Pax Ottomana
FULL MEMBER
- Joined
- Dec 26, 2009
- Messages
- 1,639
- Reaction score
- -3
- Country
- Location
Looks like Eurojet is no longer in the TFX engine tender. Yup! Our trusty-old European allies are again proving their "reliability" insisting that Turkey doesn't receive any tech-transfer or own any rights to the engine.
Türkiye’nin Milli Muharip Uçak Programında(TF-X) motoru sağlamak üzere rekabet eden katılımcılardan biri ihaleden çekildi. C4Defence’in edindiği bilgiye göre Eurofighter uçağına güç sağlayan EJ200 motorunun üreticisi Eurojet Konsorsiyumu artık rekabette yer almıyor. EJ200 motorunu üreten Almanya merkezli Eurojet Konsorsiyumu uzun süredir bu kararı tartışır durumdaydı. Firma, EJ200’ü Türkiye’nin talebine göre geliştirme, eğer talep edilen geliştirme Eurofighter’ların ihtiyaç duyacağı güçlendirme ile eşleşirse bunu birlikte değerlendirme iş modeli ile ihaleye katılmıştı. Türkiye’nin firmalardan talebi değişince konsorsiyum da ihaleye katılımı sorgular duruma geldi. Türkiye, Temmuz ayında bir çalıştay düzenleyerek yeni bir motorun sıfırdan T-Fx için tasarlaması şartıyla katılım talep etti. Birinci ve ikinci Teklife Çağrı Dosyaları (TÇD) bu durumda büyük değişiklik gösterdi. Eurojet son TÇD’ye resmi bir yanıt vermedi çünkü firmanın geçmişte açıkladığı hareket planına göre elinde iş gören iyi bir motor zaten varken yenisini tasarlamaya gerek görmedi. Firmanın bu güne kadar izlediği sessiz kalma politikası bu bilgiler ışığında analiz edildiğinde motora ilişkin yeni ileri sürülen bazı şartların kalkması halinde firmanın tekrar masaya oturmak istediği öngörülebilir.
EJ200 motoru Rolls-Royce’un XG-40 motoru baz alınarak geliştirilmişti. Eurojet konsorsiyumu Rolls-Royce, MTU Aero Engines, Avio Aero ve ITP firmalarından oluşuyor.
http://www.c4defence.com/Gundem/eurojet-tfxden-cekildi/5287/1
Türkiye’nin Milli Muharip Uçak Programında(TF-X) motoru sağlamak üzere rekabet eden katılımcılardan biri ihaleden çekildi. C4Defence’in edindiği bilgiye göre Eurofighter uçağına güç sağlayan EJ200 motorunun üreticisi Eurojet Konsorsiyumu artık rekabette yer almıyor. EJ200 motorunu üreten Almanya merkezli Eurojet Konsorsiyumu uzun süredir bu kararı tartışır durumdaydı. Firma, EJ200’ü Türkiye’nin talebine göre geliştirme, eğer talep edilen geliştirme Eurofighter’ların ihtiyaç duyacağı güçlendirme ile eşleşirse bunu birlikte değerlendirme iş modeli ile ihaleye katılmıştı. Türkiye’nin firmalardan talebi değişince konsorsiyum da ihaleye katılımı sorgular duruma geldi. Türkiye, Temmuz ayında bir çalıştay düzenleyerek yeni bir motorun sıfırdan T-Fx için tasarlaması şartıyla katılım talep etti. Birinci ve ikinci Teklife Çağrı Dosyaları (TÇD) bu durumda büyük değişiklik gösterdi. Eurojet son TÇD’ye resmi bir yanıt vermedi çünkü firmanın geçmişte açıkladığı hareket planına göre elinde iş gören iyi bir motor zaten varken yenisini tasarlamaya gerek görmedi. Firmanın bu güne kadar izlediği sessiz kalma politikası bu bilgiler ışığında analiz edildiğinde motora ilişkin yeni ileri sürülen bazı şartların kalkması halinde firmanın tekrar masaya oturmak istediği öngörülebilir.
EJ200 motoru Rolls-Royce’un XG-40 motoru baz alınarak geliştirilmişti. Eurojet konsorsiyumu Rolls-Royce, MTU Aero Engines, Avio Aero ve ITP firmalarından oluşuyor.
http://www.c4defence.com/Gundem/eurojet-tfxden-cekildi/5287/1