اما بودجه ستاد کل نیروهای مسلح با کاهشی ۱۰۰ میلیاردی مواجه بوده و از ۵۶ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۵۶ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است.
همچنین بررسی جدول ۷-۱ لایحه بودجه کل کشور مربوط به اعتبارات هزینهای دستگاههای مجری نیز حاکی از کاهش بودجه بسیاری از طرحهای دفاعی است.
بهعنوان مثال ردیف مربوط به تقویت بنیه دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب سال ۹۸، در سال ۹۹ به هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.
ردیف مربوط به تقویت بنیه دفاعی در بودجه ستاد کل نیروهای مسلح نیز از میزان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب سال ۹۸، در لایحه دولت برای بودجه سال ۹۹ به هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.
از سویی بودجه سازمان بسیج مستضعفین نیز که طیف مختلفی از فعالیتها و خدمات فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و محرومیتزدایی را در سطح کشور ارائه میدهد نیز از میزان هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان مصوب سال ۹۸ با ۴۷ درصد کاهش به ۹۲۳ میلیارد تومان برای سال ۹۹ رسیده است.
گفتنی است در لایحه بودجه کل کشور برای سال ۱۳۹۸ نیز فصل امور دفاعی با کاهش ۲۷ درصدی مواجه بود.
بنیه و توانمندی دفاعی-امنیتی کشور در طول ۴۰ سال گذشته همواره تکیهگاه مسئولان در عرصههای مختلف داخلی و بینالمللی بوده است به طوری که امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه پر مخاطره و پر چالش غرب آسیا، از امنیت پایدار و ثبات مثال زدنی برخوردار است.
در حالیکه کشورهای منطقه با صرف هزینههای هنگفت و نجومی میلیارد دلاری در پی واردات امنیت به کشورهای خود هستند، امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران با حداقل هزینههای ممکن به دست آمده و علاوه بر رقم زدن امنیت داخلی، عمق استراتژیک و توان بازدارندگی آن توانسته برای ملتهای منطقه نیز امنیت را به ارمغان بیاورد.
به همین دلیل است که انتظار میرود مجلس و دولت در حالی که کارکنان نیروهای مسلح به طور معمول از میزان پایینتر حقوق مزایا نسبت به دیگر کارکنان دولت برخوردار هستند، توجه جدیتری به بودجه نیروهای مسلح داشته باشند.
WHY YOU reformist IS SO SO LIER LIKE HELL