाइनें बिछाने का प्रस्ताव किया था। इनमें से पहली लाइन रोहिणी सेक्टर-21 से लाल किले के बीच (28.5 किमी), दूसरी लाइन
कल्याणपुरी से पुल मिठाई (15.5
किमी) तथा तीसरी लाइन गुलाबी बाग से
दिल्ली विश्वविद्यालय तक (3.8 किमी) बिछाई जानी थी।
दिल्ली सरकार ने इनमें से दूसरी लाइन को छोटा करते हुए इसे
शास्त्री पार्क से त्रिलोकपुरी के
बीच बिछाने पर सहमति जताई है।
इस संबंध में सरकार के
अधिकारियों का कहना है कि भविष्य में दिल्ली की सार्वजनिक परिवहन प्रणाली मेट्रो ही होगी। ऐसे में चाहे मोनो रेल हो अथवा बसें हों, इन्हें मेट्रो की सहायक सेवा के तौर पर काम करना है। इसीलिए मोनो रेल
की लाइनों को मेट्रो लाइनों से जोड़ा जा रहा है। उन्होंने कहा कि पूर्वी दिल्ली की प्रस्तावित लाइन एक ओर शास्त्री पार्क में दिलशाद गार्डन-रिठाला लाइन से जुड़ेगी तो दूसरी ओर त्रिलोकपुरी में
मुकुंदपुर-यमुना विहार लाइन से।
रोहिणी से दिल्ली गेट आने वाली प्रस्तावित लाइन वजीरपुर, शक्ति नगर, आनंद पर्वत और अजमेरी गेट होती हुई जाएगी। अब
देखना यह होगा कि मेट्रो की विभिन्न लाइनों से इसका टकराव न हो पाए।
इसी प्रकार गुलाबी बाग से दिल्ली विश्वविद्यालय को जाने वाली लाइन शक्ति नगर-कमला नगर होती हुई बिछाई जानी है। इस लाइन के मामले में भी मेट्रो लाइन की बात ध्यान में रखनी होगी।
आधिकारिक सूत्रों ने
बताया कि सरकार इन लाइनों पर विचार करेगी। नए सिरे से इनकी फिजिबिलिटी रिपोर्ट तैयार
कराई जाएगी। इसके अलावा अन्य
नई लाइनों पर भी विचार किया जा सकता है।
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http://www.jagran.com/delhi/
new-delhi-city-8815810.html

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For english please go to this link.
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Good option and Delhi will get it soon.
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Monorail in Delhi by 2017 : North News - India Today
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...The national capital is to get an elevated Monorail by 2017 with the Delhi government giving the project an in-principle nod on Tuesday. Monorail has also been recommended as a mass transit in Master Plan of Delhi 2021...
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...........For full article visit above link
 
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Good progress, but Mumbai needs a hell lot more than this. Try travelling in their suburban someday without getting yourself killed.
 
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Chennai metro train Corridor 1 will be completed by Nov 2013

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In India metro rail projects are in progress in almost al the major metro's and commenced to be completed by 2015 ..India is investing heavier in infra structure for the past few years..But some members in these forums cry tat India is lacking in development indicators..Keep crying..We will keep growing..These projects are just Trailer...Main Picture is Yet to Come ..Stay tuned...
 
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Hope Mumbai Monorail will start This year. :yahoo: Can anyone tell me what is status of Mumbai Metro.
 
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Move aside boys. Nobody beats Kerala in infrastructure daydreaming. While you Mumbaikairs and Delhites are gloating on your metro & monorail , we Keralites are aiming for bullet train that too from Japan.


The government has decided to go ahead with preparation of detailed project report for the High Speed Rail Corridor connecting Thiruvananthapuram to Kasaragod trains speeding more than 200 kilometres an hour.

Though there were apprehensions about the feasibility of the project, the Delhi Metro Rail Corporation, which conducted the feasibility study, has given a positive report.

The all party meeting, convened by Chief Minister Oommen Chandy here on Monday, agreed with the government, in principle, on going ahead with the project and preparation of the detailed project report. The meeting was told that a loan could be raised from Japan International Cooperation Agency for the project. The loan would carry an interest of 1.5 per cent (payable in Yen).

The Opposition sought details of the feasibility report and the Chief Minister agreed to make an executive summary available within ten days. Opposition Leader V. S. Achuthanandan, who was among leaders of various political parties who attended the meeting, queried the government about the interest rate on the loan.

The project is to take off by April next year and fully commissioned by March 2020. Each train running along the route will have eight coaches (six motorised coaches and two trailers attached to the motorised coaches at both ends). They could carry 817 passengers per trip. The total cost of the project will be about 1,18,000 crore on completion, Chairman and Managing Director of Kerala High Speed Rail Corporation Ltd T. Balakrishnan said.

The Hindu : States / Kerala : High Speed Rail Corridor set to become reality
 
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actually there was news that delhi metro was proposing Maglev for the next phases
 
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actually there was news that delhi metro was proposing Maglev for the next phases

Any news link for that.

I heard that there was a plan for Maglev between Delhi and Mumbai but scrapped because Maglev Technology is too much expensive when compared to Bullet trains.
 
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Any news link for that.

I heard that there was a plan for Maglev between Delhi and Mumbai but scrapped because Maglev Technology is too much expensive when compared to Bullet trains.

Is bullet train project on track or shelved.
 
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