What's new

Indigenous Automobile Development Efforts

Back to the Topic.

Bakan Isik Claims we must start somewhere. He has right, but this is not mass production car market. We must start to develop first international Quality trucks and busses. Look what Turkish companies produce. No model of them can oppose Mercedes or MAN busses/Trucks.

Look this Bus. Mercedes. Pure Quality and reliability! Look that futuristic looking Mercedes Truck! they design Innovation. We copy 2002 model cadillac. Pure idiocy..

1161596_2398786_799_532_15C762_01.jpg


 
. . .
Bmc-profesyonel-4.jpg


VS

man-tgx-_xl-fahrerhaus.jpg


VS

2006-bmc-professional-3_600x0w.jpg



VS

Scania-R580-Topline.jpg


I would say still comperable, that Mercedes would be the Number one knows here everyone but still there are others and Turkish Products are not bad as you claim.
 
.
Yes they are bad. Turkish companies produce with decade old tech. Claiming otherwise helping nobody.

Dogruya Dogru. Just look at the handles of the BMC trucks. it is the same plastic Piece they use on all their platforms. RIDICULOUS!

Changing the shape of plastic is the easiest Thing, but than they would Need to design a new modern electrick lock for the door. But Karamehmet sucked all the Money out of the Company like a fuckin Vampire!
 
.
AKP´s decision of investing into electric car bussiness providing first possibilities:

Japanese GS Yuasa teams up with Turkish battery manufacturer
07.10.2015

Dünya - A world leader in battery solutions, GS Yuasa Corp of Japan, has entered into a partnership agreement with the Turkish battery manufacturer, Inci Aku. Following a Memorandum of Understanding that was signed last April, talks between the two companies have reached a successful conclusion with the signing of the partnership agreement announced on the Inci Aku website.

According to the deal, to bolster its presence in the region, GS Yuasa will invest in Turkey while Inci Aku will benefit from the Japanese company’s strong global presence and product diversity to increase its market share.

According to the statement on Inci Aku website, the equal-share Turkish-Japanese joint venture will operate under the Inci GS Yuasa brand, aiming for domestic and regional leadership in battery products.

“With its strategic location and strong industrial capacity, Turkey is a key player in a region where GS Yuasa intends to expand its footprint. The partnership deal with Inci Aku is very important in this respect”, GS Yuasa President Osamu Murao said about the deal. He added that Inci Aku’s production facilities in Manisa would become a manufacturing base for GS and Yuasa branded-products as well.

The financial details of the deal have not been disclosed.
 
.
Saab 9-3 property rights were purchased for 40 million Euros.

Yerli otomobil prototipi 40 milyon euro'ya mal oldu - Ahaber

SOURCE: www.ahaber.com.tr

Yerli otomobil prototipi 40 milyon euro'ya mal oldu
Bilim Teknoloji ve Sanayi Bakanı Fikri Işık, TÜBİTAK'ın üzerinde yerli otomobil geliştireceği Saab 9-3 modelinin fikri mülkiyet haklarını 40 milyon Euro'ya satın alındığını açıkladı.
A+ A-
OTOMOBİL 20 Ekim 2015, Salı
1445323217128.jpg

Geride bıraktığımız haftanın en önemli tartışma başlıklarından biri de hiç şüphesiz 'kamuflajlı yerli otomobil'di. Konuyu milli bir mesele gibi görüp, en ufak bir eleştiriye bile tahammül edemeyen ve bu tip bir tutum içinde olanlara 'küfür kâfir' saldıran da vardı, 'yerli otomobil'in usta bir gündem değiştirme manevrası olduğunu söyleyip, kamuflajlı Cadillac'la alay etmeyi seçen de…

Bilim Teknoloji ve Sanayi Bakanı Fikri Işık ise hafta boyunca yazılıp çizilen her eleştiriyi ciddi biçimde takip ettiklerini, özellikle gençlerin yaratıcı yaklaşımlarından çıkarımlar yapıp, 'öğrendiklerini' ifade etti. Gebze'deki TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi'nde (MAM) bir araya geldiğimiz Bakan Işık'a önce eleştirileri, ardından da herkesin merak ettiklerini sordum.

İlk soru tabii ki 2016 yılının ilk üç ayında belli olması beklenen üreticinin yani 'babayiğit'in kim olacağıydı. Bakan Işık asıl arzularının yerli otomobilin Türkiye'de Koç Grubu gibi otomotiv alanında çok deneyimli bir grup tarafından üretilmesi olduğunu, ancak bu grubun Fiat ve Ford gibi ortaklıklarından ötürü bunu yapmasının şimdilik pek de mümkün görünmediğini dile getirdi. Işık, "Koç Grubu'nun son 5-6 yıldaki politika değişikliğini ben önemsiyorum. 2008'de AR-GE teşviklerinin verilmesinden sonra bu alanda ciddi yatırım yaptılar. Onun için Koç'a önyargı ile yaklaşmayı doğru bulmuyorum. Farklı düşünürüz, farklı açılardan bakarız ama sonuçta Koç'un birikimi Türkiye'nin birikimidir, bunu küçümsememek, hor görmemek ve sonuna kadar desteklemek bizim görevimiz. Bu açıdan olaya kesinlikle ayrıştırıcı değil bütünleştirici açıdan bakıyoruz. Koç bugün, 'Ben bu aracın her alanında bulunmak istiyorum' derse biz bundan büyük memnuniyet duyarız" dedi.

ÖZELLİKLERİYLE DEVLERE KAFA TUTACAK
"EGEA'YI KÜÇÜMSEMEMELİ"
Fiat'ın yeni modeli Egea'ya da işaret eden Işık, "Egea'nın yüzde 70'i Türkiye'de geliştirildi, bunu küçümsememeli" dedi.

SAAB'A PROTOTİP İÇİN 40 MİLYON EURO ÖDENDİ
Belki de en fazla merak edilen konuların başında bu otomobilin ne kadar 'milli ya da yerli' olduğuydu. Bakan Işık bu konuya şöyle açıklık getirdi: Sergilenen otomobilin fikri mülkiyet hakları 40 milyon Euro bedelle İsveç'li Saab markasının yeni sahibi NEVS firmasından satın alındı ve yerli otomobil bu aracın bazı üzerinde yükselecek. Bu bilgide yeni olan unsur, aracın fikri mülkiyeti için 40 milyon Euro ödenmiş olmasıydı. Peki, yerli otomobil çıkışı bir gündem değiştirme operasyonu muydu? Bakan Işık bunu kesinlikle reddediyor, "Askine daha büyük ve geniş katılımlı bir sunum yapacaktık, ancak Ankara'daki kanlı eylemden sonra vazgeçtik" diyor. Üçüncü ve önemli diğer soru ise bu araca karar verilirken bir aracı ya da komisyoncu devreye girdi mi, bu 40 milyon Euro'nun üstüne üçüncü kişi ya da kuruluşlara komisyon ödendi mi? Bakan'ın buna cevabı da "Kesinlikle hayır" oldu.

İŞTE YERLİ OTOMOBİLİN ÖZÜ!
Araç yeni bir dış ve iç görünüme kavuştuktan sonra, TÜBİTAK devreye girecek ve bu aracı kendi geliştirdiği fotoğrafta da görülen elektrikli motor, batarya ve yazılımla millileştirecek. Bakan Işık, TÜBİTAK'ın geliştirdiği uzun ömürlü ve dayanıklı batarya sistemlerinin ticarileşebilmesi için böyle bir girişimin şart olduğunu belirtiyor.

1445323239541.jpg


YERLİYİ SANCAK GRUBU YAPMIYOR
Türkiye'deki tüm sermaye gruplarına açık olduklarını ifade eden Bakan Işık, "Bu aracın yerli ve milli olması için yerli ve milli bir sermaye tarafından üretilmesi gerekiyor. TÜBİTAK aracı üretime hazır hale gelinceye kadar geliştirecek, tüm testlerini yapacak ve bir sermaye grubuna satacak. Bütün fikri mülkiyet hakları Türkiye'nin olacak. İşte yerli markadan kastımız da bu. Aracın nerede ve kim tarafından geliştirildiği önemli değil, önemli olan sahibinin kim olduğu. Bu aracın sahibi Türkiye olacak" dedi. Bakan ışık projenin sıkça dile getirildiği gibi BMC ve Sancak Grubu tarafından da yapılmayacağını belirtti.

"VOLKSWAGEN KRİZİ, ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN GELİŞİNİ HIZLANDIRIR"Bakan Işık Volkswagen'in emisyon skandalının, fırsat bekleyen fosil yakıt alternatifi motor türlerinin de pazara girmesini hızlandıracağını belirtti. Otomotiv endüstrisinde bir paradigma değişimi yaşandığını ifade eden Işık "Yeni dönemde endüstride, roller yeniden dağıtılacak, bu sırada biz de orada olmalıyız diye düşünüyoruz" dedi. Fikri Işık, TÜBİTAK'ın çalışmalarını yoğunlaştırdığı menzili artırılmış elektrikli aracın, hibrit araçların bir sonraki adımı olduğunu, bu araç için gerekli ve araçta jeneratör görevi görecek olan içten yanmalı motorun da Türkiye'de üretilmesi için yine TÜBİTAK'ın öncülüğünde girişimlere başlandığını, yerli aracın yüzde 80 oranında Türkiye'de üretileceğini belirtti.

ANALİZ- 'YERLİ OTOMOBİL' NİYE KARALANIYOR?
"SAAB VE YABANCI YOK, MOTOR İÇİN VESTEL İLE GÖRÜŞÜYORUZ"Saab'ın yerli aracın geliştirilmesinde sadece proje ortağı olarak bulunacağını söyleyen Bakan Işık, Saab'a ödenen 40 milyon Euro dışında, süreç içinde başka ürün ve hizmetler için de ödemeler yapılabileceğini belirtti. Ancak Saab'ın projede hissedar olmayacağını söyleyen Bakan Işık, başka yabancıların hisse sahibi olup olmayacağı konusunun ise henüz gündemlerinde olmadığını ifade etti. Vestel'in elektrik motorunu üretme konusuna talip olduğunu, bu konudaki görüşmelerin başladığını da söyleyen Işık, "Buradan bir sonuç alınırsa, Vestel de projeye dahil olur" diye konuştu. Elektrikli araçlar konusunda çalışmaları olan DRD Otomotiv'in önerilerine de açık olduklarını sözlerine ekledi.

Hakan Özenen / Habertürk

1444722021512.jpg


1444722030777.jpg

This Minister is out of his mind. Poor decision making. You can´t earn anything from electric cars. Even Tesla is on the brink of bankruptcy. Just elon musks jewish-wealth Keep it afloat.
 
Last edited:
.
I would say still comperable, that Mercedes would be the Number one knows here everyone but still there are others and Turkish Products are not bad as you claim.
mercedes only recently became the best... few years ago it was Volvo with their FH16... absolute monstrosity

I'd like to say that BMC is in that race... but really they aren't. Renault trucks probably sell better than BMC in TURKEY forget about EU.
 
.

Country Latest Posts

Back
Top Bottom