Suika
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Japan MoD looking into making the successor of the US-2 boatplane.
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On February 2nd it became known that the Ministry of Defense has begun genuine investigation into the successor of the highly advanced "US-2" air-sea rescue boat-plane. Development of the successor will be to maintain the high advance features of the US-2 while reducing costs of the air-frame. While reducing the financial burden on the government, it is also aimed to promote export to India and South East Asia countries as well as strengthen cooperation in the area of stability and security.
According to those related to the government, the Acquisition, Technology & Logistics Agency and Maritime Staff Office will work with ShinMaywa Industries (Hyogo prefecture), the manufacturer of the US-2, and begin basic concept investigations. It is thought the that the name will be "US-3".
A major theme of the investigation will be to reduce the cost of the US-2, which stands at about 14 billion yen for one aircraft, while maintaining current capabilities. It is thought that plan to reduce cost will be to change out parts piece by piece for less expensive parts and improve the ways of manufacturing.
In the face of Chinese unilateral maritime advances into the South China Sea and Indian Ocean, countries positioned along Japan's sea lanes (sea lanes of communication) such as India and ASEAN countries have shown high interest in introducing the US-2.
In accordance to the three principles of transfer of defense equipment, Japan will be able to export equipment related to rescue, transport, and guard to countries that cooperate with Japan in stability and security, and it has become possible to export the US-2 equipped with "Identification friend or foe".
防衛省が、世界最高水準の性能を有する海上自衛隊の救難飛行艇「US2」の後継機の検討に本格着手したことが2日、分かった。後継機はUS2の性能を維持しながら機体の価格を引き下げる方針で開発を行う。政府の財政負担を減らすと同時に、インドや東南アジア諸国への輸出促進や安全保障面での協力強化にもつなげる狙いがある。
防衛省関係者などによると、防衛装備庁や海上幕僚監部は、US2を製造している新明和工業(兵庫県)との間で後継機の基本構想に関する検討を開始。名称は「US3」などが想定されている。
検討に際しては現性能を維持しつつ、1機あたり約140億円ともいわれるUS2の価格をどこまで引き下げられるかが最大の課題だ。個々の部品をより安価なものに差し替えたり、製造方法に工夫に加えるなどして、コストダウンを図ることが考えられるという。
US2をめぐっては、南シナ海やインド洋などで中国の一方的な海洋進出に直面し、日本のシーレーン(海上交通路)上にも位置するインドや東南アジア諸国が、導入に向けて高い関心を示している。
防衛装備移転三原則によって、日本と安全保障面での協力関係がある国に救難や輸送、警戒などに関する装備品を輸出できるようになり、US2も「敵味方識別装置」を装備したままで輸出が可能となったことも追い風となった。
政府は、US2などの防衛装備品の輸出を成長戦略の柱であるインフラ輸出と位置付け、関連施設の建設や機体整備、要員の訓練などと一体的に売り込むパッケージ型の輸出も想定している。ただ、US2は機体の価格が最大のネックとなっていまだに交渉成立には至っていないことから、後継機の開発と並行で進める方針だ。
---end---
http://www.sankei.com/politics/news/170203/plt1702030004-n1.html
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On February 2nd it became known that the Ministry of Defense has begun genuine investigation into the successor of the highly advanced "US-2" air-sea rescue boat-plane. Development of the successor will be to maintain the high advance features of the US-2 while reducing costs of the air-frame. While reducing the financial burden on the government, it is also aimed to promote export to India and South East Asia countries as well as strengthen cooperation in the area of stability and security.
According to those related to the government, the Acquisition, Technology & Logistics Agency and Maritime Staff Office will work with ShinMaywa Industries (Hyogo prefecture), the manufacturer of the US-2, and begin basic concept investigations. It is thought the that the name will be "US-3".
A major theme of the investigation will be to reduce the cost of the US-2, which stands at about 14 billion yen for one aircraft, while maintaining current capabilities. It is thought that plan to reduce cost will be to change out parts piece by piece for less expensive parts and improve the ways of manufacturing.
In the face of Chinese unilateral maritime advances into the South China Sea and Indian Ocean, countries positioned along Japan's sea lanes (sea lanes of communication) such as India and ASEAN countries have shown high interest in introducing the US-2.
In accordance to the three principles of transfer of defense equipment, Japan will be able to export equipment related to rescue, transport, and guard to countries that cooperate with Japan in stability and security, and it has become possible to export the US-2 equipped with "Identification friend or foe".
防衛省が、世界最高水準の性能を有する海上自衛隊の救難飛行艇「US2」の後継機の検討に本格着手したことが2日、分かった。後継機はUS2の性能を維持しながら機体の価格を引き下げる方針で開発を行う。政府の財政負担を減らすと同時に、インドや東南アジア諸国への輸出促進や安全保障面での協力強化にもつなげる狙いがある。
防衛省関係者などによると、防衛装備庁や海上幕僚監部は、US2を製造している新明和工業(兵庫県)との間で後継機の基本構想に関する検討を開始。名称は「US3」などが想定されている。
検討に際しては現性能を維持しつつ、1機あたり約140億円ともいわれるUS2の価格をどこまで引き下げられるかが最大の課題だ。個々の部品をより安価なものに差し替えたり、製造方法に工夫に加えるなどして、コストダウンを図ることが考えられるという。
US2をめぐっては、南シナ海やインド洋などで中国の一方的な海洋進出に直面し、日本のシーレーン(海上交通路)上にも位置するインドや東南アジア諸国が、導入に向けて高い関心を示している。
防衛装備移転三原則によって、日本と安全保障面での協力関係がある国に救難や輸送、警戒などに関する装備品を輸出できるようになり、US2も「敵味方識別装置」を装備したままで輸出が可能となったことも追い風となった。
政府は、US2などの防衛装備品の輸出を成長戦略の柱であるインフラ輸出と位置付け、関連施設の建設や機体整備、要員の訓練などと一体的に売り込むパッケージ型の輸出も想定している。ただ、US2は機体の価格が最大のネックとなっていまだに交渉成立には至っていないことから、後継機の開発と並行で進める方針だ。
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http://www.sankei.com/politics/news/170203/plt1702030004-n1.html