Ibn Batouta
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Lt. Col. Abdelmjid El Mouhaddib, of the Royal Moroccan Army, conducts a Joint Visual Inspection of High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicles (HMMWV) at Ft. Hood Dec. 3-5. (Photo by Richard Bumgardner)
Members of the Moroccan Air Force visit the 169th Fighter Wing at McEntire Joint National Guard Base, South Carolina Air National Guard, Dec. 2, 2013. The Moroccan Air Force have recently purchased F-16 fighter aircraft and are partnering with the U.S. Air Force to learn how to setup F-16 operations in their country. (U.S. Air National Guard photo by Senior Master Sgt. Edward Snyder/Released)
@aliaselin : Please my friend , can you give me more informations about the article from AVIC that mentioned the visit of a moroccan delegation to their facilities ? they talked about CH-4 uav isn't it ?
Because I don't understand the chinese , just a small traduction please
Armement :
- OTO Melara 76 mm
- 4 MM-38 Exocet
- 1 Bofors 40mm
- 2 Oerlikon 20mm
Caractéristiques techniques
Déplacement : 425 tonnes ( 307 lège )
Dimensions : 58.00 × 7.60 × 2.70 ( tirant d'eau )
Motorisation :
- 2 MTU Bazân diesels
- 2 Shafts
Vitesse : 30 noeuds
Puissance : 5.51 MW
Autonomie: 3000 nm à 15 noeuds
Equipements électroniques
Détection surveillance :
- 2 Furuno
Systéme de Commande :
- WM-25
- CSEE Panda optical director
Class Lazaga ( 4 unités au sein de la MRM )
In 1981 we received them . I do not think they are outdated, it is certainly not the latest generation boats, but they are not to throw away anyway. They can still take a few years .
Babur you are to severe Lol
Specifically say, XAC of AVIC build transport plane for military and civil use, and they have the only institute who have the design ability for transport plane in China. And the Moroccan delegation visits XAC about one month ago.@aliaselin : Ah okey , thank you
AVIC build mostly transport planes isn't it ? and those planes are also for civil use ?
Equipements électroniques
Détection surveillance :
" Radar DA-05
" ZW-06
" Sonar DE-1160B
Contre mesures :
" 2 CSEE Dagaie with IR Flares & Chaff
" ELT-715
Système de commandement :
" SEWACO-MR
" SATCOM
" WM-25/41 Fire contrôl system
Equipage: 110
Adquisición de un submarino clase Amur 1650.
—La Marina marroquí ha iniciado los contactos con astilleros rusos para la construcción de un submarino de ataque de propulsión convencional SSK. La Marina rusa sería la encargada de formar a la dotación, ya que Marruecos carece de experiencia en este campo. El diseño elegido sería el del submarino convencional Amur, de 1650 t en superficie y que es un desarrollo para la exportación de la clase Lada, que ya se encuentra operativa en la Marina rusa. Para conocer este moderno SSK, del que todavía no se ha exportado ninguna unidad, se desplazó a Moscú una delegación de la Marina marroquí, que visitó las oficinas del diseñador de submarinos Rubin, para posteriormente conocer los astilleros del Almirantazgo en San Petersburgo, donde se están construyendo dos unidades más de la clase Lada, de la que la Marina rusa piensa adquirir ocho unidades. El costo de la construcción de este submarino es de 150 millones, cantidad considerablemente inferior a un SSK construido en astilleros europeos. El Amur puede contar con el sistema de propulsión independiente del aire o AIP, de células de combustible
Acquisition de 1650 Amur classe sous-marin .
- La Marine marocaine a entamé des contacts avec les Russes pour la construction d'un sous-marin conventionnel attaque Yards propulsion de SSK . La marine russe serait responsable de la formation de l'équipage , que le Maroc n'a pas d'expérience dans ce domaine . Le modèle choisi serait l'Amour de sous-marins conventionnels , 1650 t en surface et est un développement à l'exportation de la classe Lada , qui est déjà opérationnel dans la marine russe . Pour ce SSK moderne , qui n'est pas encore exporté n'importe quelle unité , s'est rendu à Moscou une délégation de la marine marocaine , qui a visité les bureaux du concepteur du sous-marin Rubin , les chantiers navals de l'Amirauté plus tard connus à Saint-Pétersbourg , où ils construisent deux unités sur la classe Lada , la marine russe envisage d'acquérir huit unités . Le coût de construction de ce sous-marin est de 150 millions d'euros, un montant nettement inférieur à SSK construit dans les chantiers navals européens . L' Amour peut s'attendre le système ou pile à combustible Air Independent Propulsion AIP .